Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Helmut Marko: Οι κανονισμοί σκοτώνουν τη F1!

Ελλάδα 17:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Helmut Marko: Οι κανονισμοί σκοτώνουν τη F1!

FORMULA 1

Helmut Marko: Οι κανονισμοί σκοτώνουν τη F1!

FORMULA 1

Ο ισχυρός άντρας του τμήματος motorsport της Red Bull προειδοποίησε ότι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τότε η εταιρεία θα εξετάσει την παρουσία της στη F1.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η Red Bull που κυριάρχησε στη F1 από το 2010 έως και το 2013 με το Vettel, ξεκινά με προβλήματα για 2η συνεχή χρονιά. Πέρυσι οι Ταύροι πήραν 3 νίκες, με το Ricciardo φέτος όμως όλα δείχνουν πως η Renault δεν πέτυχε τα αναμενόμενα όσον αφορά στην απόδοση της μονάδας ισχύος.

Οι Γάλλοι που έχουν περιοριστεί μόνο σε δυο ομάδες, αυτές της Red Bull (RBR, Toro Rosso) είναι προβληματισμένοι για τη συνέχεια. Ο Prost που είναι ο εκπρόσωπος της Renault στη F1, φέρεται να έχει πείσει τον πρόεδρο Carlos Ghosn πως ο μόνος δρόμος για την επιτυχία είναι να διαθέτει η Renault εργοστασιακή ομάδα όπως οι Mercedes, Ferrari. Μάλιστα το σενάριο που εξετάζεται είναι η εξαγορά της Toro Rosso.

Advertisement
Advertisement

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull Racing, Christian Horner χαρακτήρισε «κάπως χάλια» την προσπάθεια της Renault να βελτιώσει τη μονάδα ισχύος της: «Πρέπει να καταλάβουν πως δεν είναι ξεκίνημα αυτό, σε τέσσερα μονοθέσια είχαμε δυο αστοχίες στον πρώτο αγώνα και πάρα πολλά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία». Η Red Bull κάνει δικές της δυναμομετρήσεις στην Αυστρία (AVL List) για να έχει εικόνα για την απόδοση της μονάδας ισχύος της Renault.

Ο Horner μετά τον αγώνα στην Αυστραλία ζήτησε από τη FIA να εξισώσει την απόδοση των μονάδων ισχύος κάτι που έφερε την άμεση αντίδραση του διευθυντή αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff: «Νομίζω πως καλύτερη είναι να βάλουν το κεφάλι κάτω και να δουλέψουν. Όταν αγωνίζεσαι στη F1, και προσπαθείς να κυριαρχήσεις στον ανώτατο επίπεδο και μετά τον πρώτο αγώνα πας κλαίγοντας και ζητάς εξίσωση, αυτά δε γίνονταν στο παρελθόν. Να πάμε στον τοίχο στην Ιερουσαλήμ να κάνουν τα παράπονά τους».

Ο Mark Webber σε ρόλο ρεπόρτερ ανακρίνει τον Christian Horner, άλλοτε διευθυντή του στη Red Bull Racing

Ο Wolff θεωρεί πως η Mercedes θα είναι ακόμη καλύτερη στη Μαλαισία λόγω της αεροδυναμικής απόδοσης της W06. Οι Mercedes από την αρχή του 2014 έως σήμερα σε 20 αγώνες έχουν κάνει το ντάμπλ 12 φορές και εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να το πετύχουν άλλες 19 φορές φέτος.

Advertisement

Η αντίδραση από την πλευρά της Red Bull σε όλα αυτά ήρθε από το ανώτατο επίπεδο και το Helmut Marko: «Θα εξετάσουμε την κατάσταση ξανά το καλοκαίρι όπως κάνουμε κάθε χρόνο κοιτώντας τα κόστη και την απόδοση. Αν είμαστε πλήρως απογοητευμένοι πιθανόν να εξετάσουμε την αποχώρηση από τη F1. Ναι υπάρχει κίνδυνος να χάσει ο κ. Mateschitz το ενδιαφέρον του για τη F1. Αυτές οι μονάδες ισχύος είναι η λάθος λύση για τη F1 και θα το λέγαμε αυτό ακόμη και αν βρίσκονταν η Renault στην κορυφή. Οι τεχνικοί κανονισμοί δεν είναι κατανοητοί, είναι εξαιρετικά πολύπλοκοι και πολύ ακριβοί. Είναι μια formula μηχανολόγων. Θέλουμε να μειώσουμε τα κόστη αλλά δε γίνεται έτσι. Ο Newey έπαψε ν’ ασχολείται λόγω της μονάδας ισχύος και της επίδρασης που έχει. Αυτοί οι κανονισμοί σκοτώνουν το σπορ».

Η Red Bull έχει δυο ομάδες την RBR και την Toro Rosso ενώ βάση της συμφωνίας Ομόνοιας έχει δεσμευτεί για την παρουσία της στο πρωτάθλημα της F1, έως το 2020 τουλάχιστον.