Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Jaguar Land Rover PHEV

Τι κάνει το Range Rover Evoque PHEV τόσο κομψό και ισχυρό;

  • newsautoteam

Οι καθαρές γραμμές και οι εύστοχες στιλιστικές επεμβάσεις μαγνητίζουν το βλέμμα, ενώ η συνεργασία ηλεκτρικού και θερμικού μοτέρ συνθέτει εντυπωσιακά νούμερα.

Μίνιμαλ, αλλά και κομψό, με επιβλητική παρουσία στον δρόμο, προηγμένες τεχνολογίες και ισχυρές επιδόσεις. Αυτό είναι το προφίλ του premium compact SUV, Range Rover Evoque, το οποίο πλέον αποκτά και… ηλεκτρική καρδιά, με έμφαση στη μείωση των εκπομπών ρύπων και τη κατανάλωση καυσίμου. O λόγος για το Range Rover Evoque PHEV (P3ooe).

Σχεδιαστικά, ευθυγραμμίζεται με τη χαρακτηριστική φιλοσοφία της Jaguar Land Rover και υιοθετεί στοιχεία που συναντώνται στα περισσότερα μοντέλα της γκάμας. Ειδικότερα, κυριαρχούν οι καθαρές γραμμές, ενώ η μπροστινή μάσκα… μόνο απαρατήρητη δεν περνά, διακρινόμενη από τα λεπτά φωτιστικά σώματα.

Την ξεχωριστή του σιλουέτα, τύπου κουπέ, αναδεικνύει το στρογγυλεμένο πίσω μέρος, όπως και οι επιβλητικοί θόλοι των τροχών που μπορούν να φιλοξενήσουν τροχούς με διάμετρο έως και 21 ίντσες.

Δείτε εδώ όλες τις λεπτομέρειες για το μοντέλο

Και αν εξωτερικά το νέο Evoque ακολουθεί την παράδοση, προκαλώντας το μάτι και το καθολικό ενδιαφέρον περαστικών και λοιπών οδηγών, στο εσωτερικό είναι διάχυτη η φουτουριστική προσέγγιση με πληθώρα ηλεκτρονικών και τεχνολογικών αξεσουάρ.

Σε αυτή, τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, η αυτοπεποίθηση του Range Rover Evoque υποδηλώνεται σε στοιχεία του εσωτερικού με φινίρισμα από δέρμα Windsor, συνδυασμούς από πολυτελές μαλλί Kvadrat και υφάσματα από ίνες ευκαλύπτου.

Πέρα από την σαγηνευτική του εμφάνιση, το μοντέλο ορίζει τις εξελίξεις και όσον αφορά το σύστημα κίνησής του. Το Range Rover Evoque PHEV τροφοδοτείται από έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και ισχύος 200 ίππων, και από έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων, ο οποίος έχει ενσωματωθεί στον πίσω άξονα. Παράλληλα, για οικονομία χώρου η μπαταρία ιόντων λιθίου των 15 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Ο παραπάνω συνδυασμός μας παρέχει συνολική ισχύ 309 ίππων χαρίζοντας στο αμάξωμα επιτάχυνση 0-100 χιλιόμετρα/ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, λόγω της ύπαρξης ηλεκτροκινητήρα, η μέση κατανάλωση τοποθετείται στα 1,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 32 γρ./χλμ. Αξίζει να σημειωθεί πως το Range Rover Evoque P300e μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 66 χιλιόμετρα και με ταχύτητες έως 135 χιλιόμετρα/ώρα.

Δείτε εδώ όλες τις λεπτομέρειες για το μοντέλο

Το Range Rover Evoque PHEV χρησιμοποιεί την Premium Transverse Architecture της Land Rover, η οποία σχεδιάστηκε από την αρχή για να φιλοξενήσει τεχνολογίες plug-in και mild-hybrid. Το υλικό είναι έξυπνα τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο της καμπίνας χωρίς να περιορίζεται ο εσωτερικός χώρος.

Το Electric Rear Axle Drive (ERAD) τροφοδοτείται από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 15kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η μπαταρία αποτελείται από 84 πρισματικές κυψέλες, διατεταγμένες σε επτά μονάδες 50Αh των 12, με πάχος χαλύβδινου undertray 6 mm που προστατεύει την μπαταρία χωρίς να επηρεάζεται η χαρακτηριστική ικανότητα των οχημάτων να κινούνται σε οποιοδήποτε εδάφους.

Το προηγμένο σύστημα διαθέτει έναν ελαφρύ, πρακτικό και αποτελεσματικό σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Για εξοικονόμηση του χώρου, οι κινητήριοι άξονες είναι ομόκεντροι με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας, ενώ ο μετατροπέας είναι επίσης ενσωματωμένος στο περίβλημα ERAD. Η μονάδα ERAD ενσωματώνεται άψογα στο πίσω σύστημα ανάρτησης Integral Link. Σε ταχύτητες άνω των 135km/h (84mph), ο ηλεκτρικός κινητήρας αποσυνδέεται για να μειώσει την οπισθέλκουσα και ως εκ τούτου να βελτιστοποιήσει την απόδοση για να επανασυνδεθεί όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από αυτό το όριο.

Δείτε εδώ όλες τις λεπτομέρειες για το μοντέλο

Όσο για τον βασικό, βενζινοκινητήρα, είναι η νέα μοντάδα τριών κυλίνδρων 200PS Ingenium 1,5 λίτρων, που αποτελεί το τελευταίο μέλος της αρθρωτής, ευέλικτης οικογένειας κινητήρων Ingenium, η οποία έχει τώρα τρεις, τέσσερις και έξι κυλίνδρους. Ο ελαφρύς κινητήρας αλουμινίου – 37 kg ελαφρύτερος από τον τετρακύλινδρο – προσφέρει ισχυρή απόδοση και φινέτσα με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου. Αυτός ο κινητήρας μικρής χωρητικότητας επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα τριβής, που συμβάλλουν στην εξαιρετική του απόδοση. Η πολλαπλή εξαγωγή είναι ενσωματωμένη στην κεφαλή του κυλίνδρου αλουμινίου, συμβάλλοντας στους γρήγορους χρόνους προθέρμανσης και ελαχιστοποιώντας την απόσταση των θυρών εξαγωγής από τον στροβιλοκινητήρα του υπερσυμπιεστή για βελτιωμένη απόκριση.

Η διάταξη των τριών κυλίνδρων προσφέρει καλύτερη ροή καυσαερίων, διασφαλίζοντας ότι ο τροχός του στροβίλου παρέχει ενίσχυση της πίεσης σχεδόν στιγμιαία. Τα μοντέλα τριών κυλίνδρων – όπως και τα ήπια υβριδικά μοντέλα τεσσάρων κυλίνδρων – διαθέτουν επίσης μια μονάδα belt-integrated starter-generator (BISG). Αυτή λειτουργεί παράλληλα με το ERAD για την παροχή ανατροφοδοτούμενης πέδησης, επαναφόρτιση της μπαταρίας στις υψηλές στροφές, αλλά και ομαλότερη, πιο αθόρυβη και ταχύτερη λειτουργία stop-start από ένα παραδοσιακό μοτέρ μίζας.

Ο εν λόγω κινητήρας, συνεργάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων με εύκολη αλλαγή σχέσεων, καθώς και έναν ηλεκτρικό πίσω άξονα 109PS (Electric Rear Axle Drive), προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (1.4lt/100km), εξαιρετική απόδοση και τη μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς με την υπογραφή της Land Rover.

Δείτε εδώ όλες τις λεπτομέρειες για το μοντέλο

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto