Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

Τα ελαστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο GP Βραζιλίας

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Ένας ακόμα συναρπαστικός αγώνας στο πλαίσιο του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 αποτελεί παρελθόν, με τον Max Verstappen να πανηγυρίζει τη νίκη στη Βραζιλία.

Πως όμως έφτασε στη νίκη ο οδηγός της Red Bull Racing; Εκκίνησε από την pole position, έκανε τρία pit stop αλλά ήταν το τελευταίο αυτό που έφερε την κίνηση-ματ που τον έχρισε νικητή.

Ο Ολλανδός πραγματοποίησε την τελευταία του αλλαγή υπό το καθεστώς του προτελευταίου αυτοκινήτου ασφαλείας, θυσιάζοντας το προβάδισμα που είχε έναντι του οδηγού της  Mercedes, Lewis Hamilton. Παραταύτα στην επανεκκίνηση ο Ολλανδός ξαναπήρε το προβάδισμα και την 3η του φετινή νίκη μπροστά από τον Pierre Gasly με την Toro Rosso που τερμάτισε δεύτερος.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
– Ο Verstappen ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που πραγματοποίησαν τρεις αλλαγές και βαθμολογήθηκαν. Ρίσκαρε πραγματοποιώντας ένα επιπλέον pit stop όταν εμφανίστηκε για προτελευταία φορά, το αυτοκίνητο ασφαλείας.

– Υπήρξαν τρεις διαφορετικές στρατηγικές στους τέσσερις πρώτους της τελικής κατάταξης. Πιο πίσω είδαμε περισσότερες διαφορετικές τακτικές. Ενώ οι Verstappen και  Hamilton πραγματοποίησαν τρεις αλλαγές ο Carlos Sainz με McLaren που εκκίνησε τελευταίος, τερμάτισε 4ος ( τελικά προήχθη στην 3η θέση μετά την απόφαση των αγωνοδικών) με μια αλλαγή. Αντίστοιχα ο Gasly τερμάτισε 2ος μετά από δυο αλλαγές.

– Οι δυο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας στο τέλος του grand prix μετέτρεψαν τον αγώνα, σε κυνήγι ευκαιριών, με πολλά δραματικά συμβάντα καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να αποκτήσουν πλεονέκτημα στις συνθήκες που άλλαζαν.

– Πριν απ’ αυτό, η στρατηγική μαλακής/μέσης/μαλακής γόμας ήταν επιλογή των περισσοτέρων, που βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Ο συνδυασμός τους προσέφερε ταχύτητα και ευελιξία στις ζεστές συνθήκες.

– Καθώς είχαμε υψηλότερες θερμοκρασίες στον αγώνα, είδαμε αυξημένη πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης, σε κάποιους οδηγούς. Παρότι χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα, παρατηρήσαμε εκτεταμένη χρήση της μαλακής γόμας.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ
Σκληρή C1: Δούλεψε καλά στις υψηλές θερμοκρασίες. Χρησιμοποιήθηκε από τις Mercedes, Ferrari και συγκεκριμένα από τους Valtteri Bottas και Charles Leclerc, αντίστοιχα.

Mέση C2: Έπαιξε κομβικό ρόλο για τους περισσότερους οδηγούς στο μέσο του αγώνα. Ο Sainz συμπλήρωσε μ’ αυτή 42 γύρους στο τελευταίο μέρος για να τερματίσει τελικά στην 4η θέση (3ος μετά την απόφαση των αγωνοδικών).

Μαλακή C3: Η διπλή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο τέλος, είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί οδηγοί να βάλουν τη μαλακή γόμα ξανά, για ένα σπριντ ως το τέλος. Ειδικά ο Hamilton την επέλεξε υπό το καθεστώς του τελευταίου αυτοκινήτου ασφαλείας και ενώ απέμεναν πλέον μόλις δυο γύροι αγώνα.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτων της Pirelli, δήλωσε σχετικά: «Ο αγώνας αυτός θα καταγραφεί στην ιστορία της Formula 1 ως ένας από τους πιο δραματικούς. Είχαμε απίστευτη δράση καθόλη τη διάρκεια και ως τον τερματισμό. Τα δυο αυτοκίνητα ασφαλείας στο τέλος, άλλαξαν εντελώς την στρατηγική. Μέχρι εκείνη τη στιγμή η πιο δημοφιλής επιλογή ήταν αυτή των δυο αλλαγών καθότι είχαμε σημαντικά υψηλότερες θερμοκρασίες τη μέρα του αγώνα, απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες. Αυτό οδήγησε και στη χρήση της πιο ανθεκτικής σκληρής γόμας. Παραταύτα ο Carlos Sainz απέδειξε ότι η μια αλλαγή ήταν πιθανή. Υπήρχαν και πολλοί άλλοι οδηγοί που εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τον απρόβλεπτο αγώνα και έκαναν διαφορετικές επιλογές ελαστικών οι οποίες απέδωσαν. Συγχαρητήρια στον Pierre Gasly και στην Toro Rosso, άξιζαν την 2η θέση. Συγχαρητήρια στη Honda που είχε δυο μονοθέσια στο βάθρο».

Δημοφιλή στο Protothema.gr