Live Κίνηση
Περισσότερα
Jeep

H διάταξη και λειτουργία του συστήματος Jeep 4xe

Ελλάδα 8:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H διάταξη και λειτουργία του συστήματος Jeep 4xe

Jeep

H διάταξη και λειτουργία του συστήματος Jeep 4xe

Jeep

Τα Renegade 4xe και Compass 4xe αποτελούν τα πρώτα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Jeep για την Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Με την τεχνολογία Plug-in Hybrid 4xe ξεκινά η «πράσινη» εξέλιξη της εμβληματικής μάρκας. Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει και πως λειτουργεί το εν λόγω σύστημα.

Το Plug-in Hybrid σύστημα των Jeep Renegade 4xe και Compass 4xe περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες και μια συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 11,4 kWh που συνδυάζονται με τον Turbo βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική προσφέρει δύο αυτοκίνητα σε ένα. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό με τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και ένα συμβατικό με τον βενζινοκινητήρα να κινεί τους εμπρός τροχούς.

Τα βασικά στοιχεία του συστήματος είναι:

Advertisement
Advertisement

– Ο Turbo βενζινοκινητήρας των 1,3 λίτρων με απόδοση 130 ή 180 ίππους και 270 Nm ροπής.

– Δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας στον εμπρόσθιο άξονα που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια και ένας στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (“e-axle”) που αποδίδει 60 ίππους και 250 Nm ροπής και ο οποίος ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση.

– Μια μπαταρία λιθίου 400 volt, χωρητικότητας 11,4 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα.

Advertisement

– Ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης που ελέγχει το σύστημα φόρτισης υψηλής τάσης

Η συνολική απόδοση του συνόλου ανάλογα με την έκδοση είναι 190 ή 240 ίπποι.

Advertisement

4xe-hybrid-propulsion-architecture-a1000x609

4xe hybrid propulsion architecture
Ο Turbo κινητήρας των 1,3 λίτρων ανήκει στη νέα οικογένεια κινητήρων Global Small Engine (GSE) της FCA. Στα Plug-in Hybrid μοντέλα επιλέχθηκε η 4κυλινδρη εκδοχή του με δύο επίπεδα απόδοσης 130 και 180 ίππων. Ο σχεδιασμός του συνόλου εξασφαλίζει απόδοση, οικονομία και υψηλή αξιοπιστία. Παράλληλα λόγω του ότι είναι κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο ζυγίζει μόλις 106 κιλά, ενώ ο επίσης από αλουμίνιο στροφαλοθάλαμος εξελίχθηκε από την Teksid για να προσφέρει μέγιστη αντοχή, χαμηλό βάρος και χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών. Όπως όλοι οι Turbo κινητήρες GSE εφοδιάζεται με το 3ης γενιάς σύστημα MultiAir που διασφαλίζει τη βέλτιστη καύση μέσω της ανεξάρτητης ρύθμισης του χρονισμού και του βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής. Με την ενσωμάτωση ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα στον ιμάντα ψύξης βελτιστοποιείται η απόδοση, η οικονομία και η παροχή ισχύος από τον θερμικό κινητήρα.

4xe-hybrid-propulsion-architecture-b1000x471

Advertisement