GP Μπαχρέιν: Mercedes Vs Mercedes (updated)
FORMULA 1GP Μπαχρέιν: Mercedes Vs Mercedes (updated)
FORMULA 1Μετά από μία συγκλονιστική μάχη που μας κράτησε σε αγωνία μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Lewis Hamilton επικράτησε του Nico Rosberg σε ένα συναρπαστικό εμφύλιο των Mercedes. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Sergio Perez για λογαριασμό της Force India.
TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Οι Mercedes εκκινούσαν από την πρώτη σειρά και διατήρησαν το προβάδισμα με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Ο Hamilton εκκινώντας καλύτερα πέρασε το Rosberg και έστριψε 1ος. Παρότι θα περίμενε κανείς ότι κάπου εκεί η μεταξύ των μάχη θα οριοθετούνταν με εντολές οι Hamilton και Rosberg έδωσαν συγκλονιστική παράσταση. Στην αρχή ο Hamilton έφτιαξε διαφορά αλλά στο τέλος της διάρκειας ζωής του 1ου σετ ελαστικών ο Rosberg τον έφτασε και τον πέρασε. Ο Hamiltom δεν πτοήθηκε και μετά από λίγες στροφές ανέκτησε την πρωτοπορία.
Στη Mercedes αποφάσισαν για να μειώσουν το ρίσκο ν’ αλλάξουν στρατηγική στο Rosberg. Του έβαλαν μέση γόμα στο δεύτερο μέρος του αγώνα και η διαφορά ανάμεσα στα δυο Mercedes άνοιξε στα 8 sec. Κάπου εκεί η στιγμή του αγώνα ανέτρεψε τα δεδομένα. Ο Maldonado βγαίνοντας από τα πιτ έπεσε πάνω στο Gutierrez. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα χτύπησε με τη Lotus τη Sauber του Μεξικάνου και την απογείωσε. Η C33 έκανε δυο στροφές στον αέρα προτού προσγειωθεί ευτυχώς για όλους με τη σωστή φορά. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν υπαίτιο το Maldonado και του επέβαλαν ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων.
Οι αγωνοδίκες δεν περιορίστηκαν σ’ αυτή την ποινή αλλά μετά το τέλος του αγώνα ανακοίνωσαν την απόφασή τους να επιβάλλουν και ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του Κινέζικου GP στο Maldonado. Επιπλέον ο πιλότος της Lotus πήρε 3 βαθμούς ποινής στο ποινολόγιο, αν φτάσει τους 12 βαθμούς μέσα στη χρονιά, προβλέπεται αποκλεισμός από έναν αγώνα. Κοιτώντας το βίντεο καρέ καρέ φαίνεται αρχικά να βρίσκει η εμπρός αεροτομή της Lotus το πάτωμα της Sauber και αμέσως μετά ο πίσω τροχός του Gutierrez ανασηκώνεται από το χτύπημα του εμπρός τροχού του Maldonado.
Η χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν επιβεβλημένη μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια. Από τα πιτ της Mercedes ακούστηκε ο Paddy Lowe να προτρέπει τους δυο οδηγούς να τερματίσουν με ασφάλεια. Σαν να μην τον άκουσαν οι Hamilton και Rosberg μονομάχησαν ρόδα με ρόδα, πτέρυγα με πτέρυγα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Τελικός νικητής ο Hamilton με το Rosberg να δείχνει στεναχωρημένος στο βάθρο.
Πίσω τους έκανε την έκπληξη τερματίζοντας τρίτος με τη Force India, ο Sergio Perez. O Μεξικάνος πιλότος επέστρεψε στο βάθρο με τη Force India μετά από μια άγονη χρονιά με τη McLaren. Ο Perez εκκινούσε 4ος εκμεταλλεύτηκε την ολιγωρία του Μπότας και τη στρατηγική της Force India για να βρεθεί στο βάθρο. Για να το πετύχει βέβαια αυτό χρειάστηκε να δώσει μάχες τόσο με τον teammate του Nico Hulkenberg όσο και με το Ricciardo.
Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull που εκκινούσε 13ος έδωσε ρεσιτάλ οδήγησης. Καταρχάς πέρασε δυο φορές το Vettel και τελικά τερμάτισε μπροστά του στην 4η θέση. Κάποια στιγμή ο Ricciardo είχε μια εκπληκτική μονομαχία με το Raikkonen όπου εντυπωσίασε με το καθαρό μυαλό του και τον τρόπο που ολοκλήρωσε το προσπέρασμα.
Απογοήτευσαν οι Ferrari που δείχνουν να υστερούν σε όλα. Σε ισχύ, σε αεροδυναμική, σε ισορροπία κρατήματος. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για την Ιταλική ομάδα, απαιτείται άμεση βελτίωση της εικόνας της.
Ο Hamilton μετά το τέλος του αγώνα δε δίστασε να παραδεχτεί πως ο Rosberg έκανε καλύτερη δουλειά: «Το να κερδίσω τον αγώνα είναι το πιο σπουδαίο και είμαι χαρούμενος, όμως βαθιά μέσα μου ξέρω πως δεν είχα το ρυθμό σήμερα. Πρέπει να μάθουμε απ’ αυτό, να δούμε γιατί συνέβη. Πολλά από τα πλεονεκτήματα που είχα στον προηγούμενο αγώνα, ο Nico τα βρήκε όταν ήρθαμε εδώ. Τα πήγε καλύτερα από μένα και πρέπει να δω πως θα βελτιωθώ. Για μένα ήταν μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που έχω βρεθεί εδώ και καιρό. Θεωρώ πως η μαλακή γόμα ήταν ταχύτερη 6 δέκατα οπότε ήταν πολύ δύσκολο να τον συγκρατήσω πίσω μου στο τέλος. Πίεζα οριακά για 10 γύρους στο φινάλε, ήταν εκπληκτικός αγώνας, εγώ και ο Nico είχαμε να δώσουμε τέτοια μάχη μεταξύ μας από την εποχή που τρέχαμε με καρτ. Πολλές φορές βρέθηκε πίσω μου σε σημείο που δεν τον έβλεπα. Νιώθω πως έχει περάσει πάρα πολύς καιρός από τότε που έδωσα τελευταία φορά μια πραγματική μάχη και χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω όλα τα ένστικτα και τις ικανότητες που απέκτησα αγωνιζόμενος στα καρτ. Είναι φανταστικό συναίσθημα ότι τα χρησιμοποίησα ξανά, ένα από τα πιο ωραία συναισθήματα στον κόσμο».
Ο Rosberg από την πλευρά του συμπλήρωσε: «Ξέρω πως όλος ο πλανήτης σκέπτονταν τις εντολές της ομάδας. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο, φροντίστε να φέρεται τα μονοθέσια στον τερματισμό. Κοντραριστήκαμε σκληρά αλλά με τον απαραίτητο σεβασμό. Ήμασταν ελεύθεροι να δώσουμε μάχη. Δεν υπήρξε στιγμή που ρισκάραμε να βρεθούμε εκτός. Δεν ξέρω πως φάνηκε στην τηλεόραση αλλά ήταν μια αμφίρροπη και έντονη μάχη. Νομίζω πως τον πέρασα εννιά φορές αλλά πάντα έβρισκε τρόπο να κρατηθεί μπροστά, με ξαναπερνούσε. Έκανε καλή δουλειά, ο Lewis είναι σπουδαίος οδηγός και τα κατάφερε, την επόμενη φορά πρέπει να τα πάω καλύτερα».
Ο Perez ανέβηκε για 4η φορά στην καριέρα του στο βάθρο ύστερα από έναν σταθερό αγώνα: «Για μένα σημαίνει πολλά αυτό το βάθρο. Πέρασα πολύ δύσκολες στιγμές στη McLaren, όταν πήγα εκεί ονειρευόμουν νίκες και τίτλους. Δεν ήταν εύκολο να βρεθώ σε θέση να διεκδικήσω την παρουσία μου στο βάθρο οπότε νιώθω σπουδαία μετά απ’ αυτό τον αγώνα. Είχα μειονέκτημα στην ταχύτητα λόγω μέσης γόμας σε σχέση με όσους με ακολουθούσαν. Το αυτοκίνητο ασφαλείας επηρέασε αρνητικά τον αγώνα μου μηδενίζοντας τις διαφορές. Πριν φαίνονταν πως θα πάρω εύκολα την 3η θέση τελικά χρειάστηκε να κάνω ότι καλύτερο μπορώ για να κρατηθώ, μπροστά από τη Red Bull που ήταν πιο γρήγορη και πλησίαζε».
Στο στρατόπεδο της Ferrari επικρατούσε κατήφεια και προβληματισμός για την υστέρηση της F14 T. Μιλώντας σχετικά ο Raikkonen τόνισε: «Τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes μας περνούν πολύ εύκολα στις ευθείες. Βρίσκονται σε άλλο επίπεδο. Μια Force India με πέρασε στην έξοδο της στροφής 8 με μεγάλη ευκολία. Στην έξοδο της επόμενης στροφής είχε διαθέσιμη πολύ περισσότερη πρόσφυση δεν υστερούμε μόνο σε δύναμη».
Ο Alonsoσυμπλήρωσε: «Τερματίσαμε στην 9η και 10η θέση χωρίς να έχουμε προβλήματα. Αυτό ήταν το μέγιστο που μπορούσαμε. Έχω κερδίσει 3 φορές σ’ αυτή την πίστα. Δε ξέχασα να οδηγώ. Πρέπει ν’ αλλάξει αυτή η κατάσταση από το επόμενο GP στην Κίνα. Έχουμε δοκιμές εδώ, θα οδηγήσω για δυο μέρες και δε θα ησυχάσω προτού αντιστρέψουμε την κατάσταση».
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h38m42.743 |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | +1.085s |
3. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +24.067s |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | +24.489s |
5. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +28.654s |
6. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +29.879s |
7. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +31.200s |
8. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +31.800s |
9. | Fernando Alonso | Ferrari | +32.500s |
10. | Kimi Raikkonen | Ferrari | +33.400s |
11. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | +41.300s |
12. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +43.100s |
13. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +59.900s |
14. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +1m02.800s |
15. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | +1m27.900s |
16. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +1 γύρο |
17. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +2 γύρους |
Επόμενος αγώνας, το Grand Prix της Κίνας, την Κυριακή του Πάσχα.