60 χρόνια Audi 72: Το αυτοκίνητο που επανάφερε τη λάμψη στους 4 δακτύλιους
ΝΕΑ
Με το λανσάρισμά του το 1965, το πρώτο μεταπολεμικό Audi έβαλε τέλος στην κρίση της Auto Union και άνοιξε τον δρόμο για τη σύγχρονη ιστορία της μάρκας.
Στις 13 Αυγούστου 1965, η Auto Union GmbH παρουσίασε το πρώτο Audi μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μοντέλο, γνωστό εσωτερικά ως F 103 και ανεπίσημα ως «Audi 72», εγκαινίασε μια νέα εποχή για τη γερμανική μάρκα, επαναφέροντας στην επικαιρότητα το ιστορικό όνομα Audi, έπειτα από 25 χρόνια απουσίας.
WHAT CAR
Η εποχή εκείνη ήταν κρίσιμη: τα δίχρονα μοντέλα της DKW –η οποία ανήκε στην Auto Union– είχαν μείνει πίσω τεχνολογικά και εμπορικά. Ο ερχομός του «νέου Audi», εξοπλισμένου με τετρακύλινδρο τετράχρονο κινητήρα ισχύος 72 ίππων, σήμανε την τεχνολογική αναβάθμιση που τόσο χρειαζόταν η εταιρεία. Με τη στήριξη της Daimler-Benz, η οποία προμήθευσε την Auto Union με τον νέο κινητήρα και τον μηχανικό Ludwig Kraus, το Audi 72 αποτέλεσε την αρχή μιας νέας εποχής.

Το «F 103» αποτέλεσε τη βάση για μια ολόκληρη σειρά μοντέλων που κυκλοφόρησαν έως το 1972, όπως τα Audi 60, Audi 75, Audi 80 και Audi Super 90. Καθένα διέθετε αυξημένη απόδοση και πιο πλούσιο εξοπλισμό, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες αγοραστών στην ανερχόμενη μεσαία κατηγορία.

Κατά τη διάρκεια της επταετούς παραγωγής, η σειρά F 103 υπέστη ελάχιστες αλλαγές, επιβεβαιώνοντας την αρτιότητα του αρχικού σχεδιασμού. Η συνολική παραγωγή ξεπέρασε τις 400.000 μονάδες – εκ των οποίων οι περισσότερες ήταν Audi 60 – συμβάλλοντας καθοριστικά στην εδραίωση της Audi ως ξεχωριστής οντότητας εντός του Ομίλου Volkswagen. Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις 20 χρόνια αργότερα, το 1985, η Auto Union μετονομάστηκε επισήμως σε AUDI AG.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από αυτό το ιστορικό ορόσημο, η Audi διοργανώνει εκδήλωση στο μουσείο Audi στο Ίνγκολσταντ. Την Τετάρτη 23 Ιουλίου, ο ιστορικός της εταιρείας Ralf Friese θα δώσει διάλεξη με θέμα την εξέλιξη και τη σημασία του πρώτου μεταπολεμικού Audi. Η είσοδος είναι ελεύθερη, με απαραίτητη την εγγραφή.