Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

H F1 αλλάζει μορφή!

Ελλάδα 3:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

H F1 αλλάζει μορφή!

FORMULA 1

H F1 αλλάζει μορφή!

FORMULA 1

Είναι κάτι παραπάνω από δεδομένο ότι απαιτούνται άμεσα δραστικές αλλαγές μένει να δούμε αν θα είναι στη σωστή κατεύθυνση.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το F1 Strategy Group όπου συμμετέχουν οι ομάδες, η FOM και η FIA πρόκρινε κάποιες προτάσεις τις προηγούμενες μέρες όσον αφορά σε αλλαγές στους κανονισμούς τα επόμενα χρόνια. Αυτές είναι:

Ελαστικά 
Ελεύθερη επιλογή γομών από τις ομάδες με περιορισμούς ασφαλείας από την Pirelli. Π.χ δε θα μπορεί κάποιος να επιλέξει τη πολύ μαλακή γόμα σε μια πίστα υψηλής ταχύτητας όπως η Μόντσα

Advertisement
Advertisement

Ελαφρύτερα μονοθέσια
Θα μειωθεί το βάρος κατά 30 έως 50 kg. Αυτό θα επιτευχθεί κυρίως μέσω μείωσης του βάρους στο κιβώτιο και στα ηλεκτρονικά.

Ανεφοδιασμοί
Επιστρέφουν οι ανεφοδιασμοί κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό θα επιτρέψει στους σχεδιαστές να μειώσουν τον όγκο του τεπόζιτου, έτσι θ’ αλλάξει σημαντικά η φιλοσοφία σχεδίασης των μονοθεσίων από την κατανομή βάρους και την αεροδυναμική απόδοση ως την τοποθέτηση των μηχανικών μερών.

Κιβώτια
Θα αφαιρεθούν δυο σχέσεις, τα 6ταχυτα θα είναι πιο ελαφρά και οι στροφές του κινητήρα θα ανεβαίνουν ψηλότερα. Επίσης με ειδική πολλαπλή εξαγωγής και αξιοποίηση της βαλβίδας ανακούφισης (wastegate) θα βελτιωθεί ο ήχος.

Advertisement

Εμφάνιση
Θα αυξηθεί κατά 6cm το πλάτος των πίσω ελαστικών για να βελτιωθεί η πρόσφυση αλλά και η ταχύτητα διέλευσης από τις στροφές.  Επίσης συζητείται η αύξηση του πλάτους του μονοθεσίου στα 2m με ότι αυτό συνεπάγεται για το αντίστοιχο μέγεθος των αεροτομών.

Εκκίνηση
Οι οδηγοί δε θα έχουν τη βοήθεια λογισμικού στην εκκίνηση

Advertisement

Μονάδες ισχύος
Δε θα επιτρέπεται η εξέλιξη κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Επιπλέον οι τέσσερις μεγάλες ομάδες δεσμεύτηκαν να παρουσιάσουν σε λίγες μέρες οικονομοτεχνική μελέτη για το κόστος της συμμετοχής και τρίτου δικού τους μονοθεσίου αλλά και για την παροχή σασί σ’ άλλες ομάδες (customer cars). Όπως ίσως γνωρίζετε η νέα συμφωνία Ομόνοιας δίνει σε Mercedes, Ferrari, Red Bull και McLaren λόγω ιστορίας και αποτελεσμάτων ένα ποσό μπόνους. Οι υπόλοιπες ομάδες μοιράζονται πολύ λιγότερα χρήματα και για να μπει κάποια ομάδα, ας πούμε η Williams σ’ αυτή την 4αδα βγάζοντας κάποια άλλη χρειάζεται επένδυση που θα φέρει αποτελέσματα για πολλά χρόνια. Με απλά λόγια οι μεγάλοι παίρνουν την μερίδα του λέοντος και παραμένουν μεγάλοι.

Advertisement

Οι Williams, Force India, Lotus, Sauber που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα καλούνται ν’ αποφασίσουν αν μετά τις αλλαγές στους κανονισμούς που θ’ ανεβάσουν το κόστος μπορούν να συνεχίσουν να συμμετέχουν ως κατασκευαστές στο πρωτάθλημα. Αν όχι θα τους δοθεί η επιλογή να αγωνίζονται με πελατειακά σασί αλλά εδώ πρέπει να γίνει ο διαχωρισμός «αγωνίζομαι στη F1, συμμετέχω στη F1». Η αλήθεια είναι πως αυτές οι ομάδες περίμεναν να κινηθεί η σύσκεψη στην κατεύθυνση της οριοθέτησης του προϋπολογισμού, αυτό δεν έγινε και φυσικά έφερε αναστάτωση και αναβρασμό στις τάξεις τους. Σίγουρα τις επόμενες μέρες όταν θα γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες θα φανεί ποια κατεύθυνση μπορεί να πάρει η F1. Πάντως το να μείνουν μόνο μεγάλες ομάδες δεν είναι ότι καλύτερο ενώ προφανώς για να δελεαστούν άλλοι κατασκευαστές (Audi;) για να μπουν στο θεσμό χρειάζεται ένα πιο ξεκάθαρο και ελκυστικό πλαίσιο.

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις αλλαγές που στην συντριπτική τους πλειοψηφία θα εφαρμοστούν το 2017 αναφέρουν πως τα μονοθέσια θα γίνουν 5 -6 sec στο γύρο ταχύτερα. Αν αυτό όντως ισχύει μιλάμε με μεγάλη διαφορά για τα πιο γρήγορα οχήματα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Αν απορείτε γιατί οι αλλαγές θα εφαρμοστούν από το 2017 οι αθλητικοί κανονισμοί προβλέπουν πως για να περάσουν με απλή πελιοψηφία (σ.σ: θεωρείται απίθανη η ομοφωνία) χρειάζεται να ληφθούν αποφάσεις 20 μήνες νωρίτερα.