Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Οι απαιτήσεις του Χανγκαρόρινγκ από τα ελαστικά

Ελλάδα 0:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οι απαιτήσεις του Χανγκαρόρινγκ από τα ελαστικά

FORMULA 1

Οι απαιτήσεις του Χανγκαρόρινγκ από τα ελαστικά

FORMULA 1

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται δίχως ανάσα, με το σκηνικό να μεταφέρεται το προσεχές Σαββατοκύριακο στην Ουγγαρία.

Advertisement
Advertisement

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών ξεκίνησαν τις καριέρες τους από τους αγώνες καρτ. Η στενή και γεμάτη στροφές πίστα του Χανγκαρόρινγκ που βρίσκεται κοντά στην Βουδαπέστη, τους θυμίζει εκείνη την εποχή, καθώς έχει τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα, από τις μόνιμες πίστες.

Αυτό όμως δε σημαίνει απαραίτητα πως τα ελαστικά έχουν εύκολο ρόλο καθώς οι αλλεπάλληλες στροφές δεν αφήνουν περιθώριο ανάπαυσης στις γόμες. Συνεπώς η Pirelli επέλεξε για το δωδέκατο γύρο της φετινής σεζόν, ως σκληρή γόμα τη C2, ως μέση γόμα τη C3 και ως μαλακή γόμα τη C4: Οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας.

Advertisement
Advertisement

Χαρακτηριστικά πίστας
– Το Χανγκαρόρινγκ είναι κυρίως στροφές, οι περισσότερες από αυτές αργές και σε αλληλουχία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να δουλεύουν συνεχώς, χωρίς ευκαιρία να κρυώσουν λίγο.

– Η μέση θερμοκρασία είναι συνήθως από τις υψηλότερες της σεζόν. Αυτό όχι μόνο αυξάνει την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά δυσκολεύει και τη ζωή των οδηγών. Εξαιτίας της χαμηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας, δεν υπάρχει ικανοποιητική ροή αέρα στο μονοθέσιο και επιπλέον η διαμόρφωση της περιοχής του Χανγκαρόρινγκ είναι μια απάνεμη κοιλάδα με βουνά τριγύρω.

– Η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης είναι σε χαμηλά επίπεδα. Η φετινή επιλογή γομών είναι ανάλογη της περσινής όπου είχε επιλεγεί μέση, μαλακή και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Η γόμα C2 (σκληρή για την Ουγγαρία) είναι στην πράξη λίγο πιο μαλακή από τη μέση του 2018. Χρησιμοποιείται συχνά ακόμη κι όταν αποτελεί την πιο σκληρή επιλογή. Σε 9 από τους 11 αγώνες έως τώρα, έχουν χρησιμοποιηθεί και οι τρεις επιλεγμένες γόμες.

Advertisement

– Οι ομάδες επιλέγουν ρυθμίσεις με μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές για υψηλή κάθετη δύναμη, ώστε τα μονοθέσια ν’ αντιμετωπίσουν τις αλλεπάλληλες στροφές. Η μηχανική πρόσφυση των ελαστικών είναι εξίσου σημαντική στο γεμάτο στροφές Χανγκαρόρινγκ.

– Η στρατηγική του περσινού νικητή ήταν αυτή της μιας αλλαγής. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton άλλαξε την πάρα πολύ μαλακή γόμα με τη μαλακή στον 25ο γύρο σε σύνολο 70. Δε χρησιμοποίησε καθόλου την πιο σκληρή γόμα. Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel τερμάτισε δεύτερος με μια εναλλακτική στρατηγική μιας αλλαγής: Από μαλακή σε πάρα πολύ μαλακή. Ο άλλος οδηγός της ομάδας, Kimi Raikkonen, τερμάτισε 3ος πραγματοποιώντας 2 αλλαγές: Τρεις διαφορετικές επιλογές από τους τρεις πρώτους.

Advertisement

– Το ρεκόρ γύρου κρατά από το 2004 και ανήκει στο Michael Schumacher. Υπάρχει πιθανότητα να το δούμε να καταρρίπτεται αυτό το Σαββατοκύριακο;

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, είπε σχετικά: «H Ουγγαρία είναι το τελευταίο GP πριν το παραδοσιακό καλοκαιρινό διάλλειμα. Ο αγώνας με τον οποίο ολοκληρώνεται το πρώτο μέρος της σεζόν είναι πολύ απαιτητικός: Τόσο σωματικά, όσο και στρατηγικά. Τα προσπεράσματα είναι δύσκολα καθώς η αγωνιστική γραμμή είναι στενή και υπάρχει κίνδυνος να γλιστρήσεις αν πατήσεις εκτός αυτής. Οπότε η θέση σου στην πίστα είναι κομβικής σημασίας και η στρατηγική πρέπει να το διασφαλίζει αυτό. Το Χανγκαρόρινγκ είναι μια πίστα όπου μπορεί να δούμε εκπλήξεις, αν κάποιος ακολουθήσει τη σωστή στρατηγική και το μονοθέσιο του διαθέτει καλό κράτημα. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμη κι αν δεν είναι ο ταχύτερος όπως είδαμε μερικές φορές στο παρελθόν. Πέρυσι είχαμε κάνει ανάλογη επιλογή γομών με τη φετινή, είδαμε μερικές διαφορετικές στρατηγικές, καθώς οι κατατακτήριες δοκιμές επηρεάστηκαν από τη βροχή: Ελπίζω και φέτος να έχουμε κάποια ποικιλία στις τακτικές του Σαββατοκύριακου».

Advertisement