Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Κορέας: Πάλι στην pole o Vettel

Ελλάδα 19:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Κορέας: Πάλι στην pole o Vettel

FORMULA 1

F1 GP Κορέας: Πάλι στην pole o Vettel

FORMULA 1

Την έκτη φετινή του pole position πανηγύρισε στην Κορέα ο Σεμπάστιαν Φέτελ! Ο Γερμανός που δεν απειλήθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές της Γεονγκάμ, θα μοιραστεί για πέμπτη φορά φέτος την πρώτη σειρά της εκκίνησης με τον Λούις Χάμιλτον.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Οι συνθήκες παρέμειναν ιδανικές σήμερα στο Μόκπο με τη θερμοκρασία οδοστρώματος τους 33 βαθμούς Κελσίου και στον αέρα στους 25 βαθμούς Κελσίου.

Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές οι Red Bull σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους ενώ ακολουθούσαν οι Mercedes. Ήταν σαφές πως ο Φέτελ βρίσκονταν ακόμη μια φορά σε δικό του αγώνα μόνο με το χρονόμετρο.
Από τους πρώτους κιόλας γύρους στο Q1 φάνηκε πως οι πιλότοι είχαν αποφασίσει να εξαντλήσουν τη δυναμική και τις δυνατότητας της πιο σκληρής εκ των δυο γομών, στη συγκεκριμένη περίπτωση της μέσης γόμας. Ρόσμπεργκ και Αλόνσο φλέρταραν με την κορυφή των χρόνων καθώς οι Red Bull δεν είχαν χρονομετρηθεί μέχρι τα τελευταία λεπτά του 20λεπτου. Ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:39 ήταν ο Λιούις Χάμιλτον που φάνηκε να βρίσκει το set – up που του ταιριάζει με την W04. O πρώτος που δοκίμασε με την πολύ μαλακή γόμα ήταν ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ με την Sauber που την έφερε στη 2η θέση των χρόνων προσωρινά. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με την άλλη Sauber επίσης με τη πολύ μαλακή γόμα σκαρφάλωσε στην 1η θέση των χρόνων. Εντύπωση προκάλεσε αμέσως μετά η εμφάνιση των Ρόσμπεργκ, Ράικονεν επίσης με την πολύ μαλακή γόμα που εναλλάχθηκαν στην κορυφή των χρόνων. Προφανώς η ανάλυση στρατηγικής των Lotus και Mercedes προβλέπει γι’ αύριο ελαχιστοποίηση της χρήσης της μέσης γόμας, αλλά αυτό είναι λογικό. Ο Ρόσμπεργκ είχε και κλατάρισμα με αυτό το σετ ελαστικών στον πίσω δεξιά τροχό. Ο Ράικονεν ήταν ο ταχύτερος της πρώτης περιόδου από την οποία έμειναν εκτός οι τέσσερις πιλότοι των δυο μικρών ομάδων Caterham, Marussia και οι Williams.

Advertisement
Advertisement

Η αντίστροφη μέτρηση του 15λεπτου (Q2) βρήκε τους υπόλοιπους 16 πιλότους στη μάχη της δεκάδας όλοι τους με την πολύ μαλακή γόμα πλέον. Ο Χάμιλτον έδωσε τον τόνο από νωρίς σημειώνοντας 1:37.824 το ταχύτερο πέρασμα του διημέρου ως εκείνη τη στιγμή. Πίσω του στα δυο δέκατα ο Ρόσμπεργκ και στα έξι δέκατα ο Αλόνσο όλα αυτά ενώ απέμεναν 5 λεπτά για την ολοκλήρωση της διαδικασίας και οι Red Bull δεν είχαν πάρει ακόμη χρόνο. Η προσπάθεια του Γουέμπερ ήταν 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργή απ’ αυτή του Χάμιλτον και του Φέτελ 255 χιλιοστά πιο γρήγορη. Την ίδια στιγμή ο Ράικονεν ήταν στο όριο για να περάσει στο Q3. Τελικά η μάχη με το χρονόμετροδικαίωσε τον Φινλανδό που χτες  είχε μια σοβαρή έξοδο στο FP1. Η βελτίωση της πίστας ήταν θεαματική στο τέλος, ήταν σαφές πως όποιος έκανε γύρο πετύχαινε σημαντικά καλύτερο χρόνο. Ο Μάσα την τελευταία στιγμή κατάφερε να μπει στη δεκάδα όπου έκαναν την έκπληξη οι δυο Sauber. Χούλκενμπεργκ και Γκουτιέρεζ έφεραν τα ελβετικά μονοθέσια στην 4η και 10η θέση αντίστοιχα αφήνοντας εκτός τις McLaren των Μπάτον και Πέρεζ. Ο Βρετανός διαμαρτύρονταν για κυκλοφοριακό και κλείσιμο από τη Lotus (Γκροζάν). Επίσης εκτός 10αδας έμειναν οι Toro Rosso και οι Force India.

Το ξεκίνημα του 10λεπτου βρήκε τις Red Bull που είχαν διαθέσιμα δυο σετ πολύ μαλακής γόμας καινούργια, να επιχειρούν την πρώτη τους προσπάθεια. Ακόμη μια φορά ο Φέτελ ήταν ταχύτερος βελτιώνοντας την επίδοσή του κατά 3 δέκατα σπάζοντας το φράγμα του 1:37.5 Οι δυο Red Bull φάνταζαν το αδιαφιλονίκητο φαβορί χωρίς  αντίσταση από Mercedes και Ferrari. Στην Ιταλική ομάδα επέλεξαν να κάνουν μόνο μια προσπάθεια στο τέλος καθότι είχαν μόνο ένα σετ φρέσκης μαλακής γόμας. Στο φινάλε βγήκαν όλοι οι πιλότοι με φρέσκα ελαστικά για την τελευταία τους προσπάθεια. Ο Φέτελ παρότι βγήκε αυτή τη φορά στην πίστα δε χρειάστηκε να προσπαθήσει ξανά. Η επίδοση του ήταν αρκετή για να τον φέρει στην pole. Ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει το Γουέμπερ και εκκινεί αύριο από την πρώτη σειρά της εκκίνησης ενώ ακόμη μια φορά οι Ferrari απογοήτευσαν με την 6η και 7η θέση. Οι Sauber ήταν ταχύτερες του Ράικονεν τη στιγμή που ο Γκροζάν έκανε ακόμη μια φορά την υπέρβαση φέρνοντας την E21 στην 4η θέση. Ο Γάλλος χρειάζεται όσο τίποτα έναν καλό αγώνα αύριο.

Ο Φέτελ είδε πως η μάχη με το χρονόμετρο ήταν οριακή: “Νομίζω πως βρισκόμασταν πολύ κοντά. Έκανα πολύ καλό γύρο στην πρώτη μου προσπάθεια στο Q3. Όπως το περίμενα η Mercedes ήταν πολύ δυνατή ειδικά στο δεύτερο τμήμα της πίστας. Έχουμε βρει το ιδανικό set -up και βελτιώσαμε το μονοθέσιο από χτες. Δεν ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος χτες από την ισορροπία κρατήματος που είχαμε”.

Advertisement

Ο Χάμιλτον που εκκινεί δίπλα στο Φέτελ αρνείται να δεχτεί πως αύριο ο Γερμανός θα κάνει περίπατο: “Θα πιέσω όσο μπορώ για να τον περάσω. Ελπίζω ο ρυθμός μας στον αγώνα να είναι καλός. Είμαι ικανοποιημένος που έχω ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και θέλω να ευχαριστήσω τους μηχανικούς μας που έκαναν άριστη δουλειά. Είχαμε καλή απόδοση και τα καλύτερα έρχονται. Στο παρελθόν έχει φανεί ότι εδώ είναι δύσκολα τα προσπεράσματα αλλά θα προσπαθήσω”.

Ο Μαρκ Γουέμπερ κατετάγη 3ος αλλά αύριο θα εκκινήσει από την 13η θέση μετά την ποινή 10 θέσεων που του επιβλήθηκε στη Σιγκαπούρη. Ο Γουέμπερ ανέβηκε στη Ferrari του Αλόνσο για να φτάσει στα πιτ και πήρε επίπληξη από τους αγωνοδίκες. Καθώς ήταν η 3η επίπληξη φέτος του επιβλήθηκε ποινή 10 θέσεων. Ο Αυστραλός που στο τέλος της χρονιάς φεύγει από τη F1 τόνισε: ” Έχουμε ρυθμίσει το μονοθέσιο και ειδικά τις σχέσεις του κιβωτίου λαμβάνοντας υπόψη πως θα εκκινήσουμε 10 θέσεις πιο πίσω από κει που θα καταταγούμε. Θα προσπαθήσω να ανακάμψω”.

Advertisement

Το Κορεάτικο GP θα διεξαχθεί αύριο στις 09:00 το πρωί ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΟΤΕ και στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση. Μια ώρα νωρίτερα στις 14:00, η Δημόσια Τηλεόραση θα προβάλλει τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών αλλά και μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλα Τομπάζη που δίνει απαντήσεις στα φλέγοντα ερωτήματα που αφορούν την Ιταλική ομάδα.

Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1. Φέτελ Red Bull-Renault 1m37.202s
2. Χάμιλτον Mercedes 1m37.420s  +0.218s
3. Ουέμπερ Red Bull-Renault 1m37.464s  +0.262s
4. Γκροζάν Lotus-Renault 1m37.531s  +0.329s
5. Ρόζμπεργκ Mercedes 1m37.679s  +0.477s
6. Αλόνσο Ferrari 1m38.038s  +0.836s
7. Μάσα Ferrari 1m38.223s  +1.021s
8. Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari 1m38.237s  +1.035s
9. Γκουτιέρες Sauber-Ferrari 1m38.405s  +1.203s
10. Ράικονεν Lotus-Renault 1m38.822s  +1.620s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m38.327
11. Πέρες McLaren-Mercedes 1m38.362s  +0.793s
12. Μπάτον McLaren-Mercedes 1m38.365s  +0.796s
13. Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1m38.417s  +0.848s
14. Σούτιλ Force India-Mercedes 1m38.431s  +0.862s
15. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1m38.718s  +1.149s
16. Βερν Toro Rosso-Ferrari 1m38.781s  +1.212s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m39.175
17. Μπότας Williams-Renault 1m39.470s  +1.129s
18. Μαλντονάντο Williams-Renault 1m39.987s  +1.646s
19. Πικ Caterham-Renault 1m40.864s  +2.523s
20. Φαν ντερ Γκάρντε Caterham-Renault 1m40.871s  +2.530s
21. Μπιανκί Marussia-Cosworth 1m41.169s  +2.828s
22. Τσίλτον Marussia-Cosworth 1m41.322s  +2.981s