GP Μαλαισίας, ελεύθερες δοκιμές: Ταχύτερες οι Mercedes!
FORMULA 1GP Μαλαισίας, ελεύθερες δοκιμές: Ταχύτερες οι Mercedes!
FORMULA 1Όπως αναμένονταν οι Rosberg και Hamilton σημείωσαν τους ταχύτερους γύρους σήμερα πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Σεπάνγκ όπου την Κυριακή στις 10 το πρωί ώρα Ελλάδος θα διεξαχθεί ο δεύτερος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Η μέρα δεν ήταν ανέφελη για τα ασημί βέλη καθώς ο Hamilton αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος στην πρώτη περίοδο. Ο Βρετανός δεν μπόρεσε να συμπληρώσει πάνω από 4 γύρους και οι μηχανικοί της ομάδας έδωσαν αγώνα με το χρόνο για να επιδιορθώσουν το πρόβλημα. Τα κατάφεραν τελικά και ο Hamilton βγήκε στην πίστα ενώ απέμεναν 52 λεπτά για την ολοκλήρωση του FP2. Πολύ σύντομα δημιουργήθηκε νέο πρόβλημα με τα δεδομένα τηλεμετρίας της W06, οι μηχανικοί της Mercedes στα πιτ δε λάμβαναν τίποτε. Όλα αυτά δεν εμπόδισαν το Βρετανό πρωταθλητή να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο ημέρας σπάζοντας το φράγμα του 1:40.
Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ταχύτερος όλων ήταν ο Nico Rosberg με την άλλη Mercedes. Εκεί δε χρησιμοποιήθηκε καθόλου η μέση γόμα της Pirelli αλλά μόνο η σκληρή. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει θέσει στη διάθεση των ομάδων για αυτόν τον αγώνα τις δυο πιο σκληρές της γόμες. Όπως εξηγεί η Pirelli: «Η πίστα έχει ένα από τα πιο τραχιά οδοστρώματα που συναντάμε όλη τη σεζόν και ταυτόχρονα έναν αριθμό γρήγορων στροφών στις οποίες μεταφέρονται μεγάλα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών υπό υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Για όλους αυτούς τους λόγους επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας».
Πίσω από το Rosberg με μικρή διαφορά ήταν ο Raikkonen που φάνηκε από την αρχή να βρίσκεται σε καλή μέρα. Θυμίζουμε πως ο Iceman έχει πάρει το 2003 την πρώτη νίκη στην καριέρα του με τα χρώματα της McLaren στην πίστα της Σεπάνγκ.
Ο Alonso σήμερα στην πίστα της Σεπάνγκ…
Οι Alonso και Bottas που δεν είχαν αγωνιστεί στην Αυστραλία επανεμφανίστηκαν με τις McLaren και Williams ενώ συμπλήρωσαν γύρο και οι δυο Marussia/Manor. Συνολικά είχαμε 20 μονοθέσια σήμερα εν δράσει αν και παραμένει ζητούμενο να κατορθώσουν οι Manor να σημειώσουν χρόνο μέσα στο 107% του πρώτου χρόνου. Η επίδοση του Alonso ήταν 2.7 sec πιο αργός απ’ αυτόν του Rosberg. Μια είδηση για τη Williams είναι και η συνεργασία με τον Adrian Sutil σε ρόλο 3ου οδηγού.
Ο Adrian Sutil σήμερα στα πάντοκ της Σεπάνγκ με τα χρώματα της Williams.
Συνολικά οι χρόνοι της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών ήταν:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m40.124s | – | 20 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m40.497s | 0.373s | 17 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m40.985s | 0.861s | 13 |
4 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m41.543s | 1.419s | 14 |
5 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m41.596s | 1.472s | 26 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m41.787s | 1.663s | 15 |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m41.803s | 1.679s | 23 |
8 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m41.882s | 1.758s | 23 |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m42.055s | 1.931s | 18 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m42.064s | 1.940s | 16 |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m42.103s | 1.979s | 23 |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m42.567s | 2.443s | 19 |
13 | Raffaele Marciello | Sauber/Ferrari | 1m42.621s | 2.497s | 13 |
14 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m42.885s | 2.761s | 20 |
15 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m42.893s | 2.769s | 13 |
16 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m43.054s | 2.930s | 15 |
17 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m43.100s | 2.976s | 19 |
18 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m46.686s | 6.562s | 8 |
19 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m47.683s | 7.559s | 8 |
20 | Lewis Hamilton | Mercedes | – | – | 4 |
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Rosberg επικεντρώθηκε σε προσομοίωση αγώνα ενώ ο Hamilton αξιοποίησε τη δυναμική της μέσης γόμας για να γράψει τον ταχύτερο χρόνο. Πολύ καλός ρυθμός για τις Ferrari αν ο Vettel δεν είχε κάνει τετακέ στον τελευταίο του γύρο θα ήταν δεύτερος μπροστά από το Ράικονεν. Συνολικά η εικόνα της Ιταλικής ομάδας είναι ενθαρρυντική για τη συνέχεια, θυμίζουμε πως η Ferrari είναι πολυνίκης στην πίστα της Σεπάνγκ.
Κατά τη διάρκεια της 2ης περιόδου οι οδηγοί που ακούστηκαν να παραπονιούνται περισσότερο ήταν οι Button και Ricciardo, προφανώς γιατί το σετάρισμα των μονοθεσίων τους (McLaren, Red Bull) απέχει πολύ από το επιθυμητό. Ο Button ανέφερε έντονη υποστροφή στις αργές στροφές την ώρα που ο Ricciardo δεν ήταν ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά της RB10. Στην Red Bull προφανώς ξέρουν πως δεν έχουν ανταγωνιστική μονάδα ισχύος και έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους σε μικρά βήματα προόδου κάθε φορά. Ο άλλος οδηγός της ομάδας Daniil Kvyat σημείωσε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο ημέρας αλλά στο τέλος αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος. Πολλοί οδηγοί αντιμετώπιζαν πρόβλημα με την πρόσφυση του πίσω μέρους όπως ο Bottas ειδικά μετά από κάποιους γύρους με τη μέση γόμα. Στη Lotus είχαν πολλά προβλήματα ειδικά στο FP2 αν και ο χρόνος του Grosjean στο FP1 είναι ενθαρρυντικός για τη συνέχεια. Στη Βρετανική ομάδα άλλαξαν τη διάταξη των σωληνώσεων στον υπερσυμπιεστή, καθώς μια χαλαρή σύνδεση ήταν ο λόγος της εγκατάλειψης του Grosjean στην Αυστραλία.
Συνολικά οι χρόνοι της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών ήταν:
Θέση | Οδηγός | Μονοθέσιο | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m39.790s | – | 16 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m40.163s | 0.373s | 29 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m40.218s | 0.428s | 26 |
4 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m40.346s | 0.556s | 17 |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m40.450s | 0.660s | 31 |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m40.560s | 0.770s | 27 |
7 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m40.652s | 0.862s | 29 |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m41.220s | 1.430s | 30 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m41.261s | 1.471s | 30 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m41.799s | 2.009s | 8 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m41.877s | 2.087s | 15 |
12 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m41.988s | 2.198s | 30 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m42.242s | 2.452s | 24 |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m42.291s | 2.501s | 31 |
15 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m42.330s | 2.540s | 28 |
16 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m42.506s | 2.716s | 25 |
17 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m42.637s | 2.847s | 24 |
18 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m42.948s | 3.158s | 7 |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m45.704s | 5.914s | 12 |
20 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m47.229s | 7.439s | 6 |