Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Το αυτοκίνητο που έσωσε τον «μπόντι μπίλντερ» από τα Καλάσνικοφ

Ελλάδα 14:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το αυτοκίνητο που έσωσε τον «μπόντι μπίλντερ» από τα Καλάσνικοφ

MIRROR

Ιδού το αυτοκίνητο που έσωσε τη ζωή του 42χρονου στα Άνω Λιόσια. Ενα αυτοκίνητο που, παρά τα χρόνια του, άντεξε τις σφαίρες από το Καλάσνικοφ.

Advertisement
Advertisement

Ιδού το αυτοκίνητο που έσωσε τη ζωή του 42χρονου στα Άνω Λιόσια. Ένα αυτοκίνητο που, παρά τα χρόνια του, άντεξε τις σφαίρες από το Καλάσνικοφ και απέτρεψε τα χειρότερα.

Η Mercedes-Benz E-Class τύπου W210 Guard δεν είναι η θωρακισμένη S-Class που περιμένει κανείς να δει υπό τέτοιες συνθήκες, αλλά ένα διακριτικό, στιβαρό όχημα με αληθινή επιχειρησιακή θωράκιση. Παρουσιάστηκε από τη Mercedes-Benz ως λύση υψηλής ασφάλειας για όσους ήθελαν «χαμηλό προφίλ» — αλλά μέγιστη προστασία.

Η W210 κυκλοφόρησε μεταξύ 1995 και 2002 και αποτελεί την πρώτη E-Class με τα χαρακτηριστικά «διπλά φώτα» εμπρός. Η έκδοση Guard σχεδιάστηκε από το εργοστάσιο και όχι από εξωτερικούς ανακατασκευαστές. Σημαίνει ότι η προστασία δεν ήταν πρόσθετη — αλλά δομικά ενσωματωμένη.

Advertisement
Advertisement

Τι προσέφερε η W210 Guard:

  • Προστασία επιπέδου B4 έως B6 — με αντοχή σε πυρά από AK-47 και χειροβομβίδες
  • Πολυστρωματικά κρύσταλλα ασφαλείας έως και 38 χλστ. πάχος
  • Ατσάλινα ένθετα στο δάπεδο, στις πόρτες και στις κολόνες
  • Run-flat ελαστικά που επιτρέπουν την κίνηση ακόμη και χωρίς πίεση
  • Ειδική ανάρτηση και φρένα για το βάρος της θωράκισης

Το επιπλέον βάρος έφτανε τα 700-800 κιλά, ανεβάζοντας το μικτό βάρος του οχήματος κοντά στους 3 τόνους. Οι διαθέσιμες εκδόσεις Guard περιλάμβαναν εργοστασιακές προδιαγραφές με ισχυρούς κινητήρες:

ΜοντέλοΚινητήραςΙσχύς0-100 km/hΤελική
E 420 Guard4.2L V8 (M119)279 PS8.5 sec210 km/h
E 430 Guard4.3L V8 (M113)279 PS7.5 sec210 km/h
E 500 Guard5.0L V8 (M113)306 PS7.0 sec210 km/h

Επιβίωση με… understatement
Το μεγάλο πλεονέκτημα της W210 Guard ήταν η μη αναγνωρίσιμη φύση της. Από έξω, δεν ξεχώριζε από μια απλή E-Class — εκτός κι αν ήξερες πού να κοιτάξεις:

  • Κρύσταλλα με πράσινη απόχρωση και πάχος άνω των 3 εκατοστών
  • Πόρτες που απαιτούν δύναμη για να ανοιγοκλείσουν
  • Αναρτήσεις που δεν βουλιάζουν, παρά το βάρος
  • Απουσία εξωτερικών σημάτων Guard
Advertisement

Σήμερα, ελάχιστες W210 Guard κυκλοφορούν σε καλή κατάσταση. Οι περισσότερες χρησιμοποιήθηκαν από κρατικές υπηρεσίες, πρεσβείες και επιχειρηματίες σε επικίνδυνες περιοχές. Κι όμως, το συγκεκριμένο όχημα απέδειξε πως ακόμα και σήμερα — σχεδόν 25 χρόνια μετά — μια καλοσχεδιασμένη θωράκιση μπορεί να σώσει ζωές.

Η Mercedes-Benz W210 Guard παραμένει μία από τις πιο «σιωπηλές» θωρακισμένες επιτυχίες στην ιστορία της μάρκας. Δεν έχει την αίγλη μιας S-Class, αλλά κρύβει την ίδια αποφασιστικότητα: να σε φτάσει σπίτι — σώο.

Οι τιμές Mercedes-Benz W140 Guard σήμερα

Advertisement

Η αγορά μιας Mercedes-Benz W140 Guard σήμερα εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως:

  • Την έκδοση (S 500 ή S 600)
  • Το επίπεδο θωράκισης (B4 ή B6/B7)
  • Την κατάστασή της (μηχανική, θωρακιστική και αισθητική)
  • Την αυθεντικότητα (εργοστασιακή Guard ή aftermarket)
  • Αν είναι ταξινομημένη ή ακινητοποιημένη

Ενδεικτικές τιμές στην Ευρώπη (και σπανιότερα στην Ελλάδα):

ΈκδοσηΚατάστασηΕκτίμηση τιμής
S 500 GuardΜέτρια (άνω των 200.000 χλμ)12.000 – 18.000 €
S 500 GuardΚαλή (συντηρημένη, κάτω από 150.000 χλμ)18.000 – 25.000 €
S 600 GuardΚαλή – πλήρης συντήρηση25.000 – 35.000 €
Συλλεκτική / επίσημη χρήσηΕιδικές περιπτώσεις (π.χ. πρώην κρατικά οχήματα)Έως και 50.000 €+