Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

7 ερωτήματα για την Alfa Romeo Giulia!

Ελλάδα 16:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

7 ερωτήματα για την Alfa Romeo Giulia!

ΝΕΑ

7 ερωτήματα για την Alfa Romeo Giulia!

ΝΕΑ

Η χθεσινοβραδινή πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης Alfa Romeo παραμένει και σήμερα Νο 1 αντικείμενο συζήτησης στο χώρο του αυτοκινήτου. Τώρα που τα φώτα της δημοσιότητας έσβησαν ας προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις σε ερωτήματα που δημιούργησε η πολύκροτη παρουσίαση.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

1. Άρεσε η Giulia;
Ήδη σε πλήθος blog και φόρουμ γίνεται μεγάλο σούσουρο για τη νέα Alfa και οι απόψεις διίστανται: άλλοι λάτρεψαν αυτό που αντίκρυσαν, άλλοι μειδίασαν, κάποιοι απογοητεύτηκαν. Οι περισσότεροι έχουν ανάμικτα συναισθήματα. Το κέντρο σχεδιασμού στο Τορίνο θα δεχτεί και πάλι πολλή κριτική – ιδίως για τη διαμόρφωση του πίσω μέρους – αλλά τουλάχιστον μας έδωσε ένα αυτοκίνητο που δεν περνά αδιάφορο από κανέναν. Αντίθετα, είναι ένα δημιούργημα με υψηλό WOW factor και ιδιαίτερα ποθητό, τουλάχιστον εξ’όψεως.

Προσωπικά, θεωρώ το σχέδιο πολύ δουλεμένο και έντονα συναισθηματικό, αν και ως κόνσεπτ δεν προσθέτει κάτι εναλλακτικό στα hot sedan γερμανικής προέλευσης, πέρα από το θερμό κόκκινο χρώμα και το θυρεό. Σχεδιαστικά, η Alfa Romeo του Lorenzo Ramaciotti – ενός σχεδιαστή με τεράστια εμπειρία, υψηλό γούστο αλλά και συντηρητική προσέγγιση – ακολουθεί τη φιλοσοφία των πρόσφατων Maserati: απαλές γραμμές, ιδανικές αναλογίες, μηδέν σχεδιαστικοί ακροβατισμοί και παιχνίδι με τις λεπτομέρειες.

Advertisement
Advertisement

Από μπροστά και από το πλάι, είμαι σίγουρος ότι στο Centro Stile τους είπαν «φτιάξτε μία BMW M3 αλλά όπως εσείς ξέρετε». Το πέτυχαν αλλά είναι αυτό ό,τι καλύτερο μπορεί να παρουσιάσει το ιταλικό design. Όσο για το πίσω μέρος; Η Giulia είναι δυναμική μεν, αμήχανη δε – κατά προσωπική εκτίμηση πάντα.

Το αν θυμίζει υπάρχοντα – κυρίως ιαπωνικά – σχέδια, αυτό δε νομίζω ότι είναι από πρόθεση. Μάλλον είναι απλά το αποτέλεσμα που εξυπηρετεί τη συμβατότητα του σχεδίου με τις αγορές της ανατολής. Μέσα από το Τορίνο ψιθυρίζεται ότι η Giulia ήταν ένα «πικρό» σχέδιο που τους παίδεψε πολύ. Και αρκετοί έχουν επιφυλάξεις για το αν θα είναι τόσο ελκυστική στις απλές της εκδόσεις με στενότερους τροχούς και πιο ήπιες λεπτομέρειες. Εσάς σας άρεσε αλήθεια;

2. Πόσο διαφέρει από τον ανταγωνισμό;
Θεωρώ ότι ο Wester ήταν απαξιωτικός στην εισαγωγή του αναφερόμενος στα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Τα χαρακτήρισε «όλα ίδια», «κρύα», αντικείμενα που εύκολα τα αντικαθιστάς, αυτοκίνητα που δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά μεταξύ τους όταν τα οδηγείς. Και στο τέλος – για να το πω απλά – παρουσίασε μία λάτιν έκδοση της BMW M3 με ισχύ ανάλογη της Mercedes C63 AMG.

Advertisement

Θα θέλαμε πολύ να δούμε πόσο πιο «μηχανή συγκινήσεων» θα είναι στο δρόμο η κορυφαία Giulia από τις M3, C63 AMG και Audi RS4. Αλλά κυρίως θα θέλαμε δούμε τι χαρακτήρα θα έχουν οι κατώτερες Giulia σε σχέση με τα αντίστοιχα γερμανικά premium.

3. Ποιες είναι οι αντιδράσεις στην Ιταλία;
Ακόμη και ο πρωθυπουργός Matteo Renzi έγραψε στο twitter για την Giulia. Τα εξειδικευμένα site είδαν την παρουσίασή της από την πλευρά του φανατικού Αλφίστα, αυτού που θέλει επιτέλους την αναγέννηση της ιστορικής μάρκας και ίσως την κατατρόπωση του γερμανικού ανταγωνισμού σε επιδόσεις και χαρακτήρα.

Advertisement

Τα πολιτικά media είδαν την παρουσίαση και από την οικονομική και κοινωνική πλευρά. Αν το στοίχημα της Alfa πετύχει και η παραγωγή της φτάσει τις 400.000 μονάδες που στοχεύει ο Marchionne, αυτό θα σημαίνει την πλήρη επαναλειτουργία των εργοστασίων στο Κασίνο, στο Μιραφιόρι και στο Τέρμολι της Σικελίας (κινητήρες) καθώς και την επαναφορά χιλιάδων εργαζόμενων από το ιταλικό ταμείο ανεργίας. Δείτε εδώ μερικά απ’ όσα γράφτηκαν για την Giulia:

@matteorenzi: Τι ωραία η Giulia! καλώς επέστρεψες Alfa Romeo

Quattroruote: το κορυφαίο περιοδικό αυτοκινήτου της Ιταλίας θα κυκλοφορήσει νωρίτερα το τεύχος Ιουλίου – αύριο 26/6 – μόνο και μόνο για να έχει σε πρωτιά αναλυτική παρουσίαση της Giulia.

Advertisement

Omniauto: «για τη νέα Giulia έχουν υποσχεθεί ό,τι καλύτερο στην κατηγορία της από κάθε άποψη: αν κρίνουμε ότι αυτή απαρτίζεται από τα Audi A4, BMW σειράς 3 και Mercedes C Class, καταλαβαίνετε τι βάρος έχουν αυτές οι δηλώσεις και πόση υπευθυνότητα συνεπάγονται».

Repubblica: «η D Day έφτασε. Η μέρα που περιμέναμε αυτή που έμελλε να ξαναβάλει την Alfa στο παιχνίδι της παγκόσμιας αγοράς».

La Stampa: «τέρμα το ταμείο ανεργίας στο Μιραφιόρι το 2018»

Il Fatto Quotidiano: «τελικά, ο Marchionne φέρθηκε σαν αναποφάσιστος πατέρας, ο οποίος παραιτήθηκε δίνοντας στην τελευταία του κόρη το όνομα της γιαγιάς».

TGCOM24: «δεν θα είναι εύκολο [η Giulia] να ανταγωνιστεί τα γερμανικά αλλά στο Κασίνο σηκώνουν τα μανίκια για να τετραπλασιάσουν την παραγωγή και να περάσουν και τον Ατλαντικό. Θα τα καταφέρουν;»

RAI: «να η αναγέννηση της Alfa Romeo. 5 δισεκατομμύρια επενδύσεων χάρη στη συγχώνευση με την Chrysler»

4. Τρομάζει το γερμανικό ανταγωνισμό;
Το αυτοκίνητο είναι προφανές ότι επιτίθεται στα ίσια στα premium γερμανικά σεντάν, γι’ αυτό και υπακούει απόλυτα στους κανόνες που τα διέπουν, σχεδιαστικούς και τεχνολογικούς. Απλά παίζει με το «ιταλικό αίμα» και με τα νούμερα προδιαγραφών και επιδόσεων βασισμένη στο μαξιμαλιστικό δόγμα – αμερικανικού, θα έλεγα, τύπου – “more is more”. Περισσότερα άλογα, καλύτερο 0-100 κτλ. Το τμήμα μάρκετινγκ της Alfa έθεσε ένα πολύ δυνατό benchmarking – πολύ υψηλούς στόχους δηλαδή – στην ανάπτυξη της Giulia και πέταξε το μπαλάκι στα τμήματα σχεδιασμού και μηχανολογίας να το κάνουν πράξη. Οπτικά, είδαμε το αποτέλεσμα. Ποθητό αλλά χωρίς το κάτι άλλο που ταράζει τα νερά της κατηγορίας. Από λειτουργικής άποψης, δεν μένει παρά να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο κι εκεί θα αποφανθούμε αν η ομάδα που το σχεδίασε – skunks (παλιοτόμαρα) τους χαρακτήρισε χαϊδευτικά ο Marchionne – να τρομάξουν τον ανταγωνισμό. Σε μία κατηγορία πιο δύσκολη από ποτέ, ομολογουμένως.

Το κλειδί της επιτυχίας, όπως πάντα, δεν βρίσκεται στο αν η Ιταλίδα θα πιάνει τα 100 σε 0,1” λιγότερο από την καλύτερη Γερμανίδα, ούτε στο αν έχει 20, 30 ή 80 άλογα παραπάνω. Είναι στο πώς θα τα κάνει όλα αυτά. Θα είναι «κάτι άλλο» η Giulia στο δρόμο, όπως υποστήριξε χθες ο επικεφαλής της FCA; Αυτό είναι θέμα ποιότητας και χαρακτήρα, δηλαδή design και engineering σε κάθε επίπεδο. Σε ποιότητα, η Giulia είναι σχεδόν αδύνατο να ξεπεράσει τις γερμανίδες αντιπάλους της, εκεί που έχουν ανεβάσει τον πήχυ. Σε χαρακτήρα; Να την οδηγήσουμε πρώτα – είπαμε – και βλέπουμε.

5. Υπάρχει ελληνική πινελιά στο σχέδιο της Giulia;
Κι όμως υπάρχει! Ο σχεδιαστής Αλέξανδρος Λιώκης, τον οποίο σας έχουμε παρουσιάσει εδώ στο NewsAuto, μπήκε πέρυσι στη σχεδιαστική ομάδα της Alfa Romeo, αφού εργάστηκε στο πρωτότυπο Alfieri της Maserati. Ο Αλέξανδρος δούλεψε στο σχέδιο 952 όταν αυτό ήταν ήδη σε ώριμο στάδιο και ασχολήθηκε με το σχεδιασμό λεπτομερειών στη μούρη και στην ουρά του αυτοκινήτου.

Ο ίδιος, θέλοντας – πολύ σωστά – να κρατήσει χαμηλούς τόνους, δεν λέει ποια ακριβώς πράγματα είναι δικά του στο αμάξωμα της Giulia. Ας μην ξεχνάμε ότι ο σχεδιασμός ενός σύγχρονου αυτοκινήτου είναι καθαρά ομαδική δουλειά που συνήθως φέρει την υπογραφή του επικεφαλής σχεδιαστή, χωρίς ο ίδιος να έχει χαράξει γραμμή στο χαρτί.

6. Πότε θα παρουσιαστεί;
Σύμφωνα με συγκεχυμένες πληροφορίες η παραγωγή της Giulia θα ξεκινήσει ανάμεσα στον Οκτώβριο μέχρι τα τέλη του 2015 και το λανσάρισμά της στην αγορά αναμένεται την άνοιξη. Η Φρανκφούρτη, τον επόμενο Σεπτέμβριο, θα είναι το πρώτο σαλόνι αυτοκινήτου που θα υποδεχτεί τη νέα Alfa. Εκεί θα μάθουμε περισσότερα.

7. Ποιες εκδόσεις θα περιλαμβάνει η γκάμα; 
Η 6κύλινδρη Quadrifoglio είναι ο κράχτης της γκάμας αλλά οι πωλήσεις θα προκύψουν από τους 4κύλινδρους βενζίνης και diesel στους οποίους θα στηριχτεί ουσιαστικά η επιτυχία της Giulia. Στη χθεσινή παρουσίαση, όσο κι αν ρωτήθηκαν, οι άνθρωποι της Alfa απέφυγαν να αναφερθούν στις εκδόσεις της γκάμας.

Πάντως γίνεται λόγος για τρεις εκδόσεις ενός ολοκαίνουργου 2λιτρου turbo με 180-330 άλογα, για έναν 4κύλινδρο diesel 2,2 λίτρων – αλλά με αλουμινένιο μπλοκ και ισχύ από 140 – 210 ίππους, ενώ θεωρείται σίγουρη η τοποθέτηση του 3λιτρου V6 της VM – τον οποίο φορούν ήδη οι Maserati – με ισχύ περίπου 350 ίππων.

Τέλος, δεν έχει δοθεί καμία πληροφορία για τις τετρακίνητες εκδόσεις, για το πώς θα λέγονται (Q4;) και για τους κινητήρες με τους οποίους θα συνδυαστούν. Για την Quadrifoglio εννοήθηκε – από το power point, χωρίς να διευκρινιστεί ακριβώς – ότι θα έχει κίνηση πίσω αλλά δεν ειπώθηκε τίποτε για πιθανή έκδοση AWD.

Τα παλιόπαιδα (skunks) της αναγεννημένης Alfa Romeo. Ανάμεσά τους οι John Elkann, Sergio Marchionne, Harald Wester και Lorenzo Ramaciotti

Τα παλιόπαιδα (skunks) της αναγεννημένης Alfa Romeo. Ανάμεσά τους οι John Elkann, Sergio Marchionne, Harald Wester και Lorenzo Ramaciotti

Το δόγμα της Alfa Romeo Giulia
Κίνηση πίσω ή AWD
Κινητήρες τοποθετημένοι κατά το διαμήκη άξονα.
Κινητήρες βενζίνης & diesel, 4κύλινδροι και V6 με ισχύ 180-510 ίππους.
Κατανομή βάρους 50-50%.
Μεγαλύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία.
Πιο γρήγορο τιμόνι στην κατηγορία.

Κορυφαία στρεπτική ακαμψία για την κατηγορία.
Ανάρτηση με διπλά ψαλίδια αλουμινίου εμπρός (αλά Maserati Ghibli).
Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Alfalink πίσω.

Ηighlights της Giulia Quadrifoglio
Κινητήρας 3 λίτρων V6 biturbo «έμπνευσης» Ferrari
Ισχύς 510 άλογα
2,99 κιλά/ίππο, κορυφαία τιμή στην κατηγορία
Βάρος Giulia Quadrifoglio 1530 κιλά (κατ’ εκτίμησην)
0-100 σε 3,9 sec
Πίσω διαφορικό με διπλό συμπλέκτη και λειτουργία torque vectoring
Ηλεκτροϋδραυλικά φρένα (IBS, Integrated Brake System)
Ενεργά splitter εμπρός για μεταβολή του αεροδυναμικού downforce
Κορυφαίος συντελεστής Cx και downforce στην κατηγορία
Στοιχεία αλουμινίου: κινητήρας, ψαλίδια αναρτήσεων, υποπλαίσια, δαγκάνες Brembo, φτερά, πόρτες.
Στοιχεία carbon: κεντρικός άξονας μετάδοσης, καπό, οροφή, σκελετός των καθισμάτων.