Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

To Grand Prix Ρωσίας κερδήθηκε μέσω στρατηγικής

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε στο Ρωσικό Grand Prix, έναν ακόμα αγώνα με ανατροπές.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής εκκίνησε τον δέκατο-έκτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 από τη δεύτερη θέση και πραγματοποίησε μια αλλαγή ελαστικών. Συγκεκριμένα, άλλαξε από μέση σε μαλακή γόμα υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο έτερος οδηγός της γερμανικής ομάδας, Valtteri Bottas υιοθέτησε πανομοιότυπη στρατηγική και τερμάτισε δεύτερος. Πίσω τους είδαμε πολλές διαφορές τακτικές κατά τη διάρκεια του αγώνα των 53 γύρων, όπου εμφανίστηκε δυο φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
– Η Mercedes ήταν η μοναδική ομάδα στη πρώτη δεκάδα της εκκίνησης που χρησιμοποίησε τη μέση γόμα στο ξεκίνημα. Η Ferrari υιοθέτησε διαφορετική στρατηγική εκκινώντας με τη μαλακή γόμα.

– Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes έκαναν περισσότερους γύρους στο πρώτο stint από τους ομόλογούς τους της Ferrari. Πραγματοποίησαν το μοναδικό τους pit stop, διαδοχικά, βάζοντας τη μαλακή γόμα, υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
– Στη Ferrari αποφάσισαν να αλλάξουν στρατηγική στον Charles Leclerc, του έκαναν δεύτερο pit stop βάζοντάς του ξανά τη μαλακή γόμα υπό καθεστώς κανονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, μόλις δυο γύρους μετά το pit stop των Mercedes.

– Ο οδηγός που κέρδισε περισσότερες θέσεις ήταν ο Alex Albon της Red Bull. Εκκίνησε από τo pit lane και έκανε μια μόνο αλλαγή από μέση σε μαλακή γόμα, για να τερματίσει τελικά πέμπτος.

– Στην εκκίνηση υπήρχε μια ισορροπημένη μίξη στη χρήση μέσης και μαλακής γόμας. Μόνο ο οδηγός της Toro Rosso, Daniil Kvyat εκκίνησε με τη σκληρή γόμα.

– Μολονότι η εκτίμησή της Pirelli ήταν πως η μια αλλαγή θα είναι η ταχύτερη στρατηγική, τέσσερις από τους πρώτους 15 στον τερματισμό πραγματοποίησαν δύο αλλαγές. Καθοριστικό ρόλο σ’ αυτή την εικόνα έπαιξε, το αυτοκίνητο ασφαλείας.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ
Σκληρή C2: Η Pirelli εκτιμούσε πως θα ήταν μια επιλογή εργασίας για το δεύτερο μέρος του αγώνα. Τελικά την χρησιμοποίησαν μόνο τρεις οδηγοί καθώς η μέση και η μαλακή γόμα είχαν καλή αντοχή.

Mέση C3: Αποτέλεσε κλειδί για τη νίκη του Hamilton. Η πτώση απόδοσης ήταν χαμηλή και οι οδηγοί που την χρησιμοποίησαν στην εκκίνηση μπόρεσαν να μεγιστοποιήσουν το πρώτο stint, έχοντας ανοικτές όλες τις επιλογές τους.

Μαλακή C4: Επίσης κάποιοι την χρησιμοποίησαν για πολλούς γύρους, όπως ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen. Ο Ολλανδός μετά από ένα μεγάλο πρώτο stint ανέβηκε από 9ος που εκκινούσε, στην 4η θέση όπου και τερμάτισε. Ο Hamilton χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για να πετύχει τον ταχύτερο γύρο στο τέλος του αγώνα.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, δήλωσε μετά τον αγώνα του Σότσι: «Η τακτική αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στον αγώνα καθώς οι Mercedes και Ferrari επέλεξαν αντίθετες στρατηγικές με αποτέλεσμα ένα συναρπαστικό φινάλε, καθώς ο Charles Leclerc προσπαθούσε να περάσει τους αντιπάλους του. Η μέση γόμα που επελέγη από τη Mercedes τους έδωσε πλεονέκτημα όσον αφορούσε στην ευελιξία. Αποτέλεσε έκπληξη η διάρκεια ζωής της μαλακής γόμας. Αυτή απέδωσε καλύτερα στις σημερινές ζεστές συνθήκες και παρουσίασε μικρή παραμόρφωση παρά της υψηλές θερμοκρασίες. Οι δυο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας, ήταν κλειδί για την εξέλιξη του grand prix καθώς ελαχιστοποιήθηκε η φθορά και η πτώση απόδοσης σε κρίσιμα σημεία του αγώνα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία να πραγματοποιηθούν πιτ στοπ την κατάλληλη στιγμή ώστε να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια χρόνου. Φέραμε στη Ρωσία πιο σκληρές γόμες από πέρυσι: Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς αντί να διαχειρίζονται το ρυθμό τους, να πιέσουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος κάθε stint».

Δημοφιλή στο Protothema.gr