Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ξανά στην pole Rosberg και Mercedes (updated)

Ελλάδα 7:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ξανά στην pole Rosberg και Mercedes (updated)

FORMULA 1

Ξανά στην pole Rosberg και Mercedes (updated)

FORMULA 1

Μετά από μία συναρπαστική μάχη στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix του Μονακό, οι Mercedes έκαναν το 1-2! Την pole position πανηγύρισε για τρίτη συνεχόμενη φορά ο Νίκο Ρόζμπεργκ!

Advertisement
Advertisement

Του Τ. Πουρναράκη

Τα παιχνίδια της βροχής έδωσαν διαφορετική άγρια ομορφιά στις κατατακτήριες δοκιμές. Άρχισε να βρέχει μια ώρα μετά την ολοκλήρωση των ελεύθερων δοκιμών όπου ταχύτερος ήταν ξανά ο Ρόσμπεργκ ενώ οι Μάσα, Γκροζάν και Σούτιλ δεν απέφυγαν την επαφή με τις μπαριέρες.

Στην περίπτωση του Μάσα ειδικά οι μηχανικοί της Ferrari υποχρεώθηκαν να αντικαταστήσουν το κιβώτιο ενώ ο Βραζιλιάνος δεν συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές καθότι το μονοθέσιο του δεν ήταν έτοιμο. Έτσι θα εκκινήσει αύριο τελευταίος.

Advertisement
Advertisement

Από τους 21 πιλότους που συμμετείχαν στο Q1 χρησιμοποιώντας ενδιάμεσα ελαστικά έμειναν εκτός διαδικασίας για τη συνέχεια οι ντι Ρέστα, Γκουτιέρεζ και Μάσα μαζί με τους τρεις εκ των τεσσάρων πιλότων των μικρών ομάδων. Οι Μπιάνκι (σ.σ: έκανε λάθος δε συμπλήρωσε γύρο) , Πικ και Τσίλτον αποκλείστηκαν ενώ για πρώτη φορά στην καριέρα του στην F1, ο Κιέντο φαν ντερ Γκράντ πέρασε στο Q2. Όπου δεν τα πήγε καθόλου άσχημα μάλιστα κατετάγη 15ος ενώ κάποια στιγμή λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας ήταν μέχρι και την 5η θέση.

Στο Q2 όλοι ξεκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά όμως καθότι η βροχή κόπασε η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Εκεί ήταν η στιγμή να χρησιμοποιηθούν τα στεγνά ελαστικά και ειδικότερα η πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Στη λοταρία όπως εξελίχθηκε η διαδικασία βρέθηκε εκτός ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus. Ο Γάλλος ήθελε όσο τίποτα μια καλή εμφάνιση στον εντός έδρας αγώνα του αλλά δεν τα κατάφερε.

Στο Q3 οι χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος φάνηκε να προβληματίζουν κάποια μονοθέσια όπως αυτό του Ράικονεν που υποχρεώθηκε σε δυο γύρους ώστε να φέρει σε θερμοκρασία λειτουργίας τα ελαστικά του. Οι Mercedes επιβεβαίωσαν τη φόρμα τους με το Ρόσμπεργκ να παίρνει την 3η συνεχή pole position. Ο Χάμιλτον σφράγισε την ταχύτητα της W04 με τη 2η θέση. Πίσω τους εντυπωσίασε ο Φέτελ που φάνηκε να έχει την ταχύτητα για την pole και σίγουρα αύριο θα είναι σε θέση να πιέσει τα ασημί βέλη για τη νίκη.

Advertisement

Παρότι πριν τις δοκιμές φάνταζε ως φαβορί για την πρώτη θέση, o Ρόσμπεργκ που πήρε την 4η pole position της καριέρας του και την 3η συνεχόμενη ξεκαθάρισε ότι δεν ήταν εύκολο: «Θα ήταν τελείως διαφορετικά και πιθανόν πολύ πιο εύκολα για μένα αν δεν έβρεχε στην αρχή. Βελτιωνόμαστε συνεχώς αλλά μην ξεχνάτε πως στην Ισπανία είχαμε σοβαρό πρόβλημα στον αγώνα. Εδώ σίγουρα έχουμε κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός αλλά μένει να δούμε εάν αυτό θα αποδειχτεί αρκετό».

Μιλώντας μετά το τέλος της διαδικασίας ο Λιούις Χάμιλτον νικητής στο Πριγκιπάτο το 2008 φάνηκε ανακουφισμένος με την 2η θέση: «Έχω δυο μέρες τώρα που παλεύω με το μονοθέσιο. Είναι η πρώτη φορά που μου συμβαίνει αυτό στο Μονακό από το 2005 (σ.σ: τότε αγωνίζονταν σε πιο μικρή κατηγορία). Κάθε χρόνο έλυνα τα προβλήματα. Είμαι πραγματικά χαρούμενος που βρίσκομαι μπροστά και κάναμε το 1-2. Είναι τεράστια η βελτίωση για μένα, αν δει κανείς που ήμουν στις δοκιμές. Το ότι ο teammate μου είναι ταχύτερος είναι κάτι που μου συμβαίνει πρώτη φορά, προσπαθώ να το αντιμετωπίσω. Ελπίζω στους επόμενους αγώνες να μπορέσω να πάρω το μέγιστο από το μονοθέσιο και τότε θα δείτε τον πραγματικό μου ρυθμό».

Advertisement

Από την πλευρά του ο νικητής του 2011 στο συγκεκριμένο αγώνα, Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Δε θέλω να ακουστεί σα δικαιολογία αυτό αλλά σήμερα είχα το ρυθμό για pole. Το ένα δέκατο που έλειψε οφείλεται στην οδήγηση. Το μονοθέσιο ήταν άψογο και αν πρέπει να κατηγορήσω κάποιον που δεν είμαστε στην pole  θα κατηγορήσω τον εαυτό μου. Πιστεύω ότι αύριο έχουμε το ρυθμό να διεκδικήσουμε τη νίκη, δεδομένου πως οι δυο Mercedes θα χρειαστεί να κάνουν τουλάχιστον όσα πιτ στοπ θα κάνουμε και εμείς. Ελπίζω να φθείρουν τα ελαστικά τους περισσότερο».

Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Ρόζμπεργκ     Mercedes           1m13.876s
2. Χάμιλτον        Mercedes           1m13.967s           + 0.091s
3. Φέτελ               Red Bull-Renault              1m13.980s           + 0.104s
4. Ουέμπερ         Red Bull-Renault              1m14.181s           + 0.305s
5. Ράικονεν        Lotus-Renault    1m14.822s           + 0.946s
6. Αλόνσο            Ferrari   1m14.824s           + 0.948s
7. Πέρες               McLaren-Mercedes        1m15.138s           + 1.262s
8. Σούτιλ              Force India-Mercedes   1m15.383s           + 1.507s
9. Μπάτον          McLaren-Mercedes        1m15.647s           + 1.771s
10. Βερν               Toro Rosso-Ferrari           1m15.703s           + 1.827s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m17.748s Διαφορά
11. Χούλκενμπεργκ         Sauber-Ferrari   1m18.331s           + 2.343s
12. Ρικιάρντο     Toro Rosso-Ferrari           1m18.344s           + 2.356s
13. Γκροζέν         Lotus-Renault    1m18.603s           + 2.615s
14. Μπότας        Williams-Renault              1m19.077s           + 3.089s
15. Φαν ντερ Γκάρντε    Caterham-Renault           1m19.408s           + 3.420s
16. Μαλντονάντο            Williams-Renault              1m21.688s           + 5.700s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m26.095s       Διαφορά
17. Ντι Ρέστα     Force India-Mercedes   1m26.322s           + 2.870s
18. Πικ  Caterham-Renault           1m26.633s           + 3.181s
19. Γκουτιέρες   Sauber-Ferrari   1m26.917s           + 3.465s
20. Τσίλτον         Marussia-Cosworth        1m27.303s           + 3.851s
21. Μπιανκί        Marussia-Cosworth        Δεν σημείωσε χρόνο
22. Μάσα            Ferrari   Δεν σημείωσε χρόνο

Advertisement