FORMULA 1

Pirelli: Χρειάζεται καλύτερη επικοινωνία με τους πιλότους!

Ελλάδα 13:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Pirelli: Χρειάζεται καλύτερη επικοινωνία με τους πιλότους!

FORMULA 1

Pirelli: Χρειάζεται καλύτερη επικοινωνία με τους πιλότους!

FORMULA 1

Την προηγούμενη Παρασκευή στην πίστα του Σπα, πίσω από τις κλειστές πόρτες της αίθουσας όπου βρισκόταν σε εξέλιξη το ‘drivers briefing’, η ενημέρωση των οδηγών από τον αλυτάρχη του αγώνα, Τσάρλι Ουίτινγκ ακούστηκαν πολλές βαρύγδουπες εκφράσεις. ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Advertisement
Advertisement

Το πνεύμα και το νόημα όλων αυτών ήταν: “Απαιτούμε, άμεσες, σαφείς και ικανοποιητικές εξηγήσεις από την Pirelli για τα κλαταρίσματα που είχαν σήμερα Φέτελ και Αλόνσο” έδωσαν εντολή με όχι τόσο ευγενικό τρόπο οι πιλότοι προς τον Ουίτινγκ που είχε να διαχειριστεί μια καυτή πατάτα.

Δεν είχαν περάσει ούτε δυο μήνες από τα συμβάντα στο Σίλβερστον με τις πολλαπλές αστοχίες ελαστικών, όπου ο Βρετανός εξέτασε σοβαρά τη διακοπή του αγώνα και το σκηνικό έμοιαζε να επαναλαμβάνεται.

Στο μεσοδιάστημα η Pirelli άλλαξε σκελετό στα ελαστικά, η FIA εξέδωσε αυστηρές οδηγίες χρήσης και το Γερμανικό – Ουγγρικό GP κύλισαν χωρίς απρόοπτα. Όμως οι φορτίσεις τόσο στον κατακόρυφο όσο και στον εγκάρσιο άξονα που προκαλεί η πίστα του Σπα είναι πολύ μεγαλύτερες. Εξ’ ου και η ένταση, η ανησυχία, η καχυποψία από την πλευρά των πιλότων. Έχουν κάθε δικαίωμα ν’ ανησυχούν για την ασφάλειά τους, που είναι σημαντικότερη από τις επιδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Στην Pirelli την Παρασκευή το βράδυ δεν ανησυχούσαν για το αν τα ελαστικά τους είναι ασφαλή αλλά για το αν θα βρουν αποδείξεις για το τι είχε συμβεί στις δυο περιπτώσεις. Οι τεχνικοί της εταιρείας ξενύχτησαν, χτενίζοντας με φακούς την πίστα, την ώρα που στα πάντοκ οι μηχανικοί επέβαλλαν τα ελαστικά σε εξαντλητικά τεστ κοπώσεως για να αποδείξουν ότι τηρούσαν τις προδιαγραφές.

Για καλή τύχη των Ιταλών ένας τεχνικός εντοπίζει στη στροφή 13 ένα μεταλλικό κομμάτι. Αποδείχτηκε εκ των υστέρων ότι ήταν έρμα από τιτάνιο, που είχε αποκολληθεί από το μονοθέσιο του Ράικονεν. Επίσης για καλή τύχη των Ιταλών το ελαστικό του Αλόνσο δεν είχε καταστραφεί και υπήρχε το σχίσιμο που ταίριαζε γάντι με το σχήμα του μετάλλου. Τα δεδομένα της τηλεμετρίας έδειξαν πότε έχασε το έρμα ο Ράικονεν και ότι αμέσως μετά πέρασαν από τη στροφή 13 οι Φέτελ και Αλόνσο και ότι αμέσως μετά είχαν κλατάρισμα.

Το δράμα έληξε εκεί όμως όπως τονίζει σήμερα δια στόματος του αγωνιστικού της διευθυντή Πωλ Χέμπερι, η Pirelli χρειάζεται καλύτερη επικοινωνία και αμοιβαία εμπιστοσύνη ανάμεσα στις δυο πλευρές: “Αποδεχόμαστε ότι αυτοί οδηγούν και εφόσον έχουν κάποιο προβληματισμό είμαστε υποχρεωμένοι να τον ακούσουμε. Όμως φαίνεται πως χρειάζεται καλύτερος διάλογος μαζί τους, ώστε να καταλαβαίνουν τι ακριβώς συμβαίνει γιατί αποδεικνύεται πως όταν φτάνουμε στις λεπτομέρειες δεν τις γνωρίζουν γιατί δεν υπάρχει σωστή επικοινωνία. Είμαστε σίγουροι για τις πληροφορίες που μας δίνουν οι ομάδες. Τα μονοθέσια φέτος είναι πιο γρήγορα από τα περσινά αλλά εμείς ξέραμε πως τα ελαστικά μας μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του Σπα. Είχαμε έναν αγώνα χωρίς προβλήματα, αυτό είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για να κατευνάσουμε τις αντιδράσεις. Μπορείς να λες ότι θέλεις, αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα. Την Παρασκευή νιώσαμε άσχημα γιατί το τελευταίο που θέλαμε ήταν ένταση γύρω από τα ελαστικά”.

Advertisement

Οι πληροφορίες λένε πως η Pirelli έχει υπογράψει συμβόλαιο με 10 από τις 11 ομάδες και έχει συμφωνήσει το εμπορικό κομμάτι με το Μπέρνι Έκλεστον. Παραταύτα η FIA αρνείται να επιβεβαιώσει τη συμφωνία σε αθλητικό επίπεδο και μένει να δούμε αν όντως αληθεύουν οι φήμες για τη Michelin. Πάντως η Pirelli συμφώνησε για συνεργασία με τη FIA στο WRC.