Κύριε Μπισμπίκη το Raptor δε γλιστράει μόνο του
MIRROR
Το Ford Raptor είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα pick up που κυκλοφορούν στην αγορά. Η Ford το έχει εξοπλίσει με κάθε πιθανό ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας που μπορεί να συλλάβει ο νους. Παρόλα αυτά και σύμφωνα με δήλωση του Βασίλη Μπισμπίκη «γλίστρησε το αυτοκίνητο».
Από ABS και traction control, μέχρι εξελιγμένο ESP που ελέγχει ανεξάρτητα τους τροχούς, αλλά και συστήματα υποβοήθησης στην κατάβαση, αυτόματο φρενάρισμα και αισθητήρες που δεν αφήνουν τον οδηγό εκτεθειμένο σε μια απλή ολίσθηση. Και όμως, ακόμη κι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να βρεθεί εκτός πορείας. Όχι γιατί «γλιστράει» από μόνο του, αλλά γιατί οι νόμοι της φυσικής δεν διαπραγματεύονται με την αλαζονεία ή την απροσεξία. Εχουμε οδηγήσεις ως αυτοκινητικό Μέσο χιλιάδες αυτοκίνητα και δεκάδες pick up. Και τα έχουμε δοκιμάσει σε όλες τις συνθήκες…
WHAT CAR
Το Raptor είναι βαρύ, έχει τεράστια ροπή, υψηλό κέντρο βάρους και είναι φτιαγμένο για σκληρή χρήση εκτός δρόμου. Στην άσφαλτο, ειδικά σε κατοικημένες περιοχές, η οδήγηση ενός τέτοιου θηρίου απαιτεί σεβασμό, μέτρο και απόλυτη συγκέντρωση. Ένας νηφάλιος οδηγός που κινείται με το όριο ταχύτητας, με όλα τα ηλεκτρονικά ενεργά και σε κανονικές συνθήκες, δεν μπορεί να καταλήξει να πάρει σβάρνα δέκα σταθμευμένα αυτοκίνητα και μια μάντρα. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, χρειάζονται άλλοι παράγοντες: απώλεια ελέγχου λόγω υπερβολικής ταχύτητας, απόσπαση προσοχής, πιθανή χρήση αλκοόλ ή ουσιών, ή ακόμα και πλήρης αδιαφορία για τον δρόμο και τους γύρω.
👉🏻. Εχει δικαίωμα να οδηγεί αυτό το θηρίο ο Μπισμπίκης;
Η υπόθεση με τον Βασίλη Μπισμπίκη στη Φιλοθέη έφερε ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της ευθύνης. Ο ίδιος δήλωσε ότι δεν εγκατέλειψε και δεν κρύφτηκε. Ωστόσο, η εικόνα που έμεινε είναι ένα Raptor που κατέληξε πάνω σε σταθμευμένα, με ζημιές που δεν συνάδουν με οδήγηση σε κανονικές συνθήκες. Και εκεί βρίσκεται το πρόβλημα. Κανένα αυτοκίνητο, όσο ακριβό και προηγμένο κι αν είναι, δεν μπορεί να σώσει τον οδηγό από την αμετροέπεια. Η τεχνολογία είναι εκεί για να βοηθήσει σε ένα λάθος, όχι για να καλύψει συστηματική απερισκεψία.

Το Raptor δεν είναι παιχνίδι και δεν είναι φτιαγμένο για να δοκιμάζονται τα όρια του οδηγού στους δρόμους της Φιλοθέης ή οποιασδήποτε συνοικίας. Είναι ένα όχημα που ανήκει σε όσους γνωρίζουν να το σεβαστούν, να καταλάβουν το βάρος, την ισχύ και τις δυνατότητές του. Και κυρίως σε όσους κατανοούν ότι πίσω από το τιμόνι δεν παίζουν μόνο με τη δική τους ζωή αλλά και με τη ζωή των άλλων. Γιατί στο τέλος της ημέρας, το Raptor μπορεί να έχει όλα τα συστήματα ασφαλείας του κόσμου, αλλά ο μεγαλύτερος κίνδυνος παραμένει πάντα ο άνθρωπος που το οδηγεί.
Αυτά είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα που… ξεπέρασε ο Μπισπίκης:
ABS (Anti-lock Braking System) – Αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών στο φρενάρισμα, ώστε ο οδηγός να διατηρεί έλεγχο στην κατεύθυνση.
EBD (Electronic Brakeforce Distribution) – Κατανέμει αυτόματα τη δύναμη φρεναρίσματος σε κάθε τροχό, ανάλογα με το φορτίο και τις συνθήκες.
ESC/ESP (Electronic Stability Control / Program) – Ανιχνεύει ολίσθηση και επεμβαίνει φρενάροντας ανεξάρτητα τροχούς ή μειώνοντας ισχύ, ώστε να κρατήσει το όχημα στην πορεία.
Traction Control (TCS) – Περιορίζει το σπινάρισμα στους κινητήριους τροχούς, δίνοντας πρόσφυση σε γλιστερό οδόστρωμα ή χώμα.
Hill Descent Control – Κρατά σταθερή ταχύτητα στην κατηφόρα χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να πατήσει φρένο.
Hill Start Assist – Εμποδίζει το όχημα να κυλήσει προς τα πίσω όταν ξεκινά σε ανηφόρα.
Roll Stability Control (RSC) – Μειώνει τον κίνδυνο ανατροπής σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή σε στροφές με υψηλή ταχύτητα.
Electronic Roll Mitigation – Αντιλαμβάνεται υπερβολική κλίση και φρενάρει επιλεκτικά για να σταθεροποιήσει το όχημα.
Lane Keeping Assist – Εντοπίζει ακούσια παρέκκλιση από τη λωρίδα και επεμβαίνει στο τιμόνι για να το διορθώσει.
Lane Departure Warning – Ειδοποιεί με ήχο ή δόνηση στο τιμόνι ότι το όχημα βγαίνει από τη λωρίδα.
Blind Spot Information System (BLIS) – Προειδοποιεί για οχήματα που βρίσκονται στο «τυφλό σημείο» των καθρεφτών.
Cross Traffic Alert – Προειδοποιεί για διερχόμενα οχήματα όταν βγαίνεις με όπισθεν από θέση στάθμευσης.
Pre-Collision Assist με αυτόματο φρενάρισμα (AEB) – Ανιχνεύει επικείμενη σύγκρουση και φρενάρει αυτόματα για να την αποφύγει ή να μειώσει τη σφοδρότητα.
Adaptive Cruise Control – Διατηρεί αυτόματα σταθερή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Driver Attention Alert – Ανιχνεύει κόπωση ή έλλειψη προσοχής και προειδοποιεί τον οδηγό να ξεκουραστεί.
Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) – Παρακολουθεί συνεχώς την πίεση των ελαστικών και ειδοποιεί για απώλεια.
Rear View Camera με Parking Sensors – Βοηθούν στο παρκάρισμα και στην κίνηση με όπισθεν.
Forward Collision Warning – Προειδοποιεί για πιθανή μετωπική σύγκρουση πριν ενεργοποιηθεί το αυτόματο φρενάρισμα.
Με τόσα ηλεκτρονικά, το Raptor είναι ένα «φρούριο» ασφαλείας. Αλλά ακόμη κι έτσι, όπως είπαμε, ο οδηγός είναι ο τελικός κρίκος της αλυσίδας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εχει δικαίωμα να οδηγεί αυτό το θηρίο ο Μπισμπίκης;
Μπισμπίκης: Μπορεί να εντοπιστεί αλκοόλ στο αίμα του δυο ημέρες μετά;
Video: Υπεραυτοκίνητα και χλιδή σε γάμο Ρομά στην Ελλάδα
Αννα Βίσση: Το αστρονομικό ποσό που έβγαλε από τις συναυλίες στο Καλλιμάρμαρο και η 911!