Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Εκατό χρόνια Maserati!

  • NewsAuto.gr

Από αυτό το μήνα η Maserati μπαίνει στο 100ό έτος λειτουργίας της ενώ το 2014 θα είναι σημαδιακή χρονιά για τη φημισμένη μάρκα supercar από τη Μόντενα.

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Τα 100χρονα της εταιρίας συμπέφτουν με μια χωρίς προηγούμενο μεταμόρφωση της φιλοσοφίας της. Από ειδικός κατασκευαστής δύο μοντέλων (Granturismo & Quattroporte) και 6.000 μονάδων το χρόνο μόλις το 2012, η Maserati εξελίσσεται ήδη σε μεσαίου μεγέθους κατασκευαστή premium αυτοκινήτων. Μετά την προσθήκη της νέας Quattroporte και της μεσαίας Ghibli φέτος σε εκδόσεις βενζίνης και diesel (για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας) η Maserati ήδη παρουσιάζει 400% αύξηση στις πωλήσεις της, φτάνοντας τις 23.000 παραγγελίες μόνο για το 2013.

Με την παρουσίαση μάλιστα του πρώτου της SUV, της Levante, προς τα τέλη του 2015, η Maserati ευελπιστεί να αγγίξει τις 50.000 μονάδες ετησίως, ένα μεγαλεπήβολο εγχείρημα που θυμίζει το βήμα που είχε πετύχει η Porsche προ δεκαετίας με την παρουσίαση της Cayenne. Κι όλα αυτά σε μία περίοδο βαθιάς κρίσης για την Ευρώπη μοιάζουν με ιστορία σαν παραμύθι, όμως χάρη σε νέες αγορές (όπως της Κίνας όπου ήδη πωλούνται οι περισσότερες Quattroporte!) η Maserati – με τις υποδείξεις του πανέξυπνου Μαρκιόνε – δείχνει να οδεύει με σιγουριά προς το εμπορικό θαύμα.

Για την ιστορία, τώρα, να θυμίσουμε ότι η Maserati ιδρύθηκε στην Μπολόνια – και όχι στη Μόντενα – το Δεκέμβριο του 2014. Ψυχή του νέου τότε εργοστασίου ήταν ο μεσαίος από τα πέντε αδέρφια Μαζεράτι, ο Αλφιέρι, ο οποίος συνοδευόταν από τους αδερφούς Ετόρε και Ερνέστο. Ήταν όλοι τους παθιασμένοι με την ταχύτητα και με την μηχανολογία και στον ελεύθερο χρόνο τους πάντα έβρισκαν τον τρόπο να συμμετέχουν στους πρωτόγονους αγώνες της εποχής, μια εποχή στην οποία δεν υπήρχε καν η πίστα της Μόντσα.

Ο έτερος αδερφός, ο Μπίντο, μπήκε στην εταιρία το 1932 μετά το θάνατο του Αλφιέρι. Ένας άλλος αδερφός πάντως, ο καλλιτέχνης της οικογένειας Μάριο, ήταν αυτός που σχεδίασε το περίφημο λογότυπο με την τρίαινα, εμπνευσμένος από το γνωστό συντριβάνι του Ποσειδώνα στο κέντρο της Μπολόνια.[nggallery id=3118]

Στα πρώτα χρόνια δραστηριότητας οι Μαζεράτι δεν έφτιαχναν αυτοκίνητα αλλά μπουζί, τα οποία είχαν μάλιστα κατοχυρώσει ως πατέντα. Το πρώτο αυτοκίνητο Maserati κατασκευάστηκε το 1926 και φυσικά ήταν 100% αγωνιστικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για την Tipo 26 που συμμετείχε και κέρδισε τον αγώνα Targa Florio την ίδια χρονιά. Η Tipo 26 ήταν η πρόγονος αγωνιστικών αυτοκινήτων που κέρδισαν και έγραψαν ιστορία στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης (το ’39 και το ’40) και μεταπολεμικά κυριάρχησαν στην F1 μέχρι το παγκόσμιο πρωτάθλημα του Fangio το ’57, χρονιά που η Maserati άφησε τους αγώνες.

Λίγο πιο πριν, το ’47 – κι ενώ η εταιρία είχε περάσει στα χέρια της οικογένειας μεταλλουργών Orsi – η Maserati παρουσίαζε το πρώτο της αυτοκίνητο για το δρόμο, την A6 Granturismo. Το 1963 έφερε την επανάσταση με την πρώτη Quattroporte, μία λιμουζίνα με πανίσχυρο κινητήρα βασισμένο στην 250F, τη μονοθέσια F1 του Fangio! Έτσι γεννήθηκε μία νέα κατηγορία, αυτή των πολυτελών σεντάν υψηλού τουρισμού.

Τα χρόνια του ’70 και του ’80 ήταν τα πιο μαύρα για τη φάμπρικα με την τρίαινα. Η εταιρία πέρασε πρώτα στα χρόνια της Citroen, η οποία την πούλησε αργότερα στον επιχειρηματία Αλεχάντρο ντε Τομάσο κι αυτός παρά τις προσπάθειες εξυγίανσης και μαζικοποίησης της παραγωγής (με τις Biturbo αν θυμάστε), την έδωσε στη Fiat το 1993. Ο κολοσσός του Τορίνο ανέλαβε λοιπόν ουσιαστικά ένα μεγάλο όνομα που είχε καταντήσει βιομηχανικό ερείπιο και το παρέδωσε στα χέρια της Ferrari (βλ. Μοντετζέμολο). Έτσι επέζησε η σύγχρονη Maserati και μπήκε περήφανη και δυνατή στον 21ο αιώνα.

Η συνέργεια με την Ferrari – άλλοτε μεγάλο εχθρό της Maserati – έληξε τυπικά το 2007, όταν η μάρκα της Μόντενα πέρασε σε νέο θυγατρικό σχήμα μαζί με την Alfa Romeo και την Abarth, υπό τη διοίκηση ενός Γερμανού μηχανολόγου, του Χάιντς Χάραλντ Βέρστερ, που είναι και ο σημερινός της διευθυντής.
[nggallery id=3117]
Για τον εορτασμό ενός αιώνα ζωής, η Maserati έχει στο πρόγραμμα μία σειρά εκδηλώσεων ανά τον κόσμο το 2014, οι οποίες ξεκινούν με την παρουσίαση του βιβλίου της για τα 100 χρόνια αυτή την εβδομάδα (με τον τίτλο Maserati – ένας αιώνας ιστορίας) για να κορυφωθούν με μία μοναδική έκθεση στο νέο μουσείο Casa Museo Ferrari αλλά και με τη συγκέντρωση 250 ιστορικών Maserati στη Μόντενα στις 19-21 Σεπτεμβρίου.

Περισσότερα για τους εορτασμούς αλλά και για ένα animated ταξίδι στα 100 χρόνια Maserati μπορείτε να επισκεφτείτε το νέο site www.maserati100.com.

Δημοφιλή στο Protothema.gr