Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ινδίας: Περπατώντας στην pole o Vettel (updated)

Ελλάδα 13:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ινδίας: Περπατώντας στην pole o Vettel (updated)

FORMULA 1

GP Ινδίας: Περπατώντας στην pole o Vettel (updated)

FORMULA 1

Έναν ακόμα υγιεινό περίπατο έκανε στις κατατακτήριες δοκιμές του ινδικού Grand Prix ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που ετοιμάζεται να πανηγυρίσει έναν ακόμα τίτλο, έχει μονοπωλήσει τις pole στο Buddh International Circuit. TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Advertisement
Advertisement

Η Ινδία υποδέχτηκε ομάδες, πιλότους και μηχανικούς σήμερα  με καταχνιά, θερμοκρασία αέρα λίγο πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς Κελσίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πρωινές ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου είχαν διάρκεια 40 λεπτά αντί για 60 καθότι η πρωινή ομίχλη δεν επέτρεπε την απογείωση του ιατρικού ελικοπτέρου σε περίπτωση που αυτό ήταν απαραίτητο. Όπως και στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, έτσι και στα ελεύθερα του Σαββάτου ταχύτερος ήταν ο Φέτελ.
Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν με τις κερκίδες μισοάδειες και τους πιλότους να χρησιμοποιούν τη πιο σκληρή εκ των δυο γομών της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία έχει στη διάθεση των ομάδων αυτό το Σαββατοκύριακο τη μέση και τη μαλακή γόμα.

Στην αρχή του Q1 οι μηχανικοί της Mercedes εκτιμούσαν πως ο χρόνος που απαιτείται για να προκριθεί κανείς στην 16αδα είναι 1:26.5 έτσι όπως ακούστηκε να λένε στο Χάμιλτον. Τελικά αποδείχτηκε στην πράξη ότι είχαν δίκιο. Κανείς όμως δεν μπόρεσε να σημειώσει χρόνο κάτω από το 1:26.5 με τη μέση γόμα. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της περιόδου οι Red Bull δεν είχαν χρονομετρηθεί ακόμη. Ο Αλόνσο έβαλε κατευθείαν τη μαλακή γόμα δείχνοντας καθαρά ότι αύριο στοχεύει να ελαχιστοποιήσει τη χρήση της στον αγώνα – όπως είναι λογικό – και πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο μέχρι εκείνη τη στιγμή με 1:25.934. Ήταν έστω και για χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος των Red Bull όταν οι Φέτελ και Γουέμπερ επίσης με μαλακή γόμα έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια. Ο Γκροζάν έβαλε τη μέση γόμα και κατάφερε να πετύχει χρόνο 1:26. 5 παρότι ο γύρος του δεν ήταν αλάνθαστος. Ο Γάλλος έμεινε εκτός 16αδας πληρώνοντας ακριβά τη στρατηγική της ομάδας, παρότι είχε δυναμική για τις πρώτες σειρές της εκκίνησης. Έμειναν επίσης εκτός, ο Μαλντονάντο αλλά και οι τέσσερις πιλότοι των Caterham και Marussia. Ταχύτερος όλων ο Μπάτον που σημείωσε στο τέλος την επίδοσή του, ενδεικτικό του πόσο βελτιώθηκε η πίστα στο τέλος.

Στο Q2 η εικόνα δεν άλλαξε. Οι Red Bull με μια προσπάθεια με διαφορά ταχύτερες αλλά ο Αλόνσο εκμεταλλεύτηκε τη βελτίωση των συνθηκών της πίστας για να βρεθεί ανάμεσά τους στο φινάλε. Εκτός συνέχειας έμειναν οι δυο Toro Rosso, οι δυο Force India προς απογοήτευση των τοπικών φιλάθλων, η Sauber του Γκουτιέρεζ που δε χρονομετρήθηκε και η Williams του Βάλτερι Μπότας.

Στο Q3 με το που άναψαν τα πράσινα φώτα βγήκαν αμέσως στην πίστα οι Αλόνσο και Γουέμπερ. Τόσο ο Αυστραλός όσο και ο Ισπανός έβαλαν τη μέση γόμα με την οποία θα εκκινήσουν αύριο. Μένει να φανεί αν αυτή η στρατηγική θα τους ωφελήσει. Η Ferrari στα χέρια του Αλόνσο πέτυχε στον πρώτο γύρο στο 1:25.8 την ώρα που ο Γουέμπερ έκανε και δεύτερο γύρο έξι δέκατα πιο γρήγορα. Ο Φέτελ με τη μαλακή γόμα έδωσε τον τόνο με 1:24. 119. Ήταν σαφές πως και οι δυο ομάδες είχαν την πρόθεση να καλύψουν όλα τα ενδεχόμενα στρατηγικής. Για το Γερμανό δε χρειάστηκε άλλη προσπάθεια καθότι δεν ολοκλήρωσε το 2ο γύρο του για να πανηγυρίσει την pole. Ήταν η 43η στην καριέρα του και η 7η φετινή σε 16 αγώνες.

Advertisement
Advertisement

Τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να παρακολουθήσετε αύριο στις 10:30 από τη Δημόσια Τηλεόραση. Το Ινδικό GP αγώνας που μπορεί να δώσει στο Φέτελ τον 4ο συνεχή τίτλο του θα μεταδοθεί απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ στις 11:30. Ο Φέτελ θέλει 10 βαθμούς για να πανηγυρίσει, πράγμα που φαντάζει βέβαιο. Αν κερδίσει η Red Bull επίσης διατηρεί τον τίτλο στους κατασκευαστές.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1. Φέτελ Red Bull-Renault 1m24.119s
2. Ρόζμπεργκ Mercedes 1m24.871s  +0.752s
3. Χάμιλτον Mercedes 1m24.941s  +0.822s
4. Ουέμπερ Red Bull-Renault 1m25.047s  +0.928s
5. Μάσα Ferrari 1m25.201s  +1.082s
6. Ράικονεν Lotus-Renault 1m25.248s  +1.129s
7. Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari 1m25.334s  +1.215s
8. Αλόνσο Ferrari 1m25.826s  +1.707s
9. Πέρες McLaren-Mercedes 1m26.153s  +2.034s
10. Μπάτον McLaren-Mercedes  1m26.487s  +2.368s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m25.458
11. Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1m25.519s  +0.951s
12. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1m25.711s  +1.143s
13. Σούτιλ Force India-Mercedes 1m25.740s  +1.172s
14. Βερν Toro Rosso-Ferrari 1m25.798s  +1.230s
15. Μπότας Williams-Renault 1m26.134s  +1.566s
16. Γκουτιέρες Sauber-Ferrari 1m26.336s  +1.768s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m26.178
17. Γκροζάν Lotus-Renault 1m26.577s  +1.003s
18. Μαλντονάντο Williams-Renault 1m26.842s  +1.268s
19. Μπιανκί Marussia-Cosworth 1m26.970s  +1.396s
20. Φαν ντερ Γκάρντε Caterham-Renault 1m27.105s  +1.531s
21. Πικ Caterham-Renault 1m27.487s  +1.913s
22. Τσίλτον Marussia-Cosworth 1m28.138s  +2.564s