Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Βραζιλίας: Αν έχουμε πρωταθλητή θα είναι ο Rosberg

Ελλάδα 16:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Βραζιλίας: Αν έχουμε πρωταθλητή θα είναι ο Rosberg

FORMULA 1

GP Βραζιλίας: Αν έχουμε πρωταθλητή θα είναι ο Rosberg

FORMULA 1

H F1 επιστρέφει στη θρυλική πίστα του Ιντερλάγος που και φέτος φιλοξενεί τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς. Ο προτελευταίος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στη θρυλική πίστα.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Αν έχουμε πρωταθλητή την Κυριακή το βράδυ αυτός θα είναι ο Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός προηγείται με διαφορά 19 βαθμών από το Χάμιλτον και αν κερδίσει κατακτά τον τίτλο ότι κι αν γίνει στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στις 27/11 στο Άμπου Ντάμπι.

Αν ο Ρόσμπεργκ τερματίσει 2ος, ο Χάμιλτον θα πρέπει να είναι εκτός βάθρου για να στεφθεί πρωταθλητής ο Γερμανός. Αντίστοιχα αν ο Ρόσμπεργκ είναι 3ος ο Χάμιλτον θα πρέπει να τερματίσει 6ος ή πιο κάτω. Ο μόνος αγώνας φέτος που είχαμε βάθρο χωρίς Mercedes ήταν στην Ισπανία όπου οι δυο μονομάχοι τράκαραν μεταξύ τους στον 1ο γύρο. Σημειώστε πως ο Χάμιλτον δεν έχει καταφέρει να κερδίσει ακόμη στη Βραζιλία παρότι έχει αγωνιστεί εκεί 9 φορές. Ο Βρετανός όμως πήρε τον πρώτο του τίτλο στο Ιντερλάγος τερματίζοντας 5ος το 2008. Εκείνη τη βραδιά ο Μάσα πήρε την τελευταία νίκη της καριέρας του και για μερικές στιγμές ήταν αγκαλιά με τον τίτλο. Όμως ο Χάμιλτον πέρασε τον Τίμο Γκλοκ στην τελευταία στροφή και πήρε τους βαθμούς και τον τίτλο. Έναν ακόμη επικό αγώνα στο Ιντερλάγος είχαμε το 2012 με το Φέτελ να παίρνει τον τίτλο από τον Αλόνσο. Οι Βραζιλιάνοι θεατές αναμένεται ν’ αποθεώσουν το Φελίπε Μάσα που θ’ αγωνιστεί για τελευταία φορά μπροστά τους.

Advertisement
Advertisement

Massa-china16-b640

Το Ιντερλάγος με διαδρομή μόλις 4.309m είναι η πιο μικρή μόνιμη πίστα όπου γίνεται αγώνας F1.  Η πίστα είναι αριστερόστροφη αυτό έχει ως συνέπεια μια αυξημένη και ταυτόχρονα ασυνήθιστη φόρτιση της αριστερής πλευράς του σώματος του οδηγού.  Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα του Σάο Πάλο μιας μεγαλούπολης 11 εκ. κατοίκων. Το υψόμετρο των 800 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας συνεπάγεται απώλειες ισχύος της τάξεως του 8% για τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι πιο αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο. Πρακτικά μπορεί κανείς να υπολογίσει πως για κάθε 100 μέτρα ανόδου οι κινητήρες χάνουν 1%. Βέβαια πιο αραιός αέρας συνεπάγεται και λιγότερο καύσιμο ώστε να επιτευχθεί η ιδανική στοιχειομετρική αναλογία αέρα – βενζίνης. Το ίδιο φαινόμενο ακόμη πιο έντονο παρατηρήσαμε φέτος και στο Μεξικό όπου το υψόμετρο φτάνει τα 2250m. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS μια στην αρχή της ευθείας εκκίνησης τερματισμού και μια ανάμεσα στις στροφές 3 και 4.

Pirelli-infographic-Brazil-preview-a640tall

Advertisement

Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της: Σκληρή, μέση, μαλακή. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν μόνο ένα σετ σκληρής γόμας γιατί υποχρεωτικά πρέπει να το έχουν διαθέσιμο στον αγώνα.

•    Πορτοκαλί, σκληρή:  Θα χρησιμοποιηθεί για 5η φορά φέτος. Είναι υποχρεωτική η διαθεσιμότητά της στον αγώνα.
•    Λευκή, μέση: Επίσης είναι υποχρεωτική η διαθεσιμότητά της στον αγώνα οπότε αυτό θα παίξει ρόλο στην τελική στρατηγική.
•    Κίτρινη, μαλακή: Παρά τις υψηλές απαιτήσεις της πίστας αυτή η γόμα έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε αγώνα στη Βραζιλία.

Advertisement

Pirelli-infographic-Brazil-preview-b640tall

Ο Ράικονεν όμως επέλεξε δυο σετ σκληρής γόμας πιθανόν θα επιχειρήσει στρατηγική ενός πιτ στοπ λιγότερου. Το Ιντερλάγος είναι αριστερόστροφη πίστα με συνεχή ροή στροφών. Περισσότερο καταπονείται το πίσω δεξιά ελαστικό. Ο Ρόσμπεργκ είχε κερδίσει πέρυσι με 3 πιτ στοπ, ίσως σήμερα πραγματοποιήσει ένα λιγότερο. Μένει να δούμε αν θα κερδίσει…


Ο Ρόσμπεργκ ήταν ο νικητής του περσινού αγώνα, ο Χάμιλτον δεν έχει κερδίσει ποτέ στο Ιντερλάγος.

Advertisement

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας, Πωλ Χέμπερι τόνισε:
Για πρώτη φορά από το 2013 φέρνουμε στη Βραζιλία τη σκληρή γόμα που αναμένεται να αποδειχτεί πολύ αποτελεσματική απέναντι στις υψηλές φορτίσεις της πίστας. Το 2015 είχαμε αγώνα με τρεις αλλαγές. Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι φέτος αυξήθηκε η ιπποδύναμη και η αεροδυναμική απόδοση το να φέρουμε το πιο σκληρό ελαστικό – σπάνια χρησιμοποιήθηκε φέτος – ήταν η μόνη λογική επιλογή ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για εναλλακτικές στρατηγικές. Το να αξιοποιήσει κανείς την αντοχή του σκληρού ελαστικού αντί για την ταχύτητα των πιο μαλακών γομών θα είναι πιθανόν το κλειδί στρατηγικής του αγώνα. Προφανώς σημαντικό ρόλο στους σχεδιασμούς θα παίξει και ο καιρός“.

Ο νέος ασφαλτοτάπητας που στρώθηκε το 2014 άλλαξε το επίπεδο τραχύτητας της επιφάνειας . Επίσης υπάρχουν και άλλες βελτιώσεις στην πίστα συμπεριλαμβανομένων των νέων εγκαταστάσεων των πιτ. Το όριο σ’ αυτή την πίστα έρχεται από τα πίσω ελαστικά και ειδικότερα από το πίσω δεξιά που καταπονείται περισσότερο λόγω της φοράς που είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού. Αριστερόστροφη επίσης είναι και η επόμενη πίστα στο Άμπου Ντάμπι που θα φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Τα ελαστικά συχνά υπόκεινται σε συνδυασμό δυνάμεων στο Ιντερλάγος καθώς ασκούνται ταυτόχρονα διαμήκη και εγκάρσια φορτία. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία της γόμας. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι γενικώς υψηλά. Η μηχανική και η αεροδυναμικά παραγόμενη πρόσφυση έχουν εξίσου μεγάλη επίδραση.

O αγώνας αυτής της Κυριακής θα είναι ο 44ος στη Βραζιλία, 33 απ’ αυτούς έχουν γίνει στο Ιντερλάγος που φιλοξενεί το GP σταθερά από το 1990. Στον αγώνα θα συμμετέχουν δυο Βραζιλιάνοι οι Μάσα και Νασρ. Στο παρελθόν οι Βραζιλιάνοι που έχουν κερδίσει τον αγώνα είναι οι Έμερσον Φιτιπάλντι, Κάρλος Πάτσε, Νέλσον Πικέ, Άιρτον Σένα, και Φελίπε Μάσα. Για τον οδηγό της Williams θα είναι ο τελευταίος αγώνας F1 μπροστά στους συμπατριώτες του καθώς αποχωρεί στο τέλος της χρονιάς. Του χρόνου για τη Williams θα αγωνίζονται οι Στρολ και Μπότας.

GP Βραζιλίας 2016

Αυτοκινητοδρόμιο Χοσέ Κάρλος Πάτσε
Μήκος πίστας: 4.309m
Ρεκόρ γύρου: 1:11.473, Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, Williams 2004
Αριθμός γύρων: 71
Απόσταση: 305.909m
Διέλευση από τα πιτ: 80km/h
Αριθμός στροφών: 15 (10 αριστερές, 5 δεξιές)
Τέρμα γκάζι: 55% του γύρου