Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Renault: Έχουμε πολλή δουλειά με το turbo του V6

  • NewsAuto.gr

Aποδέκτης έντονης κριτικής και όχι άδικα, έχει γίνει αυτές τις ημέρες η Renault. Οι ομάδες που προμηθεύονται τις γαλλικές μονάδες ισχύος, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Για αυτά μίλησε στον απεσταλμένο του NewsAuto στις δοκιμές εξέλιξης της F1, Τάκη Πουρναράκη, ο επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας της Renault F1, Remi Taffin.


ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΠΑΧΡΕΪΝ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Ο Γάλλος τεχνικός βρίσκεται προφανώς σε πολύ δύσκολη θέση καθότι προσπαθεί δημόσια να λειάνει τις εντυπώσεις που προκαλεί η υστέρηση και η αναξιοπιστία της νέας μονάδας ισχύος της Renault. Θυμίζουμε πως από φέτος οι νέες μονάδες ισχύος αποτελούνται από 6 μέρη, έναν θερμικό κινητήρα V6, 1.6lt, τον υπερτροφοδότη, δυο ηλεκτροκινητήρες, το χώρο αποθήκευσης ενέργειας και την κεντρική μονάδα ελέγχου.

Φυσικά η πρώτη ερώτησή μας προς το Γάλλο μηχανικό ήταν που εντοπίζεται το πρόβλημα στη μονάδα ισχύος: «Το βασικό μας θέμα είναι στο υπερτροφοδότη, πιστεύω πως θα εκπλαγείτε αν σας πω ότι νιώθω μεγαλύτερη σιγουριά για το ERS απ’ ότι για την υπερπλήρωση του V6. Υπάρχει πολύ δουλειά να γίνει σ’ αυτόν τον τομέα φέτος».

Είναι σχεδιαστικό ή κατασκευαστικό το πρόβλημα;
Δεν υπάρχει από την πλευρά μας ανησυχία για τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούμε. Θα χρειαστούν κάποιες τροποποιήσεις αλλά δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στη βασική τεχνολογική μας προσέγγιση. Θα τροποποιήσουμε, αλλά δε θα αλλάξουμε τη σχεδιαστική μας προσέγγιση. Ήδη βλέπουμε τα πρώτα σημάδια βελτίωσης, ξέρουμε ότι η μονάδα ισχύος μας έχει τη δυναμική και αυτό θ’ αρχίσει να φαίνεται σιγά σιγά. Ακόμη δεν έχουμε εκμεταλλευτεί πλήρως την υπάρχουσα δυναμική, έχουμε πολύ δουλειά και έπονται πολλές αλλαγές.

Θα χρειαστεί να υποβάλλεται αίτημα για τροποποίηση σχεδίων κινητήρα μέσα στη χρονιά;
Αν κοιτάξει κανείς τα τελευταία 6 χρόνια, το 95% των εξαρτημάτων που εμπεριείχε το αρχικό σχέδιο του κινητήρα V8, αλλάχτηκαν. Το τελικό σχέδιο του κινητήρα με το οποίο αγωνιζόμασταν πέρυσι ήταν κατά 95% διαφορετικό. Η ίδια ιστορία θα επαναληφθεί. Ομολογκάραμε τα σχέδια που θα χρησιμοποιήσουμε στην Αυστραλία και όταν χρειαστεί θα καταθέσουμε τις όποιες τροποποιήσεις.

Υπάρχει μια συγκεκριμένη αιτία που γεννά όλα τα προβλήματα;
Όχι καθότι όταν ξεκινάς να «τρέχεις» στην πίστα προκύπτουν διαφορετικά προβλήματα. Γι’ αυτό κάνουμε δοκιμές. Έχουμε καθυστερήσει λίγο θα έπρεπε να τα έχουμε επιλύσει όλα αυτά νωρίτερα, αλλά το κάνουμε τώρα. Δεν πρόκειται όμως για θέματα που απαιτούν πολύ χρόνο για να επιλυθούν, αρκεί η καθημερινή μελέτη και ανάλυση των δεδομένων, βρίσκουμε λύση και προχωράμε. Έχουμε ακόμη λίγη δουλειά, δυσκολευόμαστε, αλλά θα φτάσουμε στο σημείο που θέλουμε.

Έχει υψηλή κατανάλωση ο θερμικός κινητήρας;
Το τελευταίο που μας απασχολεί αυτή τη στιγμή είναι η κατανάλωση. Είναι εύκολο για μας να τερματίσουμε έναν αγώνα το ερώτημα είναι τι απόδοση θα έχει ο κινητήρας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Χρειάζεται βελτιστοποίηση ανάμεσα στην κατανάλωση καυσίμου και στην εξοικονόμηση ενέργειας. Επίσης χρειαζόμαστε βελτίωση στη φάση της εκκίνησης όπου χρησιμοποιείται μόνο ο V6 κινητήρας.

Από τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του Γάλλου μηχανικού, εισπράττεις ταυτόχρονα μια ένταση και μια συγκρατημένη αισιοδοξία. Είναι προφανές πως στη Renault άλλα περίμεναν και άλλα τους βγήκαν όμως έχουν την γνώση και την επιμονή για να υπερνικήσουν τις δυσκολίες. Το μόνο που μένει ν’ απαντηθεί είναι αν έχουν και το χρόνο…

Ο Ρεμί Ταφίν αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο του ESTACA στη Γαλλία. Ξεκίνησε να εργάζεται στην ομάδα Formula 3 της Signature προτού προσληφθεί στην  Renault Sport το 1999. Εργάστηκε ειδικά για τους κινητήρες που έφεραν το λογότυπο της  Supertec και μετά βρέθηκε στη BAR (British American Racing). Επιπλέον έχει δουλέψει και στις Arrows, Benetton προτού επιστρέψει στη Renault F1. Στην καριέρα του υπήρξε μηχανικός των Button και Alonso, με τον Ισπανό πήραν δυο τίτλους το 2005 και 20006. Σήμερα είναι υπεύθυνος των δραστηριοτήτων πίστας για τη Renault που συμμετέχει στη F1, ως κατασκευαστής κινητήρα.

Δημοφιλή στο Protothema.gr