Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα έξυπνα καθίσματα του νέου Opel Astra!

Ελλάδα 5:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα έξυπνα καθίσματα του νέου Opel Astra!

ΝΕΑ

Τα έξυπνα καθίσματα του νέου Opel Astra!

ΝΕΑ

Οι  Bernd, Werner, Oliver και Marius είναι γεμάτοι ενθουσιασμό για τα καθήκοντά τους – επαναλαμβανόμενα τρίβουν τα πλαϊνά μαξιλάρια του καθίσματος και συνεχίζουν με προσομοιώσεις εισόδου/εξόδου – μια κίνηση που φθείρει τις δερμάτινες επενδύσεις. Πεισματικά και ανελέητα αλλά ταυτόχρονα με πλήρη αφοσίωση. Ποίοι είναι όλοι αυτοί;

Advertisement
Advertisement



Οι Bernd, Werner, Oliver και Marius είναι ρομπότ επιθεώρησης στο εργαστήριο δοκιμών του Διεθνούς Κέντρου Τεχνικής Εξέλιξης της Opel στο Rüsselsheim. Για να ακριβολογούμε αποτελούνται από ένα πάνελ τριβής επενδυμένο με υλικό τύπου jean και ένα αφρώδες υπόστρωμα που προσομοιώνει γλουτούς και μηρούς. «Τα θεωρούμε κάτι παραπάνω από ρομπότ – είναι κανονικά μέλη της ομάδας. Κάνουν μία σημαντική δουλειά και επομένως όλα έχουν ονόματα,» εξηγεί ο Andrew Leuchtmann, Διευθυντής του τμήματος GME Interiors.

Η ομάδα των ρομπότ προσομοιώνει την είσοδο και έξοδο από αυτοκίνητο 50.000 φορές την εβδομάδα – που αντιστοιχεί με ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου. Σε αυτή τη δοκιμασία υποβάλλονται τα premium και τα εργονομικά καθίσματα τα οποία στοχεύουν στην πιστοποίηση των ειδικών πλάτης του Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) αλλά και τα στάνταρ καθίσματα comfort.

Advertisement
Advertisement

Ο σκελετός είναι το σημαντικότερο στοιχείο του καθίσματος. Εγγυάται την ασφάλεια των επιβατών και τους κρατά στη σωστή θέση σε περίπτωση σύγκρουσης. Ωστόσο, ταυτόχρονα ευθύνεται συνήθως και για την προσθήκη αρκετού βάρους – κάτι που δεν ισχύει ακριβώς στο νέο Astra Sports Tourer. Τα καθίσματα έχουν ‘χάσει’ 10 κιλά χάρη στη χρήση ατσαλιών εξαιρετικά υψηλής αντοχής. Οι μηχανικοί γνωρίζουν ακριβώς πόσο βάρος μπορούν να αφαιρέσουν πριν καν ξεκινήσουν το πρώτο πρωτότυπο χάρη σε μία προσομοίωση υπολογιστή.

Αφού κατασκευαστούν τα πρώτα πρωτότυπα και επιλεγούν οι υφασμάτινες ή δερμάτινες επενδύσεις, οι μηχανικοί μπορούν να ξεκινήσουν τη δουλειά. Αλλά προηγουμένως, η ομάδα υπολογίζει το επίπεδο φορτίου που πρέπει να εφαρμόσουν τα ρομπότ στο εξάρτημα της δοκιμής. Επιπλέον, μία ομάδα ειδικών από άνδρες και γυναίκες διαφορετικών σωματότυπων δοκιμάζουν τη χρήση ενός καθίσματος όπου ένα πάνελ αισθητήρων πίεσης μετρά τα μέγιστα φορτία, για παράδειγμα εκεί που τα οστά της λεκάνης έρχονται σε επαφή με το κάθισμα.

opel-interior-640
Τα premium & εργονομικά καθίσματα δοκιμάζονται με διαφορετικό τρόπο. Λόγω της άριστη πλευρικής στήριξης, τα πλαϊνά μαξιλάρια είναι ψηλότερα και επομένως υποβάλλονται σε υψηλότερη καταπόνηση. Από τα δεδομένα προκύπτει μια τιμή μέσης καταπόνησης και ο Werner με την παρέα του μπορούν να προγραμματίζονται ανάλογα.

Advertisement

Εννέα ειδικοί καθισμάτων εργάζονται επίσης παράλληλα. Αυτοί οδηγούν, για παράδειγμα, ένα νέο Astra Sports Tourer – επί ώρες και για αμέτρητα χιλιόμετρα. Δοκιμάζουν την ηλεκτροπνευματική, και ρυθμιζόμενη προς τέσσερις κατευθύνσεις οσφυϊκή στήριξη, το επεκτεινόμενο μαξιλάρι μηρού ή τη λειτουργία μασάζ, ολοκληρώνουν μια αναλυτική αναφορά και δίνουν μια υποκειμενική συνολική βαθμολογία.
Η μαζική παραγωγή μπορεί να ξεκινήσει μόνον αφού εξαλειφθούν και οι τελευταίες αδυναμίες!