Menu
Live Κίνηση | Mazda CX-30 Renault Clio | Τιμές αυτοκινήτων

FORMULA 1

Ο ρόλος των ελαστικών στη μάχη της Μόντσα

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Η Ιταλία φιλοξένησε ένα ακόμα συναρπαστικό Grand Prix, με τη μάχη της Μόντσα να επηρεάζεται σημαντικά από τη στρατηγική και την απόδοση των ελαστικών.
Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, πήρε την 2η συνεχόμενη νίκη του από την pole, ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής, από μαλακή σε σκληρή γόμα. Ήταν ο μόνος στον αγώνα που έκανε τέτοια επιλογή.

Ο Μονεγάσκος οδηγός έδωσε στη Scuderia την πρώτη της νίκη στον εντός έδρας αγώνα της από το 2010! Κι αυτό διότι άντεξε στην ασφυκτική πίεση των οδηγών της Mercedes που ακολούθησαν στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας και τερμάτισαν στην 2η και 3η θέση πίσω του.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
– Ο Lewis Hamilton με τη Mercedes επιχείρησε «undercut» δηλαδή να περάσει το Leclerc μπαίνοντας στα pit, ένα γύρο νωρίτερα, όπου έβαλε τη μέση γόμα. Παραταύτα ο ρυθμός του Leclerc αποδείχτηκε ικανός για να τον διατηρήσει μπροστά, αφότου έκανε τη δική του αλλαγή επιλέγοντας σκληρή γόμα. Υπερασπίστηκε την πρώτη θέση ως το φινάλε.

– Ο ταχύτερος γύρος αγώνα, επετεύχθη από το Lewis Hamilton, που έκανε δεύτερη αλλαγή στο τέλος και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα.

– Οι συνθήκες παρέμειναν στεγνές μετά τη δυνατή νυχτερινή βροχή, με τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 35 βαθμούς Κελσίου.

– Αρκετοί από τους πρωταγωνιστές είχαν ποινές οπότε χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα στο πρώτο μέρος. Ένας εξ’ αυτών ήταν ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος εκκίνησε τελευταίος και τερμάτισε 8ος παρότι έκανε δυο αλλαγές. Μπροστά του στην 7η θέση βρέθηκε ο Sergio Perez με τη Racing Point που εκκινούσε 18ος λόγω αλλαγής υβριδικής μηχανής.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ
Σκληρή C2: Τη χρησιμοποίησαν και οι δυο οδηγοί της Ferrari, ειδικά ο Leclerc ωφελήθηκε από την αντοχή και τη σταθερότητα της σε απόδοση, ώστε να πάρει τη νίκη, παρά την έντονη πίεση.

Mέση C3: Κομβικό εργαλείο για όσους, εκκινούσαν από τις πιο πίσω θέσεις λόγω ποινών, στην προσπάθεια τους ν’ ανέλθουν. Όλοι οι οδηγοί από την 14η θέση και πίσω, εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα.

Μαλακή C4: Οι δέκα πρώτοι εκκίνησαν μ’ αυτή το grand prix, καθώς η ταχύτερη στρατηγική με βάση τις εκτιμήσεις μας ήταν μαλακή/μέση γόμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα τη χρησιμοποίησαν όλοι οι οδηγοί εκτός από τους Norris και Russell.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Καθότι οι συνθήκες ήταν στεγνές η πλειοψηφία των οδηγών ακολούθησαν την προβλεπόμενη στρατηγική μιας αλλαγής. Η κεντρική μονομαχία στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ήταν μεταξύ της στρατηγικής μαλακής/σκληρής γόμας που ακολουθούσαν οι Ferrari με το Leclerc και του ‘undercut’ που επιχείρησαν με μαλακή/μέση γόμα στη Μercedes με το Lewis Hamilton. Αμφότεροι οι οδηγοί συνετέλεσαν σε μια συναρπαστική μάχη μέχρι τον τερματισμό, μάχη στην οποία αναμείχθηκε και ο Valtteri Bottas. Είδαμε μερικά εντυπωσιακά μέρη αγώνα, ακόμη και με τη μαλακή γόμα. Μερικοί οδηγοί διατήρησαν το σετ μαλακής γόμας με το οποίο είχαν εκκινήσει, μέχρι το δεύτερο μισό του αγώνα. Φυσικά σ’ αυτό βοηθήθηκαν από την υιοθέτηση, δις, του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Συγχαρητήρια στο Charles Leclerc και τη Ferrari για μια αξιομνημόνευτη εντός έδρας νίκη. Συγχαρητήρια επίσης στη Renault που είχε δυο μονοθέσια στην πρώτη 5αδα στον τερματισμό, αλλά και στον Antonio Giovinazzi της Alfa Romeo για τον καλύτερο τερματισμό του, ως σήμερα».

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr