Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

Πόσα κλικ κάνουν 300ml λάδι;

  • Panos Seitanidis

Στην Ουγγαρία η Ferrari υπερείχε, στο Βέλγιο ήταν στα ίσα με τη Mercedes, στη Μόντσα οι Mercedes ήταν ταχύτερες 1 sec στο γύρο, στη Σιγκαπούρη θα έχει το πάνω χέρι η Ferrari. Πως γίνεται αυτό;

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η Ferrari ξεκίνησε τη σεζόν έχοντας το πάνω χέρι. Ο Φέτελ κέρδισε στην Αυστραλία, πήρε προβάδισμα στη βαθμολογία το οποίο διατήρησε μέχρι την Μόντσα χάρη και στις 3 νίκες που πέτυχαν οι Μπότας, Ρικιάρντο. Ο Γερμανός σε 13 αγώνες έχει 4 νίκες, ο Χάμιλτον 6. Η διαφορά στη βαθμολογία μεταξύ των είναι στους 3 βαθμούς με το Χάμιλτον να προηγείται.

Στη Ferrari πέρυσι τον Ιούνιο πήραν απόφαση να φτιάξουν ένα μονοθέσιο με μεταξόνιο στα 3594mm, για το 2017 όπου οι σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς είναι σημαντικές με την αεροδυναμική απόδοση να παίζει μεγαλύτερο ρόλο.

Όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό πίνακα οι περισσότερες ομάδες βρίσκονται σε ένα εύρος 50mm. Διαφοροποιούνται η Renault και οι Force India, Mercedes. Οι δυο τελευταίες έχουν την ίδια διάταξη κινητήρα, κιβωτίου υποχρεωτικά χρειάζονται χώρο. Το κιβώτιο της Renault είναι διαφορετικό απ’ αυτό των Red Bull, Toro Rosso στην αυστριακή ομάδα φτιάχνουν μόνοι τους το κιβώτιο. Όπως και στη Williams.

metaxonia-2017-a640tall

Tο μήκος μεταξονίου είναι κρίσιμο στη χωροθέτηση των μηχανικών μέρων αλλά και στο αεροδυναμικό ζύγισμα/απόδοση του μονοθεσίου. Αν επιλέξεις μακρύ μεταξόνιο υστερείς στις κλειστές στροφές αλλά υπερτερείς στις γρήγορες καμπές ενώ έχεις και σταθερότητα στο φρενάρισμα από πολλά km/h ειδικά υπό χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Έχεις πλεονέκτημα δηλαδή σε Σαγκάη, Σπα, Μόντσα, Μοντμελό, Red Bull Ring, Σεπάνγκ, Ώστιν, Μεξικό. Αν έχεις κοντό μεταξόνιο πλεονεκτείς στις αργές στροφές, έχεις καλύτερη ευελιξία είσαι δυνατός στις αλλαγές πορείας άρα έχεις πλεονέκτημα σε πίστες με υψηλό αεροδυναμικό φορτίο και έντονες αλλαγές πορείας ή κλειστές στροφές: Αυστραλία, Μπαχρέιν, Μονακό, Ουγγαρία, Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Βραζιλία, ΗΑΕ.

Εύκολα λοιπόν γίνεται αντιληπτό ότι στη Ferrari πόνταραν να είναι δυνατοί σ’ αυτές τις πίστες και έριξαν λευκή πετσέτα στη Μόντσα ως ειδική περίπτωση (σ.σ: μεγάλες ευθείες, ελάχιστο αεροδυναμικό φορτίο). Αυτό το έκαναν πέρυσι τον Ιούνιο. To είπε στη συνέντευξη Τύπου της Παρασκευής και ο επικεφαλής της Ιταλικής ομάδας Μαουρίτσιο Αριβαμπένε: «Ξέραμε ότι Σπα και Μόντσα δεν μας ταιριάζουν».

GPItaly2017-ambiance-pirelli-a640

Τούτων δοθέντων στο Σπα είναι εντυπωσιακή η απόδοση της Ferrari που ήταν εξίσου καλή μ’ αυτή της Mercedes. Θεωρητικά λόγω μεταξονίου στο Βέλγιο είχε πλεονέκτημα η W08. Δεικνύεται από την απόδοση του Φέτελ, το επίπεδο βελτίωσης του κόκκινου μονοθεσίου, που μπροστά του έχει πλεονέκτημα σε 4 από τους επτά αγώνες που απομένουν.
Ανάμεσα στο Βέλγιο και στην Ιταλία υπήρξαν δημοσιεύματα στον Διεθνή Τύπο αλλά και ελληνικές παραφράσεις όσον αφορά στο «θέμα» (σ.σ: δεν υπάρχει ουσιαστικό θέμα) της κατανάλωσης λαδιού.

Ας δούμε μερικά δεδομένα: ο θερμικός κινητήρας της υβριδικής μηχανής έχει σύστημα λίπανσης που περιέχει λιγότερα από 2lt λαδιού. Η μέση επιτρεπτή κατανάλωση 0.9lt λαδιού /100km είναι ενδεικτική. Κανένας κινητήρας σε καίει σε αγώνα 3lt λάδι. Δεν υπάρχουν για να τα κάψει. Πότε καίει αν καίει; Με την ακραία χαρτογράφηση για το Q3 των κατατακτήριων δοκιμών που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα γύρο καίει λάδι με ρυθμό 0.9lt/100km! Πριν τη Μόντσα ότι ομολογκαρίστηκε μπορούσε να καίει 1.2lt/100km. Αυτά τα 300ml λαδιού έγιναν ένα clickable θέμα που ο καθένας έγραφε ότι ήθελε.

wolff-arrivabene-st640

Δυστυχώς για τους σεναριογράφους την προηγούμενη Παρασκευή στη συνέντευξη Τύπου των αγωνιστικών διευθυντών στο Ιταλικό GP παραβρέθηκαν από κοινού οι Αριβαμπένε και Βολφ από Ferrari και Mercedes αντίστοιχα οι οποίοι ρωτήθηκαν για το θέμα:

Αριβαμπένε: Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η Mercedes τελείωσε νωρίς με τις βελτιώσεις των κινητήρων και αυτό επίσης αποτελεί μειονέκτημα.

Βολφ: Φέραμε νωρίτερα την τελευταία βελτίωση για να έχουμε καλύτερη απόδοση. Αυτό ενέχει ρίσκο γιατί δε θα έχουμε βελτίωση στους τελευταίους 8 αγώνες (σ.σ: 7 + Μόντσα που έγινε). Δεν προσπαθούμε να αποκτήσουμε πλεονέκτημα καίγοντας περισσότερο λάδι. Αν ρωτήσετε τη FIA θα εκπλαγείτε ανακαλύπτοντας ότι όλες οι μηχανές είναι στο ίδιο επίπεδο. Δεν ξέρω από πού ξεκίνησε αυτή η φήμη αλλά δεν υπάρχει ούτε σα θέμα συζήτησης ανάμεσά μας.

Αν αναρωτιέστε γιατί δε διαβάσατε αυτές τις δηλώσεις, η πραγματικότητα είναι αντίθετη από την πιασάρικη ιστορία ποδοσφαιρικής λογικής ότι ευνοείται η Mercedes ή η Ferrari από το κάψιμο λαδιού. Το φετινό πρωτάθλημα έχει μια άγρια ομορφιά και όλες τις προδιαγραφές για ένα μεγάλο φινάλε. Με τους Χάμιλτον και Φέτελ να μονομαχούν ρόδα με ρόδα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας στη Yas Marina. Είμαστε τυχεροί που το ζούμε!

Δημοφιλή στο Protothema.gr