Βαρκελώνη, 5η μέρα δοκιμών εξέλιξης: Ταχύτερη η Williams (upd)
FORMULA 1Βαρκελώνη, 5η μέρα δοκιμών εξέλιξης: Ταχύτερη η Williams (upd)
FORMULA 1To πρωί ο Lewis Hamilton, πίεσε τη Mercedes W06 χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της Pirelli και σημείωσε το δεύτερο καλύτερο χρόνο με τη συγκεκριμένη γόμα στη Βαρκελώνη φέτος. Όμως το απόγευμα, ο Felipe Massa και η Williams πήραν τη σκυτάλη.
WHAT CAR
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Ταχύτερος όλων την 4η μέρα δοκιμών ήταν ο άλλος οδηγός της ομάδας, Nico Rosberg. Ο χρόνος του Hamilton σημειώθηκε σε ένα σερί 12 γύρων που συνολικά ήταν αρκετά γρήγοροι. Αξίζει να σημειωθεί η χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος που δεν ξεπερνούσε το πρωί τους 15 βαθμούς Κελσίου – 8 στον αέρα – πριν αρχίσει να ψιχαλίζει. Ενδεικτικά παραθέτουμε τους ταχύτερους χρόνους που έχουν σημειωθεί μέχρι στιγμής στη Βαρκελώνη φέτος με βάση και τον τύπο ελαστικού που χρησιμοποιήθηκε ανεξαρτήτως μέρας.
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γόμα |
1. Grosjean | Lotus-Mercedes | 1:24.067 | (SS) | |
2. Rosberg | Mercedes | 1:24.321 | +0.254 | (M) |
3.Maldonado | Lotus-Mercedes | 1:24.348 | +0.281 | (SS) |
4. Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:24.574 | +0.507 | (S) |
5. Raikkonen | Ferrari | 1:24.584 | +0.517 | (S) |
6. Massa | Williams-Mercedes | 1:24.672 | +0.605 | (S) |
7. Perez | Force India-Mercedes | 1:24.702 | +0.635 | (SS) |
8. Verstappen | Toro Rosso-Renault | 1:24.739 | +0.672 | (SS) |
9. Hamilton | Mercedes | 1:24.923 | +0.856 | (M) |
10. Kvyat | Red Bull-Renault | 1:24.941 | +0.874 | (S) |
11. Nasr | Sauber-Ferrari | 1:24.956 | +0.889 | (SS) |
12. Bottas | Williams-Mercedes | 1:25.345 | +1.278 | (S) |
13. Sainz Jr | Toro Rosso-Renault | 1:25.604 | +1.537 | (SS) |
14. Alonso | McLaren-Honda | 1:25.961 | +1.894 | (S) |
15. Palmer | Lotus-Mercedes | 1:26.280 | +2.213 | (S) |
16. Vettel | Ferrari | 1:26.312 | +2.245 | (S) |
17. Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:26.340 | +2.273 | (S) |
18. Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:26.591 | +2.524 | (S) |
19. Wehrlein | Force India-Mercedes | 1:27.333 | +3.266 | (M) |
20. Button | McLaren-Honda | 1:28.182 | +4.115 | (M) |
21. Wolff | Williams-Mercedes | 1:28.906 | +4.839 | (M) |
Στη McLaren αποφάσισαν να λύσουν με πατέντα δική τους, προσωρινά, το πρόβλημα του στεγανοποιητικού (seal) στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα που ανακτά ενέργεια από τα καυσαέρια (Motor Generator Unit – Kinetic) ώστε να δώσουν περισσότερο χρόνο στη Honda να επιλύσει καλύτερα το πρόβλημα στην Ιαπωνία. Η μισή μέρα κύλησε με προβλήματα για τη Βρετανική ομάδα ο Button μετά βίας έκανε ένα χρονομετρημένο γύρο παρότι βγήκε 6 φορές από τα πιτ.
Αρκετές ομάδες παρουσίασαν αναβαθμίσεις στο αεροδυναμικό πακέτο ενόψει Αυστραλίας, πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Toro Rosso που άλλαξε εντελώς ρύγχος. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, James Key, αναφερόμενος στην αναβάθμιση, περιέγραψε την STR10 που εμφανίστηκε σήμερα ως εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο.
Οι ψιχάλες που έπεφταν την τελευταία ώρα των δοκιμών επηρέασαν την παρουσία των μονοθεσίων στην πίστα, λογικά λοιπόν οι γύροι που συμπληρώθηκαν είναι λιγότεροι από το σύνηθες.
Οι χρόνοι μέχρι τη μεσημεριανή ανάπαυλα ήταν:
Θέση | Οδηγός | Μονοθέσιο | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.881s | – | 48 |
2 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m25.763s | 0.882s | 29 |
3 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m25.947s | 1.066s | 45 |
4 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m27.079s | 2.198s | 33 |
5 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m27.802s | 2.921s | 33 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m27.813s | 2.932s | 28 |
7 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1m27.866s | 2.985s | 34 |
8 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m31.479s | 6.598s | 7 |
Το απόγευμα η Mercedes παρουσίασε πρόβλημα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) έτσι ο Hamilton δεν μπόρεσε να αυξήσει τον αριθμό των γύρων του καθώς οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας δεν μπόρεσαν να επιλύσουν το πρόβλημα έγκαιρα.
Ο Massa χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα έγραψε χρόνο ρεκόρ για λογαριασμό της Williams το απόγευμα. Από τη Βρετανική ομάδα είχαν τονίσει πως αυτό το 4ημερο με το νέο αεροδυναμικό πακέτο θα φανεί η δυναμική της FW30.
Πιο παραγωγικός σήμερα ήταν ο Marcus Ericsson με τη Sauber που ξεπέρασε κατά πολύ τους 100 γύρους φτάνοντας τους 122.
Ο συνιδιοκτήτης της McLaren, Ron Dennis, μιλώντας στους δημοσιογράφους για τον τραυματισμό του Alonso τόνισε: «Η επαφή με τον τοίχο τον ταρακούνησε. Η γνώμη του γιατρού ήταν να τον αφήσουμε να ξεκουραστεί σ’ αυτό το 4ημερο ώστε να είναι πιο πιθανό να είναι ετοιμοπόλεμος για τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία».
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση | Οδηγός | Μονοθέσιο | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m23.500s | – | 103 |
2 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m24.276s | 0.776s | 122 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.881s | 1.381s | 48 |
4 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m25.947s | 2.447s | 75 |
5 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m26.177s | 2.677s | 75 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m26.327s | 2.827s | 80 |
7 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1m26.962s | 3.462s | 86 |
8 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m31.479s | 7.979s | 7 |