FORMULA 1

GP Μαλαισίας: Οι Red Bull έκαναν το 1-2!

Ελλάδα 5:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Μαλαισίας: Οι Red Bull έκαναν το 1-2!

FORMULA 1

GP Μαλαισίας: Οι Red Bull έκαναν το 1-2!

FORMULA 1

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πήρε τη νίκη κρατώντας πίσω του το Φερστάπεν. Έσπασε η υβριδική μηχανή του Χάμιλτον ενώ προηγούνταν. Ο Ρόσμπεργκ 3ος, ανέκαμψε από τις πίσω θέσεις όπου βρέθηκε μετά από σύγκρουση με το Φέτελ στην 1η στροφή.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Με τη θερμοκρασία αέρα στους 33 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 54 βαθμούς Κελσίου διεξήχθη σήμερα το Μαλαισιανό GP.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον να διατηρεί το προβάδισμα και τους Ρόσμπεργκ, Φέτελ, Φερστάπεν να μονομαχούν για τη 2η θέση. Ο Γερμανός που εκκίνησε εκπληκτικά προσπάθησε να τοποθετήσει τη Ferrari από την εξωτερική στη στροφή 1 για να έχει πλεονέκτημα στην έξοδο της 2 αλλά έπεσε πάνω στο Ρόσμπεργκ. Όλοι χρησιμοποιούσαν στην εκκίνηση τη μαλακή γόμα της Pirelli.

Advertisement
Advertisement

mal16-start-crash-a640Ο Ρόσμπεργκ βρέθηκε τελευταίος μετά το χτύπημα του Φέτελ.

Ο Φερστάπεν αναφερόμενος στο συμβάν είπε: «Πραγματικά ο Σεμπάστιαν είναι τρελός. Πήγε πάνω στο Ρόσμπεργκ σα …. Ηλίθιος». Η επαφή των δυο Γερμανών είχε ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη για το Φέτελ από την πρώτη στιγμή ενώ ο αλυτάρχης υποχρεώθηκε να χρησιμοποιήσει εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Μιλώντας στους δημοσιογράφους στη μεικτή ζώνη ο Φέτελ είπε: «Δυο πράγματα πήγαν λάθος. Το πρώτο ήταν πως ο Νίκο που δε φταίει σε τίποτα έκλεισε την πόρτα. Το δεύτερο είναι ότι εγώ εγκατέλειψα. Ήμουν πλάι πλάι με το Φερστάπεν και με στρίμωξε. Νόμιζα πως αγωνιζόμαστε. Αλλά όταν αγωνίζεσαι μαζί του, αυτός μετακινείται πλέον όλοι το γνωρίζουν αυτό…».

mal16-start-a640

Advertisement

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως το συγκεκριμένο συμβάν χρήζει περαιτέρω διερεύνησης και επιφυλάχτηκαν για μετά το τέλος του αγώνα ώστε ν’ ακούσουν και την άποψη των εμπλεκόμενων. Κάποιοι οδηγοί μπήκαν στα πιτ όπως οι Κβίατ και Μάσα. Αμφότεροι έβαλαν σκληρή γόμα ενώ στην Toro Rosso του Ρώσου άλλαξαν και εμπρός αεροτομή καθώς είχε χτυπήσει τη Renault του Μάγκνουσεν στην εκκίνηση. Ο Ρόσμπεργκ μετά την επαφή του με το Φέτελ έπεσε πίσω στην 17η θέση και ξεκίνησε μια τιτάνια προσπάθεια για ν’ ανέβει. Ο Γκροζάν έχασε τα φρένα στην τελευταία στροφή πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού και αυτό οδήγησε στην 2η εφαρμογή του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Από τη Red Bull αποφάσισαν σ’ αυτό το σημείο να καλέσουν το Φερστάπεν στα πιτ. Του έβαλαν ξανά τη μαλακή γόμα. Μπροστά ο Χάμιλτον οδηγούσε την κούρσα ακολουθούμενος από το Ρικιάρντο. Τόσο ο Χάμιλτον όσο και ο Ράικονεν μπήκαν στα πιτ στον 21ο γύρο. Αμφότεροι έβαλαν τη σκληρή γόμα. Ο Ρικιάρντο ακολούθησε το παράδειγμά τους στον επόμενο γύρο. Έτσι ο Φερστάπεν που ήταν σε σπριντ με τη μαλακή γόμα βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα. Πίσω του η σειρά ήταν: Χάμιλτον, Ρικιάρντο, Ράικονεν, Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός με τη Mercedes είχε ήδη φτάσει 5ος αξιοποιώντας πλήρως την ταχύτητα της σκληρής γόμας που είχε βάλει από το 12ο γύρο. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος σταθερά πάνω από τους 50 βαθμούς Κελσίου η σκληρή γόμα της Pirelli ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή.

Advertisement

Ο Φερστάπεν έβγαλε στον 28ο γύρο τη μαλακή γόμα και έβαλε τη σκληρή. Βγαίνοντας ήταν 3ος μπροστά από το Ράικονεν. Αξιοσημείωτο πως ο Μπότας που εκκίνησε με τη μέση γόμα έφτασε ως τον 30στό γύρο μ’ αυτή. Έβαλε τη σκληρή και πήγε ως το τέλος καταφέρνοντας να πάρει 10 σημαντικούς βαθμούς της 5ης θέσης. Ο Ρόσμπεργκ μπήκε για 2η φορά στα πιτ στον 32ο γύρο και έβαλε ξανά τη σκληρή γόμα. Το παράδειγμά του ακολούθησε ο Ράικονεν στον 33ο γύρο προσπαθώντας να σιγουρευτεί ότι θα παραμείνει μπροστά από τη Mercedes. Ο Ρόσμπεργκ έβαλε το κεφάλι κάτω τον έφτασε και τον πέρασε ακουμπώντας τον στη στροφή 2. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν. Την ίδια στιγμή ο Φερστάπεν πίεζε το Ρικιάρντο για τη 2η θέση. Οι δυο τους μονομάχησαν από τη στροφή 4 έως τη στροφή 7. Ήταν εντυπωσιακό που δεν ακούμπησαν. Ο Ρικιάρντο κρατήθηκε 2ος.

kimi-mal16-a640
Ο Ράικονεν προσπάθησε αλλά δε μπόρεσε να κρατηθεί στα 10sec πίσω από τη Mercedes του Ρόσμπεργκ. Ένας ακόμη απογοητευτικός αγώνας για τη Ferrari, που βλέπει τη Red Bull να παίρνει κεφάλι στη μάχη της 2ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Στον 41ο γύρο έσπασε η υβριδική μηχανή της Mercedes στην πλάτη του Χάμιλτον. Ο Βρετανός βρέθηκε εκτός αγώνα και οι Red Bull επικεφαλής. Αμέσως μπήκαν αμφότεροι στα πιτ βάζοντας την μαλακή γόμα. Την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων για την επαφή με το Ράικονεν.  Στους τελευταίους 10 γύρους ο Φερστάπεν πίεσε όσο μπορούσε προσπαθώντας να διεκδικήσει τη νίκη από το Ρικιάρντο. Μια κατάσταση που σίγουρα ανέβασε τους παλμούς στα πιτ της Red Bull. Την ίδια στιγμή ο Ράικονεν προσπαθούσε να κρατήσει το προβάδισμα του Ρόσμπεργκ κάτω από τα 10 sec ώστε ν’ ανέβει στο βάθρο καθώς στο χρόνο του Γερμανού θα προσθέτονταν τα 10 sec ποινής. Δεν τα κατάφερε όμως καθώς ο Γερμανός είχε μεγάλη διαφορά σε ρυθμό.

Advertisement

Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Ρικιάρντο να πανηγυρίζει έξαλλα. Ο Αυστραλός πήρε την 1η του φετινή νίκη. Ήταν η δεύτερη φορά φέτος που έχασαν οι Mercedes. Η προηγούμενη ήταν στην Ισπανία, τότε είχε κερδίσει ο Φερστάπεν στην πρεμιέρα του με τα χρώματα της Red Bull. O Ρόσμπεργκ εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Χάμιλτον διεύρυνε περισσότερο το προβάδισμά του και πλέον προηγείται με 23 βαθμούς στην κούρσα του πρωταθλήματος ενώ απομένουν ακόμη 125 βαθμοί να μοιραστού σε 5 αγώνες. Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 9/10 το Ιαπωνικό GP από τη θρυλική πίστα της Σουζούκα.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Οδηγός Σασί Κινητήρας Χρόνοι
1  Daniel Ricciardo Red Bull TAG
2  Max Verstappen Red Bull TAG 2.443
3  Nico Rosberg Mercedes Mercedes 25.516
4  Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 28.785
5  Valtteri Bottas Williams Mercedes 61.582
6  Sergio Perez Force India Mercedes 63.794
7  Fernando Alonso McLaren Honda 65.205
8  Nico Hulkenberg Force India Mercedes 74.062
9  Jenson Button McLaren Honda 81.816
10  Jolyon Palmer Renault Renault 95.466
11  Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Ferrari 98.878
12  Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1 lap
13  Felipe Massa Williams Mercedes 1 lap
14  Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 1 lap
15  Pascal Wehrlein Manor Mercedes 1 lap
16  Esteban Ocon Manor Mercedes 1 lap
 Felipe Nasr Sauber Ferrari
 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes
 Esteban Gutierrez Haas Ferrari
 Kevin Magnussen Renault Renault
 Romain Grosjean Haas Ferrari
 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari

Πανηγυρίζοντας μετά το τέλος του αγώνα ο Ρικιάρντο τόνισε: “Είχαμε λίγη τύχη σήμερα. Αλλά συμβαίνουν αυτά στους αγώνες. Το έχουμε ξαναδεί. Χρειάζομαι κάτι να πιώ”.
Οι συνθήκες στη Μαλαισία ήταν εξουθενωτικές για τους οδηγούς, είναι ο πιο δύσκολος αγώνας της χρονιάς με τόση υγρασία και ζέστη. Χάνουν περισσότερα από 4kg σε υγρά.

Ο Ρικιάρντο πανηγυρίζει βγαίνοντας από το μονοθέσιο στη Σεπάνγκ την 1η του φετινή νίκη και την 4η της καριέρας του για λογαριασμό της Red Bull.

Στο βάθρο σύμφωνα με τη νέα μόδα ο Ρικιάρντο έβγαλε το παπούτσι του και ήπιε απ’ αυτό σαμπάνια. Το περίεργο ήταν πως οι Φερστάπεν και Ρόσμπεργκ τον μιμήθηκαν δοκιμάζοντας από το παπούτσι του νικητή. Ίσως πρέπει να συνοδεύεται με ποτήρια η σαμπάνια στο βάθρο από τον επόμενο αγώνα. Ή έστω ένα καθαρό παπούτσι…

Ο Αυστραλός νικητής είπε στις πρώτες του δηλώσεις στο βάθρο: “Είμαι εξαντλημένος. Μου το χρώσταγε από το Μονακό όπου αντιμετώπισα πρόβλημα εγώ, οπότε θα το δεχτώ σήμερα το δώρο του Χάμιλτον. Είμαι συγκινημένος, μια νίκη μετά από δυο χρόνια. Είχα πει πως θα κερδίσω φέτος σ’ έναν αγώνα”.

Ο Φερστάπεν καλωσόρισε τη δροσιά της σαμπάνιας λέγοντας πως αποτελεί αφύπνιση ενώ ο Ρόσμπεργκ σημείωσε: “Νόμισα πως χάθηκαν όλα στην 1η στροφή. Τελικά είμαι στο βάθρο αν και περίμενα κάτι περισσότερο σήμερα”.