Μια ακόμη χαμένη χρονιά για τη Ferrari!
FORMULA 1Μια ακόμη χαμένη χρονιά για τη Ferrari!
FORMULA 1Στην Ιταλική ομάδα οι επιλογές δεν γίνονται πάντα με γνώμονα το βέλτιστο. Το κλίμα που επικρατεί στο εσωτερικό από τα χρόνια τα παλιά, είναι «καλύτερα τα αμίλητα, παρά τα μιλημένα». Πολλές φορές η κουλτούρα του συνδικαλιστή ή του πολιτικά ορθού έρχεται να παραγκωνίσει την ανάγκη για επιλογές που συνάδουν με την ανταγωνιστική φύση της F1.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Στο Μαρανέλο, υπήρξαν πετυχημένα χρόνια υπό τη στιβαρή διοίκηση των Todt, Brawn. Ο πρώτος στο αγωνιστικό κομμάτι, ο δεύτερος στο τεχνικό κομμάτι, κατάφεραν να βάλουν τη Scuderia σε τροχιά τίτλων με τη βοήθεια του Schumacher. Η αποχώρησή τους μετά το 2006 ήταν δεδομένο πως θα επηρεάσει τη συνοχή της ομάδας. Η Ferrari πήρε το τελευταίο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2007 με το Raikkonen και το τελευταίο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2008.
Αυτή ήταν η χρονιά που ανέλαβε ο Domenicali. Ο 49χρονος σήμερα Ιταλός έχει εργαστεί μόνο στη Ferrari. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στη Μπολόνια και βρέθηκε στην Ιταλική ομάδα προσφέροντας τις υπηρεσίες του σε διάφορα πόστα. Κοντολογίς ο Domenicali ήταν πάντα το «καλό παιδί» που δε χαλούσε ποτέ το χατίρι κανενός και όλοι τον συμπαθούσαν.
Θυμάμαι στη Σιγκαπούρη το 2008 που έχει φύγει ο Massa από τα πιτ παίρνοντας την αντλία καυσίμου παραμάζωμα. Η πρώτη μέριμνα του Domenicali δεν ήταν να διασφαλίσει ότι αυτό δε θα συμβεί ξανά, αλλά να μη μάθουμε εμείς στα πάντοκ το όνομα του Ουγκατσόνι που είχε δώσει τη λάθος εντολή με το πράσινο φως.
Στο Άμπου Ντάμπι το 2010 φάνηκε περίτρανα η φιλοσοφία διοίκησής του. Ο Alonso ακολούθησε λάθος στρατηγική, η Ferrari έχασε τον τίτλο και ο Domenicali προσπαθούσε να διαχειριστεί το θέμα επικοινωνιακά. Αν ήταν μόνο στο χέρι του δε θα άνοιγε μύτη, τελικά το μάρμαρο πλήρωσε ο Chris Dyer που απομακρύνθηκε τον Ιανουάριο, μήνες μετά τα γεγονότα. Όπως και να έχει ο Domenicali ήταν πραγματικά ικανός στο να προσπαθεί να φτιάξει ομελέτα χωρίς να σπάσει τα αυγά.
Χρονικά η απομάκρυνσή του από την ομάδα θα έπρεπε να έχει γίνει το 2010. Για λόγους πολιτικής (σ.σ: τότε ο πρόεδρος της ομάδας Luca di Montezemolo πολιτεύονταν και η αποτυχία της Ferrari να κατακτήσει τον τίτλο αποτέλεσε άριστο επιχείρημα για τους αντιπάλους του) παρέμεινε στο πόστο του. Υπό τη διοίκησή του η Ferrari, λειτουργούσε σε ρυθμούς μακριά από το πνεύμα της F1 και του πρωταθλητισμού.
Ο Ιταλός μάνατζερ σε χθεσινές του δηλώσεις σημείωσε: «Είναι καιρός για μια σημαντική αλλαγή. Ως επικεφαλής αναλαμβάνω την ευθύνη. Η απόφαση πάρθηκε για να ταράξει τα νερά. Ελπίζω η Ferrari να βρει σύντομα το δρόμο της».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρείας Montezmolo τόνισε: «Ευχαριστώ το Stefano που σε κάθε περίπτωση έβαλε το καλό της Ferrari πάνω απ’ όλα. Τον είδα να ανδρώνεται επαγγελματικά στα 23 χρόνια που δουλεύουμε μαζί. Του εύχομαι κάθε επιτυχία για το μέλλον».
Ο Montezemolo θα έπρεπε να προβεί σ’ αυτή την αλλαγή πέρυσι το Σεπτέμβριο αν πραγματικά ενδιαφέρονταν να παρουσιάσει ένα πιο ανταγωνιστικό προφίλ η Ferrari. Επίσης θα έπρεπε να επιλέξει κάποιον ετοιμοπόλεμο για την εν λόγω θέση. Όσο ικανός μάνατζερ και να είναι ο Marco Mattiacci που ανέλαβε το ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή και όσο συστημικά και αν «παίζει» εντός εταιρείας μέχρι να αντιληφθεί πρόσωπα και καταστάσεις και να πάρει χαμπάρι πως παίζεται το παιχνίδι τα πάντοκ θα περάσει καιρός. Κοντολογίς μια ακόμη χαμένη χρονιά για την Ιταλική ομάδα.