Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Πρεμιέρα στο Σίλβερστοουν για την σκληρή γόμα ελαστικών

Ελλάδα 6:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρεμιέρα στο Σίλβερστοουν για την σκληρή γόμα ελαστικών

FORMULA 1

Πρεμιέρα στο Σίλβερστοουν για την σκληρή γόμα ελαστικών

FORMULA 1

Η μοναδική για τα χρονικά της Formula 1 τριπλέτα συνεχόμενων Grand Prix ολοκληρώνεται το προσεχές Σαββατοκύριακο με τον αγώνα του Σίλβερστοουν. Και το ιδιαίτερο στοιχείο του βρετανικού Grand Prix είναι πως σε αυτό το γρήγορο σιρκουί κάνει το ντεμπούτο της η σκληρή γόμα ελαστικών P Zero Ice Blue.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (Instagram.com/SeitanF1)

Στη διευρυμένη φέτος γκάμα γομών της Pirelli, η συγκεκριμένη γόμα λογίζεται ως «hard», είναι ωστόσο ανάλογης αντοχής με την περυσινή «medium». Έτσι ο φετινός συνδυασμός γομών hard-medium-soft των οποίο έχει επιλέξει για τον δέκατο γύρο της σεζόν η ιταλική εταιρεία, είναι ουσιασιτκά αντίστοιχος με τον περσινό.

Το Σίλβερστοουν είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς όσον αφορά στα ελαστικά. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της αλληλουχίας παρατεταμένων γρήγορων καμπών όπου μεταφέρονται μέσω των ελαστικών υψηλά ενεργειακά φορτία.

Advertisement
Advertisement

Η πίστα έχει φέτος εντελώς νέο οδόστρωμα, η άσφαλτος είναι ταχύτερη με υψηλή πρόσφυση αλλά χαμηλά ποσοστά πτώσης απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Ως συνέπεια τα ελαστικά θα έχουν μειωμένο πάχος κατά 0.4 mm. Αυτά τα ελαστικά που μειώνουν την υπερθέρμανση θα χρησιμοποιηθούν για τελευταία φορά φέτος (χρησιμοποιήθηκαν επίσης σε Ισπανία και Γαλλία).

silverstone17-ambiance-c640

Παρότι η περσινή επιλογή γομών ήταν η πιο μαλακή που είχε γίνει ποτέ στο σιρκουί του Νορθάμπτονσαϊρ, ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα πραγματοποιώντας μόνο μια αλλαγή ελαστικών.

Advertisement

Στα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου αγώνα είναι φυσικά και ο παραδοσιακά ασταθής βρετανικός καιρός. Ανεξαρτήτου πρόβλεψης, οτιδήποτε μπορεί να συμβεί κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Pirelli-GB18-infographic-preview-a640tall

Advertisement

Ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Το Σίλβερστοουν αποτελούσε πάντοτε μεγάλη πρόκληση για τα ελαστικά λόγω των πλευρικών φορτίσεων που φτάνουν ή και ξεπερνούν τα 5g. Ακριβώς γι’ αυτό αποφασίσαμε να φέρουμε για πρώτη φορά τη σκληρή γόμα εδώ, ώστε ν’ αντιμετωπίσουμε μερικές από τις πιο υψηλές απαιτήσεις της σεζόν. Παραταύτα καθώς όλη η γκάμα είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι, ο φετινός συνδυασμός γομών είναι ισοδύναμος με τον περσινό. Το νέο οδόστρωμα θα οδηγήσει σε ταχύτερους χρόνους όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει από τα δεδομένα που μαζέψαμε από τους αγώνες του προγράμματος GT racing στο οποίο συμμετέχουμε. Επίσης θα δούμε μεγαλύτερα ποσά ενέργειας να μεταφέρονται μέσω των ελαστικών. Γι’ αυτό δεν επιλέξαμε πιο μαλακό συνδυασμό γομών από πέρυσι. Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσει κανείς τον απρόβλεπτο Βρετανικό καιρό που μπορεί να μας δώσει από λιακάδα μέχρι βαριά βροχή. Οι ομάδες πρέπει να είναι έτοιμες για όλα».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;
– Η άσφαλτος που στρώθηκε εκ νέου στην αρχή της χρονιάς.
– Το πρόγραμμα εξέλιξης των ελαστικών Pirelli για το 2019 θα συνεχιστεί μετά το Βρετανικό Grand Prix. Οι Red Bull, Haas και Williams θα δοκιμάσουν σλικ ελαστικά την Τρίτη και την Τετάρτη.
– Οι περισσότερες ομάδες επέλεξαν ως επί το πλείστον σετ μαλακής γόμας για το Σίλβερστον. Υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση όσον αφορά στον αριθμό σετ μέσης και σκληρής γόμας.

Pirelli-GB18-infographic-preview-b640tall

Advertisement