Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Δοκιμές εξέλιξης Χερέθ, 1η μέρα!

  • NewsAuto.gr

Με ρυθμό χελώνας ξεκίνησαν σήμερα επί Ισπανικού εδάφους οι δοκιμές εξέλιξης στην πίστα της Χερέθ. Οι πιλότοι συμπλήρωσαν ελάχιστους γύρους.

TΩΝ TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ/ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

Ο καιρός ήταν καλός το πρωί με 12 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 16 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Η μέρα άρχισε με παρουσιάσεις, είδαμε για πρώτη φορά τα ολοκαίνουργια μονοθέσια των Red Bull και Mercedes προτού αρχίσει η δράση στην πίστα.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό οι ομάδες σήμερα είχαν σαν πρώτη προτεραιότητα να σιγουρευτούν για την ομαλή λειτουργία όλων των υποσυστημάτων των καινούργιων μονοθεσίων. Ήταν λοιπόν συνήθης η εικόνα ένας οδηγός να βγαίνει στην πίστα χωρίς όμως να ολοκληρώνει ένα γύρο και να επιστρέφει στα πιτ.

Η F14T του Raikkonen επιστρέφει με γερανό στα pits

Η νέα Ferrari F 14T ούτε 5 στροφές του γύρου δε συμπλήρωσε στα χέρια του Kimi Raikkonen προτού ο Φινλανδός αναγκαστεί να σταματήσει στην πίστα. Το μονοθέσιο μεταφέρθηκε πίσω στα πιτ με γερανό και βέβαια τα σχόλια έδιναν και έπαιρναν. Τονίζουμε ότι αυτός είναι ο σκοπός των δοκιμών.

Τα πρώτα σχόλια για τον ήχο των κινητήρων δεν είναι ενθουσιώδη. Μπορεί οι υπέρ-τροφοδοτούμενοι κινητήρες 1.6lt, V6 να έχουν σαν όριο περιστροφής τις 15.000rpm αλλά μάλλον σήμερα στη Χερέθ η συνήθης περιοχή λειτουργίας τους ήταν πολύ χαμηλότερα.  Αξίζει να σημειωθεί πως το turbo έχει μόνο μια πτερωτή και δεν έχει βαλβίδα ανακούφισης (σ.σ: ο αγγλικός όρος είναι wastegate, στην αργκό λέγετε σκάστρα). Το ρόλο της παίζει ο ηλεκτροκινητήρας (Energy Recovery System – Heat) που είναι συνδεδεμένος στον άξονα της πτερωτής. Όταν αυξάνεται η πίεση ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργώντας ως γεννήτρια, επιβραδύνει τον άξονα ανακτώντας ενέργεια. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στις χαμηλές στροφές της πτερωτής εκεί ο ηλεκτροκινητήρας επιταχύνει τον άξονα ελαχιστοποιώντας την υστέρηση (lag).

Ο πιο δραστήριος το πρωί ήταν ο Lewis Hamilton με τη Mercedes που φάνηκε να βρίσκει αμέσως τα πατήματά του στην πίστα. Από κοντά και ο Βερν με την Toro Rosso. O Raikkonen με τη Ferrari εμφανίστηκε ξανά αλλά δεν συμπλήρωσε πολλούς γύρους (2).  O Hamilton όμως είχε τη στιγμή του λίγο πριν τη μεσημεριανή ανάπαυλα όταν κατέρρευσε η εμπρός αεροτομή της Mercedes. Αυτό συνέβη πριν την πρώτη στροφή με την W05 να καταλήγει ακυβέρνητη στα ελαστικά. Οι μηχανικοί της εταιρείας έδωσαν αγώνα δρόμου για να επανορθώσουν τις ζημιές. Δεν τα κατάφεραν όμως, με αποτέλεσμα η ημέρα του Lewis να ολοκληρωθεί νωρίς.

Το ατύχημα του Hamilton

Ο Hamilton δήλωσε: «Είναι μία πολύ θετική αρχή, ήμασταν το πρώτο μονοθέσιο που βγήκε στην πίστα και συμπλήρωσε αρκετούς γύρους. Άλλες ομάδες έκαναν μόνο γύρους ελέγχου και επέστρεφαν στα pit, ξεκινώντας την πραγματική δουλειά, ώρες μετά από εμάς. Ήταν ένας ατυχής τρόπος να ολοκληρωθεί η μέρα μας, δεδομένου του πόσο σκληρά έχουν δουλέψει όλοι στην ομάδα. Φαινόταν πως θα καλύπταμε με άνεση τα περισσότερα χιλιόμετρα αλλά θα πρέπει τις επόμενες ημέρες, να καλύψουμε το έδαφος που χάθηκε. Τουλάχιστον, είναι προτιμότερο τέτοιες ατυχίες να συμβαίνουν εδώ, κι όχι στη Μελβούρνη».

Η δράση συνολικά σήμερα στη Χερέθ ήταν πολύ λιγότερη από την αντίστοιχη περσινή πρώτη μέρα. Αξίζει να σημειώσει κανείς πως μέχρι το μεσημέρι μόνο δυο μονοθέσια αυτά των Mercedes και Τοro Rosso είχαν γράψει χρόνο. H συνέχεια ήταν ανάλογη το απόγευμα. Η Williams και Caterham εμφανίστηκαν στην πίστα για ένα και μόνο γύρο. Η Ferrari στα χέρια του Ράικονεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με 1:27.1 και μαζί με τις Mercedes – Toro Rosso ήταν τα μόνα μονοθέσια που συμπλήρωσαν ικανοποιητικό αριθμό γύρων. Σημειώστε πως η McLaren δεν βγήκε καθόλου από τα πιτ

Η εικόνα της νέας Caterham επιβεβαιώνει όσους λένε πως ναι μεν τα φετινά μονοθέσια είναι άσχημα αλλά μας έχουν δώσει ένα σημαντικό θέμα συζήτησης.

O Marcus Ericsson στο ντεμπούτο του με την Caterham

H ημέρα ολοκληρώθηκε με τη βροχή να δίνει πρόωρο τέλος στις δοκιμές με το Raikkonen να είναι ο μοναδικός πιλότος στην πίστα την τελευταία ώρα. Ο Φινλανδός κατάφερε τελικά να συμπληρώσει 31 γύρους και ήταν ο ταχύτερος της ημέρας. Για την Παρασκευή έχει προγραμματιστεί να γίνουν δοκιμές σε βρεγμένο οδόστρωμα εκτός κι αν ο καιρός το επιτρέψει νωρίτερα. Αυτή η μέρα υιοθετήθηκε μετά από απαίτηση της Pirelli και οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να ενσωματώσουν στο πρόγραμμά τους όσα θέλουν οι Ιταλοί μηχανικοί ώστε να γίνουν δοκιμές και στα βρόχινα ελαστικά.

Ο Sebastian Vettel έκανε έναν και μόνο γύρο με την RB10 τη στιγμή που η μέρα ολοκληρώνονταν υπό βροχή. Οι μηχανικοί της ομάδας ήθελαν ενδείξεις από τους αισθητήρες του μονοθεσίου και έτσι ο πρωταθλητής έκανε ένα installation lap.

Την ίδια στιγμή ο Valtteri Bottas έβγαλε τη νέα Williams από τα πιτ. Η ομοιότητα του μονοθεσίου με τα προσχέδια που είχαν δει το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες μέρες είναι εντυπωσιακή. Η κόρη του Frank Williams, Claire, που πλέον έχει αναλάβει την διεύθυνση της ομάδας τόνισε: «Οι πρώτες αυτές μέρες είναι πολύ σημαντικές. Ανυπομονώ να δω τι θα γίνει με την προετοιμασία όλων των ομάδων».

Αναλυτικά η κατάταξη της ημέρας:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.104s 31
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m27.820s  +0.716s 18
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m30.082s  +2.978s 7
4. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m33.161s  +6.057s 11
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m36.530s  +9.426s 15
6. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m42.257s  +15.153s 7
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 3
8. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1

Το πρόγραμμα των ομάδων όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί για το 4ήμερο (αν και δεδομένης της αδυναμίας κάποιων ομάδων να τρέξουν σήμερα, σίγουρα θα τροποποιηθεί):

Ομάδα Τρίτη 28/1 Τετάρτη 29/1 Πέμπτη 30/1 Παρασκευή 31/1
Red Bull Vettel Vettel Ricciardo Ricciardo
Mercedes Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg
Ferrari Raikkonen Raikkonen Alonso Alonso
McLaren Button Button Magnussen Magnussen
Force India Perez Hulkenberg Juncadella ?
Sauber Gutierrez Gutierrez Sutil Sutil
Toro Rosso Vergne Kvyat Vergne Kvyat
Williams Bottas Bottas Massa Massa
Marussia Chilton Bianchi Chilton Bianchi
Caterham Ericsson Ericsson Frijns Kobayashi

Αύριο, Τετάρτη 29/1, οι δοκιμές στην πίστα της νότιας Ισπανίας αρχίζουν στις 10:00 ώρα Ελλάδας και ολοκληρώνονται στις 18:00.

Δημοφιλή στο Protothema.gr