Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Γιατί μπορεί να έπεσε το ελικόπτερο στην Μαρίνα Βουλιαγμένης;

Ελλάδα 16:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί μπορεί να έπεσε το ελικόπτερο στην Μαρίνα Βουλιαγμένης;

MIRROR

Τι μπορεί να έφταιξε στην πτώση του ελικοπτέρου το μεσημέρι της Κυριακής, εφόσον υποθέσουμε ότι δεν υπήρξε μηχανική βλάβη…

Advertisement
Advertisement

Περιμένοντας και τις επίσημες πραγματογνωμοσύνες και παρατηρώντας προσεχτικά τα βίντεο που αποκάλυψε το protothema.gr, ειδικοί τονίζουν ότι πιθανότατα αιτία της πτώσης να είναι το αυξημένο βάρος, σε συνδυασμό με τους κάθετους ανέμους, εφόσον δεν υπήρξε μηχανική βλάβη. Τα πρώτα στοιχεία και τα βίντεο δείχνουν ότι το ελικόπτερο αντιμετώπισε δυσκολία στην απογείωση, δεν κατάφερε να αναπτύξει ύψος και τελικά «βούτηξε» στη θάλασσα.
Το ελικόπτερο φάνηκε να “κολλάει” χαμηλά πάνω από τη θάλασσα, χωρίς δηλαδή να αναπτύσσει φυσιολογικό ύψος. Αυτό δείχνει υπερφόρτωση και πιθανή λανθασμένη κατανομή βάρους. Η απουσία ένδειξης πυρκαγιάς ή μηχανικής ανωμαλίας συνηγορεί σε σενάριο υπερφόρτωσης. Ευτυχώς δεν υπήρξαν ούτε νεκροί ούτε καν τραυματίες.

Αυτού του είδους τα ατυχήματα είναι… αναμενόμενα όταν δεν εφαρμόζονται τα αυστηρά πρωτόκολλα. Οι επιβάτες καλύπτονται από χαρτιά και τις απλές δηλώσεις τους, ενώ οι χειριστές πολλές φορές εμπιστεύονται το “περίπου”, και το ελικόπτερο… απλώς δεν συγχωρεί.

Το βάρος και η ισορροπία είναι βασικές αρχές της πτήσης, όχι προαιρετικές. Εάν αποδειχθεί ότι στην περίπτωση της Βουλιαγμένης υπήρξε υπέρβαση ή λάθος στη φόρτωση, τότε το ατύχημα δεν ήταν τυχαίο. Ήταν αποτέλεσμα αμέλειας.

Advertisement
Advertisement

Τι ορίζουν οι κανονισμοί για το βάρος
Κάθε ελικόπτερο έχει Μεγιστο Επιτρεπτό Βάρος Απογείωσης (MTOW – Maximum Takeoff Weight), στο οποίο περιλαμβάνονται:

  • Το ίδιο το ελικόπτερο (όχημα, καύσιμα)
  • Η ομάδα επιβατών (πιλότος + συνεπιβάτες)
  • Το φορτίο και τα πράγματα

Για να τηρηθεί ο νόμος, το συνολικό βάρος δεν πρέπει να υπερβεί το MTOW. Επιπλέον, ζητείται σωστή κατανομή (balance) για την σταθερότητα και την ελεγχόμενη πτήση – αποφυγή κινδύνων όπως π.χ. αποσταθεροποίηση κατά την απογείωση .

Πώς μετρούνται τα βάρη
Στις εμπορικές αερομεταφορές και τους ελικοπτερομεταφορείς:

  • Επιβάτες και αποσκευές δεν ζυγίζονται στο άτομο, αλλά λαμβάνονται υπ’ όψιν “τυποποιημένες τιμές”. Λ.χ. στη Ευρώπη: ενήλικας = 76–88 kg, αποσκευή χειρός = 7–17 kg.
  • Αυτή η διαδικασία καλύπτει την πλειονότητα των περιστατικών – αλλά αναπόφευκτα υπάρχει απόκλιση από τα πραγματικά βάρη.
Advertisement

Τι προβλέπουν οι κανονισμοί και τι ΔΕΝ εφαρμόστηκε
Ακόμη και για πτήσεις charter/ιδιωτικές, η Πολιτική Αεροπορία απαιτεί:

  • Καταγραφή βάρους με βάση τον επιβατικό κατάλογο (Manifest).
  • Έλεγχο ότι φορτίο + επιβάτες + καύσιμα δεν υπερβαίνουν το MTOW, λαμβάνοντας υπόψη και περιβαλλοντικές συνθήκες (θερμοκρασία, υψόμετρο).
  • Το σύστημα αναγκάζει τυχοελεγχόμενους ελέγχους ζύγισης, σε περίπτωση εκκρεμοτήτων .

Κάποιοι οργανισμοί επιβάλλουν να ζυγίζονται πραγματικά τα βαριά αντικείμενα ή επιβάτες πριν την πτήση, αλλά δυστυχώς δεν είναι καθολικό.

Advertisement