Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 DS 3 - DS 7 Crossback | Τιμές αυτοκινήτων

FORMULA 1

Τα pit stop έκριναν το GP Σιγκαπούρης

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Σε θρίαμβο της Ferrari εξελίχθηκε το Grand Prix Σιγκαπούρης, δέκατος-πέμπτος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Η Scuderia πανηγύρισε για τρίτο συνεχή αγώνα– αυτή τη φορά με το Sebastian Vettel, ο οποίος εκκινούσε από την 3η θέση. Ο Γερμανός αξιοποίησε τη στρατηγική για να βρεθεί μετά το pit stop μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας, Charles Leclerc που εκκίνησε πρώτος αλλά τελικά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση. Ο οδηγός της Red Bull Racing , Max Verstappen συμπλήρωσε το βάθρο.

Οι πρώτοι επτά στον τερματισμό ακολούθησαν την ίδια στρατηγική, σ’ έναν πολύπλοκο όσον αφορά την τακτική αγώνα, ιδιαίτερα απαιτητικό και από άποψη φυσικής κατάστασης. Ο ρυθμός του αγώνα, επηρεάστηκε από την τριπλή παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
– Οι πρώτοι εννιά στην σειρά εκκίνησης, χρησιμοποίησαν αρχικά τη μαλακή γόμα. Οι υπόλοιποι εκκίνησαν με τη μέση γόμα, εκτός του Pierre Gasly με την Toro Rosso ο οποίος εκκίνησε με τη σκληρή γόμα από την 11η θέση για να τερματίσει τελικά 8ος.
– O Vettel απέκτησε πλεονέκτημα μέσω του «undercut», μπαίνοντας δηλαδή στα pit, πριν τον άλλο οδηγό της Ferrari. Αυτό τον έφερε επικεφαλής του αγώνα. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton – ο οποίος έχασε μια επιπλέον θέση από το Verstappen στα pit stop – υιοθέτησε μια διαφορετική στρατηγική. Έμεινε περισσότερο στην πίστα στο πρώτο μέρος του αγώνα και μετά με προσεκτική διαχείριση του ρυθμού, ως το φινάλε, κατάφερε να τερματίσει τέταρτος.
– Είδαμε διαχείριση ρυθμού στο πρώτο μισό του αγώνα, αλλά το τελικό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε στους τελευταίους γύρους του grand prix.
– Η Σιγκαπούρη διατήρησε το ρεκόρ 100% στις εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Βγήκε συνολικά 3 φορές στο δεύτερο μέρος επηρεάζοντας τη δράση.
– Μολονότι οι πρωτοπόροι υιοθέτησαν την ίδια στρατηγική, υπήρξε μεγάλη ποικιλία τακτικών στο μέσο της κατάταξης. Άλλοι οδηγοί έκαναν μια αλλαγή, άλλοι επιχείρησαν δυο αλλαγές.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ
Σκληρή C3: Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα, η οποία αποδείχτηκε καθοριστικό ελαστικό για τον αγώνα. Μ’ αυτή έβγαλαν πολλούς γύρους ειδικά οι Gasly, Hulkenberg και Sainz.
Mέση C4: Ο οδηγός της Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi έκανε στην αρχή του αγώνα πολλούς γύρους μ’ αυτή τη γόμα. Βρέθηκε μάλιστα επικεφαλής της κούρσας όταν όλοι οι υπόλοιποι μπροστά του, μπήκαν για ελαστικά.
Μαλακή C5: Ο Hamilton στην αρχή του αγώνα την χρησιμοποίησε περισσότερο απ’ όλους. Χρειάστηκε διαχείριση αυτής της γόμας στο πρώτο μέρος του αγώνα.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά με τον αγώνα της Μαρίνα Μπέι: «Ήταν ένας πραγματικά ενδιαφέρον αγώνας, στον οποίο η στρατηγική ελαστικών διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο. Είδαμε αρκετή διαχείριση ρυθμού στο πρώτο μισό του αγώνα. Οι οδηγοί προσπαθούσαν να εξοικονομούν ελαστικά και καύσιμο για τη συνέχεια, σ’ αυτό τον ιδιαίτερα μακρύ αγώνα: Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας όμως εξαφάνισε μονομιάς, οποιοδήποτε μεγάλο πλεονέκτημα. Η διαχείριση των ελαστικών, θεωρώντας δεδομένη την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ήταν κλειδί για τον αγώνα. Η τριπλή του εμφάνιση ελαχιστοποίησε την φθορά των ελαστικών και την πτώση στην απόδοση. Η Σιγκαπούρη είναι μια πίστα που απαιτεί πολλά σε πρόσφυση από τα πίσω ελαστικά. Στο σετάρισμα υπάρχει η τάση να μεγιστοποιούνται οι απαιτήσεις στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου ώστε να προστατεύεται το πίσω μέρος. Τούτων δοθέντων, είμαστε ικανοποιημένοι από τα επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση, που παρατηρήθηκαν. Οι επτά πρώτοι στον αγώνα υιοθέτησαν ως βέλτιστη στρατηγική, την τακτική μαλακή/σκληρή γόμα. Είδαμε και τις τρεις γόμες να παίζουν σημαντικό ρόλο στον αγώνα, υπήρξαν δε, πολλές διαφορετικές στρατηγικές».

Μιλώντας για ελαστικά με τον επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, στο περιθώριο του Grand Prix του Μπαχρέιν

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr