Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Κυριαρχία Red Bull, Vettel στην pole (updated)

Ελλάδα 16:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP Ιταλίας: Κυριαρχία Red Bull, Vettel στην pole (updated)

FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Κυριαρχία Red Bull, Vettel στην pole (updated)

FORMULA 1

Επίδειξη δύναμης από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ σήμερα στη Μόντσα. Αν δε βρέξει αύριο δύσκολα θα μπορέσει να τον απειλήσει κάποιος. ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Advertisement
Advertisement

To ξεκίνημα της ημέρας στις ελεύθερες δοκιμές βρήκε τον Φέτελ να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο στο FP3 ενώ οι μόνοι που έδειχναν ικανοί να τον ακολουθήσουν ήταν οι Αλόνσο, Γουέμπερ, Χάμιλτον.

Με τη θερμοκρασία να κινείται ανοδικά φτάνοντας στο οδόστρωμα τους 42 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές με τους περισσότερους από τους κορυφαίους συνδυασμούς να δοκιμάζουν αρχικά με τη πιο σκληρή γόμα της Pirelli. Πολύ γρήγορα οι χρόνοι έφτασαν στο φράγμα του 1:25 όμως αυτός που το έσπασε πρώτος ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με την αναβαθμισμένη F138. Ο πρόεδρος της Ferrari, Λούκα ντι Μοντεζέμολο στα πιτ ήταν ανήσυχος για τη συνέχεια. Την ίδια στιγμή οι μηχανικοί πονοκεφάλιαζαν για το set – up, πόσο να κόψουν σε δυναμική σήμερα ώστε να βολεύεται καλύτερα αύριο το μονοθέσιο στο βρεγμένο οδόστρωμα, αν και εφόσον τελικά βρέξει όπως προβλέπεται από το μετεωρολογικό δελτίο.

Ο Ζαν Ερικ Βερν ήταν ο πρώτος που πέτυχε γρήγορο γύρο με τη μέση γόμα σημειώνοντας χρόνο 1:24.630 με την Toro Rosso.  Με την αντίστροφη μέτρηση να μπαίνει σε μονοψήφια νούμερα, ο μόνος που δεν είχε πάρει χρόνο ήταν ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ.
Όταν τελικά βγήκε στην πίστα σημείωσε τον 3ο καλύτερο χρόνο με μια και μόνη προσπάθεια με τη σκληρή γόμα. Δεν αρκέστηκε όμως σ’ αυτό, αντίθετα στο 2ο γύρο του κατέβασε το χρόνο στο 1:24.319 με τη σκληρή γόμα υποσκελίζοντας κατά δυο δέκατα το Χάμιλτον. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι τέσσερις πιλότοι των Marussia και Caterham αλλά και οι Μπότας (Williams), Γκουτιέρεζ (Sauber).

Advertisement
Advertisement

Στο Q2 όλοι συμμετείχαν με τη μέση γόμα την πιο μαλακή εκ των δυο που έχει στη διάθεση όλων των ομάδων η Pirelli. Πρώτος εμφανίστηκε ο αντικαταστάτης του Γουέμπερ το 2014 στη Red Bull, Ντανιέλ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός με την Toro Rosso σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:24.746 δείχνοντας πως δεν είναι απίθανος ένας χρόνος κάτω από 1:24. Ο Αλόνσο πήρε το μήνυμα σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:24. 2 επίδοση που εκείνη τη στιγμή ήταν η καλύτερη που είχε επιτευχθεί το διήμερο. Χρειάστηκε να περάσουν 10 λεπτά στο Q2, απέμεναν λιγότερα από 5 όταν οι Red Bull εμφανίστηκαν στην πίστα, με πρώτο το Γουέμπερ να χρησιμοποιεί τη μέση γόμα όπως και ο Φέτελ. Ο Αυστραλός από το πρώτο κιόλας κομμάτι φάνηκε να υστερεί έναντι του Αλόνσο όμως στη συνέχεια μάζεψε τη διαφορά στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Πίσω του ο Φέτελ έσπασε το φράγμα του 1:24 κάνοντας επίδειξη δύναμης. Την ίδια στιγμή τα Mercedes άρχισαν να δείχνουν δόντια, πρασινίζοντας για πρώτη φορά τα χρονόμετρα. Ο Χάμιλτον σαφώς επηρεασμένος από την κατανομή πέδησης της W04 δεν απέφυγε τα λάθη μένοντας εκτός τελικής δεκάδας. Το ίδιο συνέβη και με τις δυο Lotus αλλά και τις δυο Force India. Ο Παστόρ Μαλντονάντο με τη Williams συμπλήρωσε το παζλ των αποκλεισθέντων. Ο Χάμιλτον διαμαρτύρονταν για κλείσιμο από τον άσπονδο πια φίλο του Άντριαν Σούτιλ. O Βρετανός μιλώντας μετέπειτα στους δημοσιογράφους υποβάθμισε το κλείσιμο από το Σούτιλ και χαρακτήρισε τον εαυτό του ηλίθιο: “Δεν έχω οδηγήσει πιο άσχημα εδώ και καιρό. Λυπάμαι για την ομάδα. Δεν έχει τόση σημασία τι συνέβη με το Σούτιλ, ούτως ή άλλως έπρεπε να τα είχα καταφέρει από τον προηγούμενο γύρο. Ο Χάμιλτον είχε ένα σερί 4 pole από το Βρετανικό GP ενώ συνολικά φέτος έχει πάρει τις μισές σε 12 αγώνες.

Εντυπωσίασαν με την είσοδό τους στο Q3 οι δυο Toro Rosso και ο Χούλκενμπεργκ που με τη Sauber ήταν ταχύτερος του Μάσα. Οι βελτιωμένες McLaren επίσης τα κατάφεραν με το Μπάτον να κινείται τελικά ταχύτερα από τον Πέρεζ.

Το Q3 έμοιαζε τυπική διαδικασία με το Φέτελ να δείχνει ακλόνητο φαβορί για την pole. Οι δυο Ferrari βγήκαν μαζί στην πίστα με το Μάσα να είναι εμπρός και τον Αλόνσο πίσω. Το προφανές ήταν να προσπαθήσει ο Ισπανός να επωφεληθεί από το slip streaming αλλά ούτε αυτό δεν μπόρεσαν να συντονίσουν σωστά στην Ιταλική ομάδα. Ενδεικτικό το team radio με τον Αντρέα Στέλα, αρχιμηχανικό του Αλόνσο να καλεί τον Ισπανό να μείνει κοντά στο Μάσα και η απάντηση: “Ο Φελίπε είναι πολύ μακριά”. Τελικά ο Μάσα πέρασε τον Αλόνσο ενώ ο Χούλκενμπεργκ έφερε ένα μονοθέσιο με κινητήρα Ferrari στην 3η θέση πίσω από τις Red Bull.

Advertisement

Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Αλόνσο τα βρήκε όλα καλά: “Ο Φελίπε με βοηθούσε στην ευθεία μου έδωσε ένα δέκατο. Το μονοθέσιο μας βελτιώθηκε, πλέον μπορούμε να παλεύουμε με τους κορυφαίους” είπε ο Ισπανός χωρίς να πείσει κανέναν. Δίπλα του ύστερα από καιρό στέκονταν ο μάνατζέρ του Φλάβιο Μπριατόρε.

Ο Φέτελ κάνοντας επίδειξη δύναμης πήρε την pole με διαφορά 2 δεκάτων από το Γουέμπερ και όλα δείχνουν πως αύριο θα κάνει περίπατο στο πάρκο της Μόντσα. Εκτός κι αν η βροχή ανατρέψει τα δεδομένα.

Advertisement

Για το Νίκο Χούλκενμπεργκ το καλό αποτέλεσμα στις δοκιμές ήρθε ίσως την καλύτερη χρονική στιγμή καθότι ελπίζει να πάρει τη θέση του Μάσα στη Ferrari: ” Μπορώ να βοηθήσω την μεταγραφή μου με τέτοιες αποδόσεις. Για μένα είναι σημαντικό να επικεντρώσω την προσοχή μου σε καλά αποτελέσματα που θα διευκολύνουν τα υπόλοιπα. Μάλλον είναι καλή η χρονική συγκυρία. Για μας είναι μια ευχάριστη έκπληξη η 3η θέση καθότι χτες είχαμε πολλά θέματα με το μονοθέσιο. Οι μηχανικοί μου έκαναν σπουδαία δουλειά και κατάφεραν να μου δώσουν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Πέτυχα έναν καλό γύρο και να η έκπληξη”.

Ο Γουέμπερ που έδειξε ικανός να απειλήσει το Φέτελ για την pole έχει ως στόχο αύριο ένα καλό αποτέλεσμα: ” Στην τελευταία στροφή έχασα λίγο κοιτώντας το Βερν που βγήκε αλλά ούτως ή άλλως δεν μπορούσα να απειλήσω το Φέτελ. Ελπίζω σ’ ένα καλό αποτέλεσμα αύριο”.

Ο poleman Σεμπάστιαν Φέτελ εκκίνησε από την πρώτη θέση τελευταία φορά στον Καναδά. Η σημερινή pole ήταν η 40οστή της καριέρας του: ” Κάναμε τη δουλειά μας σήμερα αλλά το βασικό είναι αύριο. Ο Μάσα είναι 4ος, οι Ferrari είναι πάντα δυνατές στον αγώνα και μια διαφορετική στρατηγική μπορεί να οδηγήσει σε εκπλήξεις” προσπάθησε να παραμείνει προσγειωμένος ο πρωταθλητής.

Advertisement

Ο αυριανός αγώνας από το ναό της ταχύτητας το πάρκο της Μόντσα αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Η εκπομπή στη Δημόσια Τηλεόραση θα ξεκινήσει από τις 14:00 με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών ενώ η απευθείας μετάδοση του αγώνα είναι προγραμματισμένη για τις 15:00. Ο αγώνας θα μεταδοθεί και από τον ΟΤΕ.

Συνολικά η σημερινή κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:

Θέση Πιλότος              Ομάδα                Χρόνος     Διαφορά 
 1. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m23.755s
 2. Mark Webber           Red Bull-Renault     1m23.968s  +0.213s
 3. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari       1m24.065s  +0.310s
 4. Felipe Massa          Ferrari              1m24.132s  +0.377s
 5. Fernando Alonso       Ferrari              1m24.142s  +0.387s
 6. Nico Rosberg          Mercedes             1m24.192s  +0.437s
 7. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m24.209s  +0.454s
 8. Sergio Perez          McLaren-Mercedes     1m24.502s  +0.747s
 9. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m24.515s  +0.760s
10. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m28.050s  +4.295s
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m24.776                    Διαφορά από 1ο Q2
11. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m24.610s  +0.633s
12. Lewis Hamilton        Mercedes             1m24.803s  +0.826s
13. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m24.848s  +0.871s
14. Adrian Sutil          Force India-Mercedes 1m24.932s  +0.955s
15. Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m25.011s  +1.034s
16. Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m25.077s  +1.100s
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m25.030                   Διαφορά από 1ο Q1
17. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m25.226s  +0.907s
18. Valtteri Bottas       Williams-Renault     1m25.291s  +0.972s
19. Giedo van der Garde   Caterham-Renault     1m26.406s  +2.087s
20. Charles Pic           Caterham-Renault     1m26.563s  +2.244s
21. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth    1m27.085s  +2.766s
22. Max Chilton           Marussia-Cosworth    1m27.480s  +3.161s