Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Τι είδαμε στη Βαρκελώνη…

Ελλάδα 5:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι είδαμε στη Βαρκελώνη…

FORMULA 1

Τι είδαμε στη Βαρκελώνη…

FORMULA 1

Απομένουν μόλις 4 μέρες χειμερινών δοκιμών εξέλιξης πριν την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στις 15 Μαρτίου στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στην Αυστραλία.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΣΠΑΝΙΑ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί είναι σε φάση πυρετώδους προετοιμασίας στη Βαρκελώνη της Ισπανίας. Στην Καταλάνικη πίστα βρίσκονται εννιά ομάδες, οχτώ με τα νέα τους μονοθέσια και η Force India με το περσινό. Τις προηγούμενες τέσσερις μέρες συμπλήρωσαν συνολικά 3134 γύρους ή 14.600 χιλιόμετρα δοκιμών προσπαθώντας να αναδείξουν τα όποια προβλήματα αξιοπιστίας αντιμετωπίζουν τα μονοθέσια τους, να κατανοήσουν τη φύση των νέων ελαστικών της Pirelli τα οποία διαθέτουν δομή πίσω ελαστικών που κατανέμει πιο ομοιόμορφα τη θερμοκρασία και συμβάλει στη βελτίωση των χρόνων. Επιπλέον αρκετές ομάδες προχώρησαν σε εξάσκηση στα πιτ στοπ, έκαναν προσομοίωση αγώνα, γύρους «δόξας» με ρυθμίσεις κατατακτήριων δοκιμών αλλά και το βασικό set –up για το νέο τους μονοθέσιο.

Πέρυσι ο χρόνος της pole που είχε πετύχει ο Hamilton (1:25.2) είχε έρθει με τη μέση γόμα. Φέτος οι ταχύτεροι χρόνοι και επιλογές ελαστικών ανά ημέρα ήταν:
1ημέρα        Maldonado (Lotus)    69 γύροι      1’25.011    Μαλακή γόμα
2ημέρα        Ricciardo (Red Bull)  143 γύροι    1’24.574     Μαλακή γόμα
3ημέρα        Maldonado (Lotus)   104 γύροι    1’24.348    Πολύ μαλακή
4ημέρα        Grosjean (Lotus)       111 γύροι    1’24.067    Πολύ μαλακή

Advertisement
Advertisement

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Rosberg με τη Mercedes την τελευταία μέρα χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της Pirelli πέτυχε χρόνο 1:24.3, 9 δέκατα ταχύτερα από την περσινή pole. Όμως ήταν άλλες οι συνθήκες θερμοκρασίας (έκανε κρύο) και ανέμου (φύσαγε πολύ) οπότε δεν είναι εύκολο να γίνουν ασφαλείς συγκρίσεις. Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως στη Mercedes δεν έχουν χρησιμοποιήσει ακόμη τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli γιατί όπως μας είπε ο Rosberg: «Βάζουμε χιλιόμετρα για να σιγουρευτούμε για την αξιοπιστία του μονοθεσίου μας αλλά και για να συλλέξουμε δεδομένα και να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά του. Θα έρθει η ώρα που θα δουλέψουμε το σετάρισμα και θα κάνουμε γρήγορους χρόνους».

Ο Raikkonen την Πέμπτη 19/2 με τη SF15T είχε σημειώσει με τη μέση γόμα 1:25.1 χρόνος που εξέπληξε το Ricciardo της Red Bull.

Advertisement

Είναι όμως κοινός τόπος για όλους ότι οι περσινοί πρωταθλητές ξεκινούν με προβάδισμα τη σεζόν. Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff, όταν του αναφέραμε τις φήμες που θέλουν η μονάδα ισχύος της Mercedes να αποδίδει στον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία 100PS παραπάνω απ’ ότι στις δοκιμές εξέλιξης αντέδρασε με χιούμορ: «Μπα 150PS παραπάνω θα έχουμε. Όλες αυτές οι φήμες είναι ανοησίες. Προφανώς δεν μπορείς πλέον να κάνεις θεαματικά βήματα. Πέρυσι πετύχαμε μια απόδοση η οποία πλέον αυξάνεται σταδιακά όλο και λιγότερο όσο πλησιάζουμε στο όριο της εξέλιξης».

Όπως και να έχει όμως όλα δείχνουν πως το πλεονέκτημα δύναμης, της μονάδας ισχύος Mercedes φέτος έχει διευρυνθεί περαιτέρω. Από την άλλη βέβαια στη Renault λένε πως σύντομα η εικόνα θα είναι τελείως διαφορετική.

Advertisement

Πίσω από τη Mercedes υπάρχουν τρεις ομάδες που ερίζουν για τη 2η θέση, Williams, Red Bull και Ferrari. Όλοι δέχονται πως στην Ιταλική ομάδα έχουν γίνει τα πιο θεαματικά βήματα προόδου, ο Button μας είπε χαρακτηριστικά: «Παρακολουθώ τους χρόνους δεν είναι εύκολο να διαβάσεις τι ακριβώς γίνεται. Νομίζω πως η Mercedes θα είναι η ταχύτερη αυτό φαίνεται στο ρυθμό τους όταν κάνουν πολλούς γύρους μαζεμένους, η Ferrari είναι πολύ δυνατή, δεν μπορώ να αξιολογήσω που βρίσκεται η Williams ενώ η Sauber δείχνει να έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα, αυτό είναι καλό γι’ αυτούς.  Η Red Bull επίσης είναι καλή είναι πιο ενδιαφέρον φέτος γιατί δεν μπορείς να πεις με σιγουριά πως έχουν διαμορφωθεί οι ισορροπίες δυνάμεων. Είναι σπουδαίο αν πάμε στην Αυστραλία χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα γίνει».

Παραμένοντας προσγειωμένος ο Vettel προσπάθησε να μετριάσει τις προσδοκίες από τη νέα Ferrari SF15T: “Δεν έχουμε κάνει ακόμη πραγματική δουλειά στο σετάρισμα ασχολούμαστε περισσότερο με την αξιοπιστία και το να συμπληρώνουμε γύρους στο μονοθέσιο ώστε να το κατανοήσουμε καλύτερα και να έχουμε περισσότερα δεδομένα ώστε να βρούμε τα όποια προβλήματα. Η Mercedes ήταν η καλύτερη πέρυσι στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης αλλά τα προηγούμενα χρόνια άλλος ήταν ο καλύτερος στις δοκιμές και άλλος ξεκινούσε δυνατά στους αγώνες. Σίγουρα είναι θετικό να θεωρούν πως η Ferrari είναι η ευχάριστη έκπληξη των δοκιμών αλλά αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία. Δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το τι κάνει ο καθένας υπάρχουν πολλές αλλαγές από τώρα ως την Αυστραλία ειδικά στις μονάδες ισχύος οπότε δεν μπορείς να ξέρεις που βρίσκεται ο ανταγωνισμός“.

Advertisement

Πίσω από την τριπλέτα Red Bull, Williams και Ferrari φαίνεται ότι υπάρχουν άλλες τρεις ομάδες Lotus, Sauber και Toro Rosso που λίγο πολύ βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο. Η πορεία τους μέσα στη χρονιά θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον προϋπολογισμό που θα υπάρχει για εξέλιξη. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Felipe Nasr ο νεαρός Βραζιλιάνος οδηγός της Sauber δείχνει πολύ αξιόλογα δείγματα οδηγικού ταλέντου, η Lotus αβαντάρει το Maldonado προκλητικά, ελαχιστοποιώντας το χρόνο του Grosjean στις δοκιμές ενώ ο Carlos Sainz jr έχει ένα σημαντικό ρεύμα απήχησης που ξεπερνά τα όρια της Toro Rosso και επηρεάζει θετικά συνολικά την F1. Η μικρή ομάδα της Red Bull με το νεαρό Ισπανό αλλά και το νεαρό Ολλανδό Max Verstappen τείνει να γίνει ο μαγνήτης των νέων ηλικιών στο σπορ. Σημειώστε πως ο 17χρονος Verstappen δεν έχει κάνει ακόμη κάποιο σοβαρό λάθος λόγω του νεαρού της ηλικίας του.

Τέλος υπάρχουν άλλες δυο ομάδες, η Force India και η McLaren Honda για τις οποίες υπάρχουν πολλά ερωτηματικά. Η Ινδική ομάδα έχει ενώ δεν θα έπρεπε δεδομένης της ευρωστίας του ιδιοκτήτη της Vijay Mallya, οικονομικά προβλήματα που δεν της επέτρεψαν να χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα το νέο σασί γιατί δεν είχε πληρώσει έγκαιρα τους προμηθευτές της.

Η McLaren Honda μέσα σε 4 μέρες συμπλήρωσε μόλις 104 γύρους στη Βαρκελώνη επίδοση ικανοποιητική για μια μέρα. Το πρόβλημα που ανέκυψε από την πρώτη κιόλας μέρα δοκιμών με το στεγανοποιητικό/τσιμούχα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) δεν επιλύεται όπως αρχικά είχε εκτιμηθεί με στεγανοποιητικό διαφορετικής σχεδίασης. Πρέπει ν’ αντιμετωπιστεί η αιτία που προκαλεί τη διαρροή και αυτό δεν μπορούσε να γίνει επιτόπου στην πίστα της Βαρκελώνης.  Σα να μην έφτανε αυτό ήρθε και η έξοδος του Alonso να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τα πράγματα για τη Βρετανική ομάδα που όλα δείχνουν πως δε θα είναι έτοιμη στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στην Αυστραλία στις 15/3. Όπως μας είπε ο Alonso: «Δε θα κερδίσουμε στον πρώτο αγώνα, αλλά στον τελευταίο».

Στη Honda ξέρουν καλά πως όσο παρατείνεται η επίλυση των βασικών προβλημάτων της μονάδας ισχύος, τόσο πιο πίσω πάει η αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα ανακύψουν όταν το μονοθέσιο πιεστεί στο όριο υπό πλήρη ισχύ.

Απομένουν ακόμη 4 μέρες δοκιμών εξέλιξης στην ίδια πίστα από την ερχόμενη Πέμπτη 26/2 έως και την Κυριακή 1/3.