GP Ινδίας: Περπατώντας στην pole o Vettel (updated)
FORMULA 1GP Ινδίας: Περπατώντας στην pole o Vettel (updated)
FORMULA 1Έναν ακόμα υγιεινό περίπατο έκανε στις κατατακτήριες δοκιμές του ινδικού Grand Prix ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που ετοιμάζεται να πανηγυρίσει έναν ακόμα τίτλο, έχει μονοπωλήσει τις pole στο Buddh International Circuit. TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Η Ινδία υποδέχτηκε ομάδες, πιλότους και μηχανικούς σήμερα με καταχνιά, θερμοκρασία αέρα λίγο πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς Κελσίου.
WHAT CAR
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πρωινές ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου είχαν διάρκεια 40 λεπτά αντί για 60 καθότι η πρωινή ομίχλη δεν επέτρεπε την απογείωση του ιατρικού ελικοπτέρου σε περίπτωση που αυτό ήταν απαραίτητο. Όπως και στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, έτσι και στα ελεύθερα του Σαββάτου ταχύτερος ήταν ο Φέτελ.
Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν με τις κερκίδες μισοάδειες και τους πιλότους να χρησιμοποιούν τη πιο σκληρή εκ των δυο γομών της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία έχει στη διάθεση των ομάδων αυτό το Σαββατοκύριακο τη μέση και τη μαλακή γόμα.
Στην αρχή του Q1 οι μηχανικοί της Mercedes εκτιμούσαν πως ο χρόνος που απαιτείται για να προκριθεί κανείς στην 16αδα είναι 1:26.5 έτσι όπως ακούστηκε να λένε στο Χάμιλτον. Τελικά αποδείχτηκε στην πράξη ότι είχαν δίκιο. Κανείς όμως δεν μπόρεσε να σημειώσει χρόνο κάτω από το 1:26.5 με τη μέση γόμα. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της περιόδου οι Red Bull δεν είχαν χρονομετρηθεί ακόμη. Ο Αλόνσο έβαλε κατευθείαν τη μαλακή γόμα δείχνοντας καθαρά ότι αύριο στοχεύει να ελαχιστοποιήσει τη χρήση της στον αγώνα – όπως είναι λογικό – και πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο μέχρι εκείνη τη στιγμή με 1:25.934. Ήταν έστω και για χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος των Red Bull όταν οι Φέτελ και Γουέμπερ επίσης με μαλακή γόμα έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια. Ο Γκροζάν έβαλε τη μέση γόμα και κατάφερε να πετύχει χρόνο 1:26. 5 παρότι ο γύρος του δεν ήταν αλάνθαστος. Ο Γάλλος έμεινε εκτός 16αδας πληρώνοντας ακριβά τη στρατηγική της ομάδας, παρότι είχε δυναμική για τις πρώτες σειρές της εκκίνησης. Έμειναν επίσης εκτός, ο Μαλντονάντο αλλά και οι τέσσερις πιλότοι των Caterham και Marussia. Ταχύτερος όλων ο Μπάτον που σημείωσε στο τέλος την επίδοσή του, ενδεικτικό του πόσο βελτιώθηκε η πίστα στο τέλος.
Στο Q2 η εικόνα δεν άλλαξε. Οι Red Bull με μια προσπάθεια με διαφορά ταχύτερες αλλά ο Αλόνσο εκμεταλλεύτηκε τη βελτίωση των συνθηκών της πίστας για να βρεθεί ανάμεσά τους στο φινάλε. Εκτός συνέχειας έμειναν οι δυο Toro Rosso, οι δυο Force India προς απογοήτευση των τοπικών φιλάθλων, η Sauber του Γκουτιέρεζ που δε χρονομετρήθηκε και η Williams του Βάλτερι Μπότας.
Στο Q3 με το που άναψαν τα πράσινα φώτα βγήκαν αμέσως στην πίστα οι Αλόνσο και Γουέμπερ. Τόσο ο Αυστραλός όσο και ο Ισπανός έβαλαν τη μέση γόμα με την οποία θα εκκινήσουν αύριο. Μένει να φανεί αν αυτή η στρατηγική θα τους ωφελήσει. Η Ferrari στα χέρια του Αλόνσο πέτυχε στον πρώτο γύρο στο 1:25.8 την ώρα που ο Γουέμπερ έκανε και δεύτερο γύρο έξι δέκατα πιο γρήγορα. Ο Φέτελ με τη μαλακή γόμα έδωσε τον τόνο με 1:24. 119. Ήταν σαφές πως και οι δυο ομάδες είχαν την πρόθεση να καλύψουν όλα τα ενδεχόμενα στρατηγικής. Για το Γερμανό δε χρειάστηκε άλλη προσπάθεια καθότι δεν ολοκλήρωσε το 2ο γύρο του για να πανηγυρίσει την pole. Ήταν η 43η στην καριέρα του και η 7η φετινή σε 16 αγώνες.
Τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να παρακολουθήσετε αύριο στις 10:30 από τη Δημόσια Τηλεόραση. Το Ινδικό GP αγώνας που μπορεί να δώσει στο Φέτελ τον 4ο συνεχή τίτλο του θα μεταδοθεί απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ στις 11:30. Ο Φέτελ θέλει 10 βαθμούς για να πανηγυρίσει, πράγμα που φαντάζει βέβαιο. Αν κερδίσει η Red Bull επίσης διατηρεί τον τίτλο στους κατασκευαστές.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | |
1. | Φέτελ | Red Bull-Renault | 1m24.119s |
2. | Ρόζμπεργκ | Mercedes | 1m24.871s +0.752s |
3. | Χάμιλτον | Mercedes | 1m24.941s +0.822s |
4. | Ουέμπερ | Red Bull-Renault | 1m25.047s +0.928s |
5. | Μάσα | Ferrari | 1m25.201s +1.082s |
6. | Ράικονεν | Lotus-Renault | 1m25.248s +1.129s |
7. | Χούλκενμπεργκ | Sauber-Ferrari | 1m25.334s +1.215s |
8. | Αλόνσο | Ferrari | 1m25.826s +1.707s |
9. | Πέρες | McLaren-Mercedes | 1m26.153s +2.034s |
10. | Μπάτον | McLaren-Mercedes | 1m26.487s +2.368s |
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m25.458 | |||
11. | Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | 1m25.519s +0.951s |
12. | Ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | 1m25.711s +1.143s |
13. | Σούτιλ | Force India-Mercedes | 1m25.740s +1.172s |
14. | Βερν | Toro Rosso-Ferrari | 1m25.798s +1.230s |
15. | Μπότας | Williams-Renault | 1m26.134s +1.566s |
16. | Γκουτιέρες | Sauber-Ferrari | 1m26.336s +1.768s |
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m26.178 | |||
17. | Γκροζάν | Lotus-Renault | 1m26.577s +1.003s |
18. | Μαλντονάντο | Williams-Renault | 1m26.842s +1.268s |
19. | Μπιανκί | Marussia-Cosworth | 1m26.970s +1.396s |
20. | Φαν ντερ Γκάρντε | Caterham-Renault | 1m27.105s +1.531s |
21. | Πικ | Caterham-Renault | 1m27.487s +1.913s |
22. | Τσίλτον | Marussia-Cosworth | 1m28.138s +2.564s |