Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ανέλαβε μέρος της ευθύνης ο Newey

Ελλάδα 12:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ανέλαβε μέρος της ευθύνης ο Newey

FORMULA 1

Ανέλαβε μέρος της ευθύνης ο Newey

FORMULA 1

Ο επικεφαλής τεχνικός της Red Bull Racing, Adrian Newey, παραδέχθηκε πως το Βατερλό στο τετραήμερο δοκιμών της Χερέθ δεν οφειλόταν μόνο στα προβλήματα των μονάδων ισχύος της Renault αλλά και στην ακραία χωροθέτηση που επέλεξε για την RB10.

Advertisement
Advertisement


ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Ο Βρετανός τεχνικός ήταν εξ αρχής ανήσυχος για τις υπερβολικές ανάγκης ψύξης στην εποχή των V6 Turbo 1.6 lt και του ERS. Είχε μάλιστα εκφράσει τις ανησυχίες του στη συνέντευξη που συνόδευε την παρουσίαση του φετινού μονοθεσίου της αυστριακής ομάδας.

Όμως λίγες ώρες μετά και επί τέσσερις ημέρες, οι χειρότεροι φόβοι του έγιναν πραγματικότητα καθώς οι Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo κατάφεραν να καλύψουν μόλις 21 γύρους. Το φταίξιμο έπεσε κυρίως πάνω στη Renault καθώς η μονάδα ισχύος της, παρουσίασε προβλήματα υπερθέρμανσης στο χώρο αποθήκευσης ενέργειας, λογισμικού αλλά και στη συνδεσιμότητα της με τα μονοθέσια των διαφορετικών ομάδων που προμηθεύει. Όχι τυχαία, οι ατυχίες χτύπησαν την πόρτα και των Caterham, Scuderia Toro Rosso στη Χερέθ αλλά και της Lotus, μερικές ημέρες μετά, στις δύο ημέρες κινηματογράφησης της E22.

Advertisement
Advertisement

Στο στρατόπεδο της Renault υποστηρίζουν πως έχουν λύσει τα προβλήματα στην EnergyF1 μονάδα ισχύος ενόψει των δοκιμών του Μπαχρέιν, όπως ανέφερε ο επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας της γαλλικής εταιρείας, Remi Taffin. Παράλληλα, εντατικά δούλεψαν αυτές τις ημέρες και στο Μίλτον Κινς, την έδρα της Red Bull Racing. Και ο Newey παραδέχθηκε στο βρετανικό Autosport το γιατί.

«Αυτό που μας σταμάτησε στη Jerez, τουλάχιστον αυτό για το οποίο ευθυνόμασταν εμείς και όχι η Renault, ήταν πως τα μέρη της RB10 που βρίσκονται κοντά στις εξατμίσεις, έπιαναν φωτιά. Είναι ένα πρόβλημα που ελπίζουμε να έχουμε λύσει ενόψει των τεστ στο Μπαχρέιν. Αιτία αυτού, ήταν η έλλειψη χρόνου – θα είχαμε εντοπίσει το πρόβλημα ακόμα και στις δοκιμές στο δυναμόμετρο, αν είχαμε έτοιμο νωρίτερα το μονοθέσιο μας. Όμως, ούτε η Renault πρόλαβε να κάνει πολλές δοκιμές στο δυναμόμετρο, ούτε εμείς είχαμε περιθώριο χρόνου σχετικά με την κατασκευή του μονοθεσίου. Αν είχαμε δύο εβδομάδες επιπλέον, αυτά τα προβλήματα θα είχαν εκδηλωθεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και θα είχαν λυθεί. Δυστυχώς όμως, εκδηλώθηκαν δημοσίως», παραδέχθηκε ο Newey.

Advertisement

Αντίπαλος λοιπόν ήταν ο χρόνος, ήταν όμως και η επιλογή να ρισκάρει με το σχεδιασμό της RB10: «Είχαμε επιθετική στρατηγική στη χωροθέτηση του πίσω μέρους. Έπρεπε όμως να πάρουμε κάποια ρίσκα, καθώς αναζητούσαμε το βέλτιστο πακέτο, με τις λιγότερες δυνατές απώλειες στον τομέα της αεροδυναμικής, ελέω των αυξημένων απαιτήσεων στον τομέα της ψύξης. Το να τα χωρέσουμε όλα, είναι μία πρόκληση. Η περιοχή των ψυγείων, είναι σχεδόν διπλάσια από πέρυσι που είχαμε τον V8 κινητήρα, διότι πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα ψύξης του αέρα τροφοδοσίας από τον υπέρ-τροφοδότη αλλά και των ηλεκτρικών μερών, των μπαταριών, της ηλεκτρογεννήτριας κτλ. Το να τα στριμώξεις όλα αυτά, χωρίς αεροδυναμικές απώλειες, είναι μεγάλη πρόκληση».