Live από Βαρκελώνη, 2η ημέρα: Ταχύτερος ο Ricciardo (upd)
FORMULA 1Live από Βαρκελώνη, 2η ημέρα: Ταχύτερος ο Ricciardo (upd)
FORMULA 1Βρισκόμαστε στην Καταλάνικη πίστα όπου χτυπά η καρδιά της Formula 1, καθώς βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης παρουσία εννέα ομάδων.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΣΠΑΝΙΑ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
WHAT CAR
Φτάσαμε με την πρωινή πτήση απευθείας από Αθήνα στη Βαρκελώνη όπου μας υποδέχτηκε ένας ολόλαμπρος ήλιος. Ο καιρός είναι εξαιρετικά καλός εδώ με τη θερμοκρασία αέρα να ξεπερνά τους 13 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 25 βαθμούς. Είμαστε προσκεκλημένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Honda (Αφοι ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ).
Η Honda επιστρέφει μετά από 6 χρόνια απουσίας στη F1 σε αποκλειστική συνεργασία με τη McLaren. Σήμερα ο Alonso συμπλήρωσε 28 γύρους το πρωί. Η ομάδα αντιμετωπίζει από χτες ένα πρόβλημα με ένα στεγανοποιητικό/τσιμούχα (seal) του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα (MGU – K) και μέχρι να το αντικαταστήσει αύριο μ’ ένα καινούργιας σχεδίασης η παρουσία τους στην πίστα είναι οριοθετημένη.
Σήμερα οδηγούν ο Ricciardo για τη Red Bull, ο Raikkonen για τη Ferrari, ο Perez για τη Force India, ο Rosberg για τη Mercedes που θα τη μοιραστεί με το Hamilton (σ.σ: το απόγευμα θα οδηγήσει ο Βρετανός που χτες έπασχε από πυρετό και εγκατέλειψε την προσπάθεια), ο Alonso για τη Honda, ο Massa για τη Williams, ο Ericsson για τη Sauber, ο Palmer για τη Lotus και ο Sainz Jr. Ειδικά για το νεαρό Ισπανό γιο του Carlos Sainz υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από τα Ισπανικά media. Χτες πρώτη μέρα δοκιμών ταχύτερος ήταν ο Pastor Maldonado με τη Lotus με χρόνο στο 1:25. Σήμερα τρεις οδηγοί κατέβηκαν στο 1:24 από το πρωί, ο Ricciardo με τη Red Bull που ήταν ταχύτερος όλων, ο Raikkonen με τη Ferrari και ο Perez με τη Force India. Θυμίζουμε πως η περσινή pole position του Lewis Hamilton ήταν στο 1:25.232 ενώ ο ταχύτερος γύρος αγώνα ήταν στο 1:28.
Τα φετινά μονοθέσια είναι σαφώς πιο γρήγορα από τα περσινά ενώ ακούγονται και καλύτερα. Αυτό οφείλεται σε δυο λόγους πρώτον οι θερμικοί κινητήρες έχουν “κερδίσει” λόγω εξέλιξης περί των 1000rpm ενώ και οι εξατμίσεις είναι μεγαλύτερες βοηθώντας ακουστικά. Χωρίς να έχει έρθει επανάσταση σ’ αυτό τον τομέα ο ήχος έχει βελτιωθεί λίγο σε σχέση με πέρυσι. Οι οδηγοί φέτος έχουν στη διάθεσή τους μια νέα γόμα, χειμερινή την ονομάζει η Pirelli ειδικά φτιαγμένη για τις χειμερινές δοκιμές. Αντέχει πολλούς γύρους και ταυτόχρονα ζεσταίνεται αμέσως βοηθώντας τους οδηγούς να κινηθούν γρήγορα από τους πρώτους κιόλας γύρους.
Ο Ricciardo πέτυχε το χρόνο του λίγο πριν τη μεσημεριανή ανάπαυλα χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα της Pirelli. Ο Αυστραλός που χτες μιλώντας στους δημοσιογράφους είπε πως η Renault δεν βρίσκεται εκεί που θα ήθελαν από πλευράς ισχύος σήμερα φάνηκε σα να θέλει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Ο Raikkonen επίσης με μαλακή γόμα κινήθηκε στον ίδιο ρυθμό δείχνοντας πως η Ferrari έχει σταθερά πολύ ανταγωνιστική παρουσία στις φετινές δοκιμές εξέλιξης…
To πρωτάθλημα που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον και έχει 20 αγώνες ξεκινά στις 15 Μαρτίου από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Οι χρόνοι μέχρι τη μεσημεριανή ανάπαυλα ήταν:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m24.574s | – | 64 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.584s | 0.010s | 46 |
3 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m24.702s | 0.128s | 44 |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m25.556s | 0.982s | 66 |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m26.387s | 1.813s | 28 |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m26.927s | 2.353s | 47 |
7 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m27.344s | 2.770s | 58 |
8 | Jolyon Palmer | Lotus/Mercedes | 1m28.128s | 3.554s | 31 |
9 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1m28.945s | 4.371s | 41 |
Μετά το μεσημέρι στη Mercedes, άλλαξαν οδηγούς καθότι ο Rosberg υπέφερε από ένα πιάσιμο στον αυχένα, μέρες τώρα. Ο Γερμανός συμπλήρωσε 66 γύρους όσο διαρκεί ένας αγώνας στη Βαρκελώνη και δεν πίεσε άλλο για να μην επιτείνει το θέμα. Το απόγευμα ανέλαβε ο Hamilton που είχε εγκαταλείψει χτες το πρωί υποφέροντας από υψηλό πυρετό. Οι δοκιμές σταμάτησαν όταν ο γιος του Carlos Sainz, Sainz jr. έχασε τον έλεγχο της Toro Rosso στη στροφή 9 με μεγάλη ταχύτητα, ευτυχώς χωρίς πρόβλημα για τον ίδιο.
Στη Williams ανακοίνωσαν με χαρά την επίσκεψη του άσου της Μπαρτσελόνα, Neymar που ήρθε να επισκεφτεί το φίλο του Felipe Massa. Οι δυο Βραζιλιάνοι συζήτησαν λίγο και ο Neymar παρακολούθησε το Massa στην πίστα.
Παρακολουθώντας τα μονοθέσια στην πίστα είναι σαφές πως στη Mercedes δεν πιέζουν οριακά, ούτε εξαντλούν το όριο στροφών της μονάδας ισχύος. Λένε όλοι εδώ πως τόσο η γερμανική ομάδα όσο και η Williams θα έχουν τελείως διαφορετική ιπποδύναμη στην Αυστραλία. Η Ferrari είναι σαφώς ταχύτερη ακόμη και δια γυμνού οφθαλμού. Η μονάδα ισχύος χάρη και στη μεγαλύτερη εξάτμιση ακούγεται υγιής και αρκετά δυνατή ενώ η σταθερότητα του μονοθεσίου στις γρήγορες καμπές είναι εντυπωσιακή. Το ίδιο ακριβώς σχόλιο ταιριάζει και για τη Red Bull στα χέρια του Ricciardo όσον αφορά στο πάτημα στις γρήγορες καμπές όπως η στροφή 3/4 στη Βαρκελώνη.
Στη Mercedes μοιράστηκαν την W06 οι Hamilton-Rosberg, συμπληρώνοντας συνολικά 157 γύρους κινούμενοι πάντα σε ρυθμό αγώνα όπως δείχνουν και οι χρόνοι τους
Συνολικά οι χρόνοι στο τέλος της ημέρας διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m24.574s | – | 143 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.584s | 0.010s | 90 |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m24.672s | 0.098s | 88 |
4 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m24.702s | 0.128s | 121 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.923s | 0.349s | 89 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m25.556s | 0.982s | 66 |
7 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m25.961s | 1.387s | 59 |
8 | Jolyon Palmer | Lotus/Mercedes | 1m26.280s | 1.706s | 77 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m27.344s | 2.770s | 113 |
10 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1m28.945s | 4.371s | 100 |
Μιλώντας μετά το τέλος της ημέρας με το Raikkonen που το απόγευμα έμεινε αρκετή ώρα άπραγος ενόσω οι μηχανικοί διόρθωναν την F15T ήταν ξεκάθαρο το πόσο διαφορετική είναι η ψυχολογία του αλλά και το κλίμα στη Ferrari: «Σήμερα δεν ήταν ιδανική μέρα για μας είχαμε κάποια θέματα αλλά συνολικά είμαστε σε καλό δρόμο. Είμαι ικανοποιημένος με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου βέβαια πάντα υπάρχουν βελτιώσεις που μπορεί να γίνουν γι’ αυτό εξάλλου κάνουμε δοκιμές αλλά συνολικά είμαστε σε τελείως διαφορετική φάση».
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari Maurizio Arrivabene μιλώντας σχετικά τόνισε: «Θα δείτε εντελώς διαφορετικό Raikkonen φέτος. Του ταιριάζει στο οδηγικό στυλ η F15 T και είναι χαμογελαστός και ικανοποιημένος. Εντελώς διαφορετικός από πέρυσι».
Αυτό μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε και εμείς ο Φινλανδός μέχρι που σταμάτησε να δώσει και αυτόγραφα, είναι γνωστή η απέχθεια του Kimi σ’ αυτά.