Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

To GP Ρωσίας από πλευράς ελαστικών

Ελλάδα 2:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

To GP Ρωσίας από πλευράς ελαστικών

FORMULA 1

To GP Ρωσίας από πλευράς ελαστικών

FORMULA 1

Το Grand Prix Ρωσίας του 2021 πέρασε στην ιστορία και αποδείχθηκε ένα από τα συναρπαστικότερα, σε μία ήδη συναρπαστική σεζόν. Με τις επιλογές ελαστικών, να κρίνουν και τον αγώνα!

Advertisement
Advertisement

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton, πήρε την 100στη του νίκη στη Formula 1 εκκινώντας τέταρτος. Ταυτόχρονα ανέκτησε το προβάδισμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Όπως όλοι σχεδόν οι οδηγοί έκανε δυο αλλαγές. Εκκίνησε με τη C4 P Zero κίτρινη μέση γόμα, άλλαξε σε C3 P Zero λευκή σκληρή στον 27ο γύρο και σε Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά για τους τελευταίους γύρους του αγώνα καθώς άρχισε να βρέχει. Επιλογή που δεν έκανε ο Lando Norris τον οποίο ο πρωταθλητής καταδίωκε. Έτσι ο οδηγός της McLaren βρέθηκε εκτός πίστας και έχασε αρκετές θέσεις.

Αντίθετα, με αλλαγή σε ενδιάμεσα ελαστικά την κατάλληλη στιγμή, ο οδηγός της Red Bull Racing, Max Verstappen, κατάφερε παρότι εκκινούσε 20ος, να τερματίσει δεύτερος.

Advertisement
Advertisement

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ
ΣΚΛΗΡΗ C3: Οι περισσότεροι οδηγοί που εκκινούσαν από τις πιο πίσω θέσεις χρησιμοποίησαν αυτή τη γόμα στο ξεκίνημα. Επίσης, την χρησιμοποίησε στην αρχή ο οδηγός της Alpine, Fernando Alonso, που εκκίνησε και τερμάτισε 6ος. Ο Verstappen ανέβηκε από την τελευταία στη 2η θέση χρησιμοποιώντας αυτή τη γόμα αρχικά. Ο ίδιος τύπος ελαστικού επέτρεψε στους Sergio Perez, Antonio Giovinazzi και Alonso να συμπληρώσουν 36 γύρους από την αρχή του αγώνα χωρίς αλλαγή. Αποδείχτηκε εύκολο ελαστικό στη διαχείριση της θερμοκρασίας και σταθερό καθόλη τη διάρκεια του αγώνα.

MEΣΗ C4: Ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή στην αρχή, οι πρώτοι πέντε εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα. Επέδειξε καλή αντοχή, μολονότι είδαμε μετατόπιση γόμας λόγω θερμικής καταπόνησης, στο εμπρός αριστερά ελαστικό κάποιων μονοθεσίων. Παραταύτα ο Norris συμπλήρωσε 28 γύρους με τη μέση γόμα, προτού βάλει τη σκληρή για το τελευταίο μέρος του αγώνα.

Advertisement

ΜΑΛΑΚΗ C5: Δεν ταίριαζε πολύ με τις συνθήκες του αγώνα και παρουσίαζε μετατόπιση γόμας λόγω υπερθέρμανσης καθώς η αγωνιστική γραμμή όντας ξεπλυμένη, δεν είχε καλό κράτημα. Ο μόνος οδηγός που την χρησιμοποίησε ήταν ο Yuki Tsunoda της AlphaTauri, ο οποίος έκανε δυο γύρους στο τέλος προτού αλλάξει σε ενδιάμεσα.

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Σημείο κλειδί για το αποτέλεσμα του αγώνα καθώς οι οδηγοί που άλλαξαν σ’ αυτό το λάστιχο τη στιγμή που ξεκίνησε να βρέχει, όπως ο Hamilton, απέκτησαν καθοριστικό πλεονέκτημα στους τελευταίους γύρους.

Advertisement

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, σχολίασε: «Μετά τη βροχή του Σαββάτου, έκανε κράτει στον αγώνα μέχρι λίγους γύρους πριν την καρό σημαία. Αυτή η ψιχάλα έκρινε το αποτέλεσμα. Μέχρι τότε οι οδηγοί σε στεγνές συνθήκες αξιοποίησαν την δυνατότητα ελεύθερης επιλογής ελαστικών στην εκκίνηση και την πληθώρα καινούργιων σετ που είχαν στη διάθεσή τους. Η πίστα είχε ξεπλυθεί από τη βροχή, γλιστρούσε και προκαλούσε τοπικές υπερθερμάνσεις/παραμορφώσεις στο ξεκίνημα του αγώνα. Σύντομα όμως βελτιώθηκε η κατάστασή της. Η αντίσταση του σκληρού ελαστικού στην τραχύτητα του οδοστρώματος ήταν απόλυτα ταιριαστή με τις συνθήκες. Είδαμε λοιπόν να διανύονται μ΄αυτό, μεγάλες αποστάσεις περισσότερο από 35 γύροι. Η μέση γόμα συμπλήρωσε 28 γύρους στα χέρια του Norris. Εν κατακλείδι, το ενδιάμεσο ελαστικό έκανε τη διαφορά, με τις ομάδες να έχουν την εμπειρία από τις βροχερές κατατακτήριες δοκιμές για να αποκομίσουν τη μέγιστη απόδοση όταν μέτραγε, στο φινάλε του αγώνα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο F1 Vlog: Το GP όπου ο ουρανός… έπεσε στα κεφάλια μας (video)

Advertisement

Schumacher: Το ντοκιμαντέρ που συγκλονίζει (video)

Halo: Το «φωτοστέφανο» που έσωσε τον Hamilton (videos)