Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Τι να περιμένουμε στο GP Ρωσίας από πλευράς ελαστικών

Ελλάδα 4:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι να περιμένουμε στο GP Ρωσίας από πλευράς ελαστικών

FORMULA 1

Τι να περιμένουμε στο GP Ρωσίας από πλευράς ελαστικών

FORMULA 1

Η δράση στο μαγικό κόσμο της Formula 1 συνεχίζεται χωρίς ανάσα, με το σκηνικό να μεταφέρεται αυτό το Σαββατοκύριακο επί ρωσικού εδάφους!

Advertisement
Advertisement

Η πίστα του Σότσι φιλοξενεί τον δέκατο-έκτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος και καθώς έχει σχετικά λεία άσφαλτο, επιλέγηκαν από την Pirelli ελαστικά από το μέσο της γκάμας P Zero Formula 1: C2 ως άσπρη μαλακή, C3 ως κίτρινη μέση και C4 ως κόκκινη μαλακή. Είναι μια επιλογή ένα επίπεδο πιο σκληρή από την αντίστοιχη περσινή στη Ρωσία και ένα επίπεδο πιο σκληρή από τις γόμες που είδαμε στη Σιγκαπούρη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.

Χαρακτηριστικά πίστας
– Το Ρωσικό Grand Prix από το 2014 που μπήκε στο πρόγραμμα αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τη λεία άσφαλτο. Εκείνη τη χρονιά ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg έβγαλε όλο τον αγώνα, πρακτικά με το ίδιο σετ ελαστικών. Από τότε η επιφάνεια ωρίμασε και έγινε πιο τραχιά.  – Σε συνδυασμό με τη χάραξη της πίστας που δε φθείρει ιδιαίτερα τα ελαστικά, προκύπτει ένας αγώνας όχι πολύ απαιτητικός αγώνας για τα ελαστικά. Εξαίρεση αποτελεί η στροφή 3, η πιο απαιτητική της διαδρομής. Είναι μια αριστερή με πολλές κορυφές που σε ένα βαθμό μοιάζει με την περίφημη στροφή 8 στην Τουρκία.

– Γενικά η συγκεκριμένη πίστα απαιτεί σταθερότητα στο φρενάρισμα και ελκτική πρόσφυση. Περισσότερο καταπονείται το εμπρός δεξιά ελαστικό.

Advertisement
Advertisement

– Πέρυσι για τη Ρωσία είχε επιλεγεί ο συνδυασμός μαλακή, πάρα πολύ μαλακή και εξαιρετικά μαλακή γόμα: Επιλογή ένα επίπεδο πιο μαλακή από φέτος. Η φετινή επιλογή σκληρότερων γομών, εξασφαλίζει ότι οι οδηγοί θα μπορούν να πιέσουν οριακά σε κάθε μέρος του αγώνα, αντί να εξαρτώνται από τη διαχείριση ρυθμού. Επίσης η επιλογή αυτή θα καλύψει τυχόν αλλαγές στην επιφάνεια του οδοστρώματος.

– Παραδοσιακά η κανονικότητα είναι αυτή της μιας αλλαγής ελαστικών. Πέρυσι ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε από τη δεύτερη θέση στην εκκίνηση, με στρατηγική μιας αλλαγής: πάρα πολύ μαλακή/ μαλακή γόμα. Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen έκανε το αντίθετο (μαλακή/ πάρα πολύ μαλακή) και τερμάτισε 5ος παρότι εκκινούσε τελευταίος.

– Οι καιρικές συνθήκες μπορεί να είναι απρόβλεπτες. Πέρυσι έβρεξε πριν τον αγώνα, τα προηγούμενα χρόνια είχαμε λιακάδα. Η πρόβλεψη για τον καιρό δίνει σημαντική πιθανότητα βροχής.
– Η Mercedes έχει κερδίσει όλους τους αγώνες στη Ρωσία, ακόμη και τους δυο πρώτους που έγιναν στην Αγ. Πετρούπολη το 1913-1914.

Advertisement

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, είπε ενόψει του αγώνα στο Σότσι: «Καθότι η Ρωσία επανήλθε από πέρυσι σε φθινοπωρινή ημερομηνία, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι μπορεί να αλλάξει σε σχέση με το 2018. Διαλέξαμε ελαστικά από το μέσον της γκάμας μας – ένα επίπεδο πιο σκληρά από πέρυσι – τα οποία λογικά θα καλύψουν τις ποικίλες συνθήκες. Οι φορτίσεις στο διαμήκη άξονα είναι πιο σημαντικές από τις πλευρικές για τα ελαστικά, σ’ αυτή την πίστα. Το κράτημα βελτιώνεται πολύ κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Η προσαρμογή του σεταρίσματος και της στρατηγικής ελαστικών στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της πίστας θα είναι ένα από τα κλειδιά για την επιτυχία στο Σότσι. Πέρυσι ο Valtteri Bottas πέτυχε στις κατατακτήριες δοκιμές απόλυτο ρεκόρ πίστας, έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτό θα κατέβει κι άλλο φέτος».

Advertisement