Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Jaguar Land Rover PHEV

Land Rover Discovery Sport PHEV: Εντυπωσιακή κατανάλωση, ισχυρές επιδόσεις

  • newsautoteam

Η plug-in υβριδική έκδοση του premium SUV της Land Rover διακρίνεται, επίσης, για την ταχύτατη φόρτισή της, όπως και για τη δυνατότητα να ανεφοδιάζεται με ηλεκτρική ενέργεια και… εν κινήσει.

Διαθέσιμο με τεχνολογία plug-in hybrid (PHEV) είναι το νέο Discovery Sport, παρέχοντας στους κατόχους του πολλούς λόγους ώστε να… χαμογελούν.

Διότι πέρα από τις προηγμένες τεχνολογίες, το premium εσωτερικό και τις off-road δυνατότητες, εκτοξεύει την οδηγική απόλαυση. Η τελευταία, μάλιστα, δεν λειτουργεί εις βάρος του περιβάλλοντος, με την κατανάλωση βενζίνης να διατηρείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Πιο συγκεκριμένα η μεικτή κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 αντιστοιχούν σε 1,6 λτ./100 χλμ., και 36 γρμ./χλμ. αντίστοιχα (αμφότερα βάσει WLTP), ενώ η ηλεκτρική αυτονομία αποτυπώνεται σε 62 χλμ./ώρα.

Διαβάστε εδώ αναλυτικές πληροφορίες 

Ας γνωρίσουμε το Land Rover Discovery Sport PHEV

Με το σήμα P300e, το νέο plug-in hybrid Land Rover Discovery Sport βασίζεται στην προηγμένη αρχιτεκτονική της Land Rover Premium Transverse, σχεδιασμένη για να υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση, διατηρώντας ταυτόχρονα την ικανότητα off-road της Land Rover. Το νέο μοντέλο plug-in hybrid P300e συμπληρώνει τα ήδη υπάρχοντα mild-hybrid SUV 48V, προσφέροντας νέα επίπεδα απόδοσης στην κατηγορία των premium compact SUV.

Το Land Rover Discovery Sport P300e συνδυάζει βενζινοκινητήρα 200PS (147kW) 1,5 λίτρου, με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 PS (80 kW) ενσωματωμένο στον πίσω άξονα και τροφοδοτούμενο από μπαταρία ιόντων λιθίου 15 kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 6,6 δευτερόλεπτα ενώ μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα της τάξης των 135 km/h χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια.

Όπως προαναφέρθηκε, το Discovery Sport P300e μπορεί να ταξιδέψει μέχρι και 62 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ. H κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 1,6lt/100km ενώ οι εκπομπές CO2 στα μόλις 36g/km.

Με έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια

Επιπροσθέτως, η JLR μεριμνά για την ικανοποίηση κάθε ανάγκης των οδηγών, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε 3 προγράμματα οδήγησης: Hybrid (υβριδική), EV (ηλεκτρική) Save (δίνει προτεραιότητα στον κινητήρα καύσης).

Το Electric Rear Axle Drive (ERAD) του Discovery Sport PHEV, τροφοδοτείται από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 15kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η μπαταρία αποτελείται από 84 πρισματικές κυψέλες, διατεταγμένες σε επτά μονάδες 50Αh των 12, με πάχος χαλύβδινου undertray 6 mm που προστατεύει την μπαταρία χωρίς να επηρεάζεται η χαρακτηριστική ικανότητα των οχημάτων να κινούνται σε οποιοδήποτε εδάφους.

Διαβάστε εδώ αναλυτικές πληροφορίες 

Για εξοικονόμηση του χώρου, οι κινητήριοι άξονες είναι ομόκεντροι με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας, ενώ ο μετατροπέας είναι επίσης ενσωματωμένος στο περίβλημα ERAD. Η μονάδα ERAD ενσωματώνεται άψογα στο πίσω σύστημα ανάρτησης Integral Link.

Σε ταχύτητες άνω των 135km/h (84mph), ο ηλεκτρικός κινητήρας αποσυνδέεται για να μειώσει την οπισθέλκουσα και ως εκ τούτου να βελτιστοποιήσει την απόδοση για να επανασυνδεθεί όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από αυτό το όριο.

Φόρτιση εν κινήσει

Το κουτί διακλάδωσης υψηλής τάσης (HVJB) κάτω από τα μπροστινά καθίσματα είναι μια άλλη τεχνολογική καινοτομία. Αυτό περιλαμβάνει το DC: μετατροπέας DC (αλλάζει ρεύμα υψηλής τάσης από την υβριδική μπαταρία σε χαμηλή τάση για να υποστηρίξει το δίκτυο 12 volt) και τον ενσωματωμένο φορτιστή 7kW που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο. Δίπλα σε αυτό είναι ο μετατροπέας Belt-integrated Starter Generator (BiSG), ο οποίος μέσω έξυπνης ηλεκτρικής διαχείρισης μπορεί να στείλει ενέργεια ανάκτησης στην μπαταρία υψηλής τάσης για αποθήκευση για χρήση αργότερα ή για άμεση αναδιάταξη, προκειμένου να υποστηρίξει την πλήρη δυνατότητα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Ένα νέο σύστημα brake-by-wire αντικαθιστά το παραδοσιακό brake vacuum servo και συνδυάζει άψογα την ανατροφοδοτούμενη πέδηση και την πέδηση με τριβή για να παρέχει συνεπή και ακριβή αίσθηση πεντάλ. Το σύστημα μπορεί να δώσει επιβράδυνση φρεναρίσματος έως και 0,2 g, μεγιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια των οχημάτων για να επαναφορτίσει την μπαταρία σε πολύ υψηλές στροφές. Ο ευφυής εντοπισμός του συστήματος PHEV σε όλη τη δομή βελτιώνει τη δυναμική, μειώνει το κέντρο βάρους κατά έξι τοις εκατό και βελτιώνει περαιτέρω την κατανομή βάρους εμπρός-πίσω.

Φόρτιση στην πρίζα

Το Discovery Sport PHEV διατίθεται με το καλώδιο οικιακής φόρτισης Mode2, επιτρέποντας πλήρη φόρτιση από την πρίζα σε 6 ώρες και 42 λεπτά, το οποίο είναι ιδανικό για φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Για την ταχύτερη φόρτιση, το καλώδιο φόρτισης Mode 3 επιτρέπει σύνδεση σε έναν οικιακό επιτοίχιο πίνακα 7kW AC ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης AC: αυτό επιτρέπει τη φόρτιση από 0-80% σε μόλις 1 ώρα και 24 λεπτά. Οι πιο γρήγοροι χρόνοι φόρτισης επιτυγχάνονται με το αυξανόμενο δημόσιο δίκτυο σημείων φόρτισης DC: στα 32KW DC, το 0-80% διαρκεί μόλις 30 λεπτά.

Διαβάστε εδώ αναλυτικές πληροφορίες 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto