Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ιταλίας: Μπορούν σήμερα οι Ferrari;

Ελλάδα 0:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ιταλίας: Μπορούν σήμερα οι Ferrari;

FORMULA 1

GP Ιταλίας: Μπορούν σήμερα οι Ferrari;

FORMULA 1

Οι Φέτελ, Ράικονεν εκκινούν από τη 2η σειρά της εκκίνησης και χτες στις δηλώσεις τους τόνισαν πως χρειάζεται ένα θαύμα για να ικανοποιήσουν τους τιφόζι σήμερα. Ο Λιούις Χάμιλτον βρίσκονταν σε δαιμονιώδη φόρμα χτες όπως και τα προηγούμενα δυο χρόνια στη Μόντσα. Πήρε την pole για 3η συνεχή χρονιά με διαφορά μισού δευτερολέπτου από το Ρόσμπεργκ (2ος) και 0.8/0.9 sec από τους Φέτελ (3ος) και Ράικονεν (4ος).

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Οι δυο Mercedes εκκινούν σήμερα με τη μαλακή γόμα, είναι τα μοναδικά μονοθέσια εντός δεκάδας που έχουν αυτό το πλεονέκτημα. Για να το πετύχουν αυτό οι Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2 με τη μαλακή γόμα. Όλοι οι υπόλοιποι εκκινούν με την πολύ μαλακή γόμα, σύμφωνα με το Ράικονεν μάλιστα αυτή ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή για τη Ferrari. Οι κόκκινοι δεν προσπάθησαν να κάνουν γρήγορο γύρο και να καταταγούν στο Q2 με τη μαλακή γόμα, κάτι που επιχείρησε η Red Bull αλλά δεν τα κατάφεραν. Οι Ρικιάρντο και Φερστάπεν δήλωναν χτες ότι η 6η, 7η θέση από την οποία εκκινούν είναι λίγο πολύ αντιπροσωπευτική της δυναμικής που έχουν στη συγκεκριμένη πίστα, η οποία οριοθετείται από την μέγιστη ισχύ της υβριδικής μηχανής. Σίγουρα όμως δεν παίζει ρόλο μόνο αυτό στην τόσο μεγάλη κυριαρχία των Mercedes.

monza16-telikes-qual640tall

Advertisement
Advertisement

Μελετώντας τις τελικές ταχύτητες βλέπει κανείς πως οι Mercedes δεν έχουν πλεονέκτημα εκεί. Αντίθετα προκαλεί μπέρδεμα ότι την υψηλότερη τελική έχει ο Μάσα που κατετάγη 11ος. Το κλειδί στη Μόντσα είναι πόση κλίση μπορεί να έχεις στην αεροτομή για δεδομένη τελική ταχύτητα. Λόγω αεροδυναμικής απόδοσης σχήματος αλλά και μεγαλύτερης ισχύος οι Mercedes μπορούν να έχουν περισσότερη κλίση στις αεροτομές χωρίς να υστερούν σημαντικά σε τελική ταχύτητα. Πλεονεκτούν σημαντικά όμως λόγω μεγαλύτερης κλίσης/κάθετης δύναμης σε ευστάθεια στο φρενάρισμα, σε πρόσφυση στην έξοδο των σικέιν και σε ταχύτητα διέλευσης από τις γρήγορες καμπές της Μόντσα.

Η Pirelli επισημαίνει πως ο χρόνος της pole του Χάμιλτον λόγω και της χρήσης της πολύ μαλακής γόμας που δεν υπήρχε πέρυσι, είναι 2.2sec ταχύτερος(!) από τον αντίστοιχο περσινό που είχε σημειώσει ο Βρετανός. Δηλαδή με τον περσινό του χρόνο ο Βρετανός θα ήταν 13ος στη θέση του Βερλάιν. Κοντολογίς η Manor πήγε φέτος λόγω και της πολύ μαλακής γόμας, όσο πήγαινε πέρυσι η Mercedes, σε διαμόρφωση για Μόντσα. Η Pirelli, που βρίσκεται εντός έδρας, προβλέπει ένα ή δυο πιτ στοπ για το σημερινό αγώνα. Έναν αγώνα που 13 φορές στις τελευταίες 17 τον κέρδισε ο poleman. Ο Χάμιλτον μάλιστα εξηγούσε πως λόγω μικρής κλίσης στις αεροτομές η ακάθαρτη ροή αέρα του προπορευόμενου μονοθεσίου επηρεάζει την πορεία αυτού που ακολουθεί, ακόμη και σε χρονική διαφορά περίπου 6 sec. Κοντολογίς τα προσπεράσματα στη Μόντσα είναι πιο δύσκολα απ’ ότι υποθέτει κανείς. Επιπλέον η χρήση του DRS έχει μικρότερη αξία καθώς μικρή κλίση σημαίνει μικρές αντιστάσεις άρα μικρό όφελος από το μηδενισμό τους κατά τη χρήση του DRS.

pirelli-monza16-tyresperdriver-race640tall

Advertisement

Όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό διάγραμμα οι Mercedes μπορούν πιο εύκολα να πραγματοποιήσουν ένα πιτ στοπ εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση σε κάποιο σημείο. Πιθανόν οι Ferrari να μπορούν να κάνουν το ίδιο καθώς φθείρουν ελάχιστα τα ελαστικά βάζοντας τη μαλακή γόμα στη μοναδική αλλαγή τους. Αλλά δύσκολα θα κρατήσουν ανταγωνιστικό ρυθμό. Η μέση γόμα αποτελεί ερωτηματικό πόσο γρήγορη θα είναι. Τέλος η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας θα διευκολύνει όσου ποντάρουν σε μια αλλαγή.
Ένα άλλο μεγάλο θέμα είναι αν θα μπορέσουν να κρατηθούν μπροστά στην πρώτη στροφή οι Χάμιλτον/Ρόσμπεργκ. Οι Ferrari με την πολύ μαλακή γόμα που δίνει καλύτερη πρόσφυση στην εκκίνηση έχουν ένα θεωρητικό πλεονέκτημα και η ευθεία μέχρι την πρώτη στροφή είναι η μεγαλύτερη της χρονιάς. Δεδομένου ότι οι Ρόσμπεργκ/Ράικονεν εκκινούν από την ακάθαρτη πλευρά δε θα μας έκανε εντύπωση αν η πρώτη 3αδα στην έξοδο του πρώτου σικέιν είναι: Χάμιλτον/Φέτελ/Μπότας.

Advertisement

Δύσκολα θα χάσει σήμερα ο Χάμιλτον. Ο αγώνας εκκινεί στις 15:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ/ΟΤΕ.