Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Τι θα γίνει με τα Mercedes και τα Steyr του Στρατού;

Ελλάδα 1:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(80) "Τι θα γίνει με τα Mercedes και τα Steyr του Στρατού;"
    

Τι θα γίνει με τα Mercedes και τα Steyr του Στρατού;

MIRROR

Η συζήτηση γύρω από το μέλλον των στρατιωτικών οχημάτων του Ελληνικού Στρατού επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο. Τα γνωστά τζιπ Mercedes-Benz και τα φορτηγά Steyr, που αποτελούν εδώ και δεκαετίες τη ραχοκοκαλιά του στόλου μεταφορών του Γενικού Επιτελείου Στρατού, βρίσκονται στο επίκεντρο των σχεδίων ανανέωσης.

Advertisement
Advertisement

Η συζήτηση γύρω από το μέλλον των στρατιωτικών οχημάτων του Ελληνικού Στρατού έχει επιστρέψει δυναμικά. Τα γνωστά τζιπ Mercedes-Benz και τα φορτηγά Steyr, που εδώ και δεκαετίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του στόλου του Γενικού Επιτελείου Στρατού, βρίσκονται στο επίκεντρο ενός σχεδίου ανανέωσης που δεν προβλέπει την άμεση απόσυρσή τους, αλλά την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό τους. Ο λόγος είναι απλός: τα οχήματα αυτά εξακολουθούν να επιτελούν αποτελεσματικά τον ρόλο τους, ενώ το κόστος αντικατάστασης με νέα θα ήταν υπερβολικά υψηλό.

Τα στρατιωτικά Mercedes-Benz έχουν κατασκευαστεί σε πολλές εκδόσεις, κυρίως τις 240 GD και 290 GD. Η πρώτη, με τον τετρακύλινδρο κινητήρα OM 616 των 2.399 cc, αποδίδει περίπου 72 ίππους και έφτανε τα 115 km/h. Η δεύτερη, η 290 GD, διαθέτει πεντακύλινδρο κινητήρα 2.874 cc τύπου OM 602 με ισχύ 95 ίππους και ροπή 192 Nm. Τα οχήματα αυτά κατασκευάστηκαν και στην Ελλάδα, στη μονάδα της ΕΛΒΟ στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, σε πάνω από 10.000 μονάδες συνολικά. Οι εκδόσεις τους καλύπτουν διαφορετικές αποστολές – από μεταφορά προσωπικού μέχρι ειδικές εκδόσεις διοίκησης και ασθενοφόρα. Μετρώντας σήμερα πάνω από 30 χρόνια υπηρεσίας, έχουν ανάγκη ανανέωσης, κυρίως στους κινητήρες, στα ηλεκτρικά συστήματα και στα επίπεδα ασφάλειας και θωράκισης.

Αντίστοιχα, τα φορτηγά Steyr, όπως τα μοντέλα 680 M και 12 M 18, υπήρξαν τα βασικά μέσα μεταφοράς υλικού και προσωπικού. Το 680 M διαθέτει εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 120 ίππων και εκδόσεις 6×4 ή 6×6, ενώ το 12 M 18 με κινητήρα WD 612 αποδίδει περίπου 180 ίππους, έχει κίνηση 4×4, ταχύτητα κοντά στα 100 km/h και αυτονομία περίπου 700 χιλιομέτρων. Ο σχεδιασμός τους είναι αξιόπιστος, αλλά η ηλικία τους ξεπερνά τα 30 χρόνια, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την εκτεταμένη συντήρηση ή αναβάθμιση.

Advertisement
Advertisement

Το Γενικό Επιτελείο Στρατού έχει καταρτίσει τα τελευταία χρόνια ένα πρόγραμμα για σταδιακή αντικατάσταση ή εκσυγχρονισμό αυτών των οχημάτων, το οποίο όμως δεν προχώρησε λόγω κόστους και προτεραιοτήτων. Πλέον, φαίνεται να προκρίνεται η λύση της ανακατασκευής στην ΕΛΒΟ, που έχει την τεχνογνωσία για τέτοια έργα. Παράλληλα, εξετάζεται η συμμόρφωση με τα νέα πρότυπα του ΝΑΤΟ, που απαιτούν θωρακισμένα παράθυρα, παρμπρίζ και καμπίνα επιβατών, κάτι που λείπει από τα σημερινά οχήματα.

Η στρατηγική που φαίνεται να ακολουθείται είναι εκσυγχρονίζουμε ό,τι έχουμε, ενισχύουμε την ασφάλεια και μειώνουμε το κόστος, αντί να μπούμε σε μια δαπανηρή διαδικασία πλήρους αντικατάστασης. Με αυτόν τον τρόπο, ο στρατός διατηρεί σε επιχειρησιακή ετοιμότητα έναν δοκιμασμένο στόλο, επενδύοντας παράλληλα στην ελληνική βιομηχανία και στην τεχνογνωσία της ΕΛΒΟ.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η Ελλάδα υπερδύναμη της Ε.Ε. στην Πολεμική Αεροπορία

Έτσι η Ελλάδα αλλάζει τους συσχετισμούς στη Μεσόγειο

Τουρκία: Πρόκληση με επιθετικό σκάφος ειδικά για το Αιγαίο