Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

15 πράγματα που δεν γνωρίζεις για την Jaguar XJ220

Ελλάδα 3:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

15 πράγματα που δεν γνωρίζεις για την Jaguar XJ220

ΝΕΑ

15 πράγματα που δεν γνωρίζεις για την Jaguar XJ220

ΝΕΑ

Με μόλις 271 μονάδες στα δύο χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, η Jaguar XJ220 ήταν ένα πραγματικά μοναδικό supercar. Δείτε 15 χαρακτηριστικά της που σίγουρα δεν γνωρίζετε για αυτήν.

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα supercar που έχουν αφήσει ιστορία, παρά την μικρή της παραγωγή, είναι η Jaguar XJ220. Το βρετανικό 2θέσιο μοντέλο με μήκος 4,93 μέτρα εφοδιάζεται με 3.5 V6 twin-turbo κινητήρα απόδοσης 549 ίππων και 644 Nm ροπής, ενώ το βάρος του φτάνει τα 1.470 κιλά. Η πρώτη παράδοση του αυτοκινήτου έγινε το 1992 και η παραγωγή του σταμάτησε το 1994 με μόνο 271 μονάδες να έχουν κυκλοφορήσει παγκοσμίως.

Μία από τις Jaguar XJ220 βρέθηκε και στα χέρια του γνωστού youtuber, Doug DeMuro, ο οποίος ανέλυσε το υπεραυτοκίνητο της δεκαετίας του 1990 και ανέφερε πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για το βρετανικό αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

Διαβάστε λοιπόν παρακάτω 15 πράγματα που ίσως να μην γνωρίζατε για τη Jaguar XJ220:

1- Σταμάτησαν την παραγωγή στις 271 μονάδες, παρόλο που είχαν ανακοινώσει αρχικά ότι θα κατασκεύαζαν συνολικά 350 αυτοκίνητα. Η παραγωγή του κράτησε 2 χρόνια, από το 1992 μέχρι το 1994.

2- Ονομάστηκε XJ220, γιατί θεωρητικά μπορούσε να φτάσει τα 220 μίλια/ώρα (354 χλμ./ώρα), αλλά στην πράξη δεν τα κατάφερε ποτέ (έφτασε μέχρι τα 217 μίλια/ώρα (349,2 χλμ./ώρα).

Advertisement

3- Παρουσιάστηκε το 1988 ως πρωτότυπο.

4- Το concept είχε V12 κινητήρα, πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω, τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση, ωστόσο το μοντέλο παραγωγής που λανσαρίστηκε τέσσερα χρόνια αργότερα εφοδιάστηκε με V6 κινητήρα, κανονικές πόρτες και χωρίς τετρακίνηση και τετραδιευθυνση.

Advertisement

 

5- Ήταν το γρηγορότερο μοντέλο παραγωγής για έναν χρόνο, μέχρι που η McLaren παρουσίασε την F1.

Advertisement

6- Έχει μικρό άνοιγμα θυρών για επιβίβαση/αποβίβαση.

7- Το χειρόφρενο βρίσκεται στην αριστερή πλευρά.

8- Η ηλιοροφή είναι μη ανοιγόμενη, η οποία δεν μπορεί να καλυφθεί και να προστατευτούν οι επιβάτες από τον ήλιο.

9- Τα παράθυρα κλείνουν, φτάνοντας πάνω από το πλαίσιο, ενώ δεν κλείνουν μέχρι κάτω.

10- Εκτός από τα έξι όργανα πίσω από το τιμόνι, υπάρχουν άλλα τέσσερα πάνω στην… πόρτα του οδηγού.

11- Υπάρχει μεγάλο κενό του οδηγού από την πόρτα, δυσκολεύοντας την “ξεκούραση” του αριστερού χεριού.

12- Οι εξωτερικοί καθρέφτες βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία (αυτός που από την πλευρά του οδηγού πάνω στο φτερό και εκείνος από την πλευρά του συνοδηγού πάνω στην πόρτα).

13- Για να ξεκινήσει ο κινητήρας, θα πρέπει να βάλεις το κλειδί στη μίζα, να το γυρίσεις και έπειτα να πατήσεις το κόκκινο κουμπί.

14- Δεν έχει αερόσακους και ντουλαπάκι συνοδηγού

15- Το εμπρός καπό αποκαλύπτει έναν χώρο, που απαγορεύεται να τοποθετήσεις οτιδήποτε, ενώ ανοίγει από διακόπτη που βρίσκεται στη μεριά του συνοδηγού.