Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

To τελευταίο Grand Prix του 2018 υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Panos Seitanidis

Το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι μας φέρνει στο τέλος του φετινού πρωταθλήματος και ουσιαστικά στην… αρχή του 2019 αφού θα αρχίσει η κούρσα ενόψει της νέας σεζόν. Τι θα δούμε όμως στα Εμιράτα σε ότι αφορά στα ελαστικά;

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς έχουν επιλεγεί οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της Pirelli: P Zero κόκκινη, πολύ μαλακή, P Zero μωβ πάρα πολύ μαλακή, και P Zero ροζ εξαιρετικά μαλακή γόμα. Είναι η τελευταία φορά που θα δούμε το μωβ και το ροζ χρώμα, σε ελαστικά Formula 1.

Κι αυτό διότι τα ελαστικά της νέας χρονιάς θα έχουν τρία σταθερά χρώματα: Λευκό, κίτρινο και κόκκινο. Αμέσως μετά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, οι οδηγοί θα δοκιμάσουν τα ελαστικά του 2019. Ουσιαστικά αυτό σηματοδοτεί το ξεκίνημα της νέας σεζόν, καθώς μερικοί οδηγοί θα πάρουν γεύση από τα μονοθέσια των νέων τους ομάδων.

f1-pirelli-abudhabi18-info-preview-a640tall

Ο Mario Isola, επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου για την Pirelli, δήλωσε σχετικά με την τελευταία μάχη της σεζόν: «Ακόμη μια φορά η επιλογή γομών είναι πιο μαλακή σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η εξαιρετικά μαλακή γόμα επιλέγετε για έκτη φορά φέτος, είναι μόλις η τρίτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί σε μόνιμη εγκατάσταση πίστας. Παραταύτα ως γόμα δεν εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Άμπου Ντάμπι. Εκεί είχαν γίνει οι πρώτες δοκιμές εξέλιξής της, πριν ένα χρόνο. Η Yas Marina λοιπόν είναι η μόνη πίστα που έχει δοκιμαστεί η εξαιρετικά μαλακή γόμα προτού χρησιμοποιηθεί σε αγώνα. Έχει ενδιαφέρον όμως να δούμε την απόδοσή της σε αγωνιστικές συνθήκες ειδικά όσον αφορά στην στρατηγική. Προφανώς η τακτική των ομάδων θα ξεκινά από τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Ακόμη μια φορά οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ελαστικά της νέας χρονιάς μετά τον αγώνα: Φυσικά θα χρησιμοποιήσουν τα φετινά μονοθέσια, η δοκιμή όμως θα τους επιτρέψει να πάρουν μια γεύση από το μέλλον».

Αναλυτικά οι επιλογές κάθε οδηγού για το τριήμερο δράσης στη Yas Marina:

f1-pirelli-abudhabi18-info-preview-b640tall

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
– Η περσινή επιλογή επίσης αφορούσε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2017 – μαλακή, πολύ μαλακή, και πάρα πολύ μαλακή – όμως τα φετινά ελαστικά είναι ένα επίπεδο πιο μαλακά. Οπότε η φετινή εξαιρετικά μαλακή γόμα είναι δυο επίπεδα πιο μαλακή από την περσινή πάρα πολύ μαλακή γόμα.

– Η επιφάνεια της Yas Marina είναι λεία και όχι ιδιαίτερα απαιτητική για τα ελαστικά, έτσι μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι πιο μαλακές γόμες. Η εξαιρετικά μαλακή γόμα είχε κάνει ντεμπούτο πέρυσι στις δοκιμές εξέλιξης του Άμπου Ντάμπι.

– Ο αγώνας εκκινεί αργά το απόγευμα και τελειώνει το βράδυ. Αυτό επηρεάζει τη συνήθη καμπύλη μεταβολής της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια των Grand Prix.

– Η πίστα έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Σημαντικό ρόλο παίζει η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα καθώς τα πλευρικά φορτία είναι μικρά.

– Η συνήθης στρατηγική του νικητή είναι αυτή της μιας αλλαγής. Πέρυσι ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas κέρδισε εκκινώντας με την πάρα πολύ μαλακή γόμα που άλλαξε σε πολύ μαλακή. Μόνο ένας οδηγός έκανε τρεις αλλαγές, μπορεί αυτή η τάση να ανατραπεί με τις πιο μαλακές, φετινές επιλογές;

– Υπάρχει ποικιλία ταχυτήτων και στροφών στο Άμπου Ντάμπι οπότε το σετάρισμα των μονοθεσίων είναι ένας συμβιβασμός με μέσες κλίσεις στα πτερύγια των αεροτομών.

Δημοφιλή στο Protothema.gr