Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Η τύχη χαμογέλασε στο Vettel (updated)

  • Panos Seitanidis

Ο Γερμανός πήρε μια ανέλπιστη νίκη χάρη στο αυτοκίνητο ασφαλείας που οριοθέτησε την προσπάθεια των ΧάμιλτονΡάικονεν.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο Φέτελ χάλασε σήμερα το πάρτι του Χάμιλτον κερδίζοντας όπως και πέρυσι στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari ευνοήθηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, έκανε το πιτ στοπ του χωρίς χρονική επιβάρυνση και πέρασε τους Χάμιλτον – Ράικονεν που είχαν μπει στα πιτ 8/7 γύρους νωρίτερα.

Με καλές καιρικές συνθήκες, θερμοκρασία αέρα στους 24 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 33 βαθμούς Κελσίου εκκίνησε ο 1ος αγώνας της χρονιάς. Στα φρένα για την 1η στροφή ο μόνος που βγήκε χαμένος ήταν ο Φερστάπεν, στην προσπάθεια του να αποφύγει το Φέτελ ο Ολλανδός βρέθηκε πίσω από το Μάγκνουσεν. Αυτό χάλασε και τον αγώνα του καθώς στην επίμονη προσπάθεια να περάσει στους πρώτους γύρους μετά και από την παρότρυνση της ομάδας πίεσε το μονοθέσιο οριακά, έκανε λάθος και έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα να βρεθεί ακόμη πιο πίσω. Η διαμόρφωση της πίστας του Άλμπερτ Παρκ δεν επιτρέπει προσπεράσματα, παρά την προσπάθεια με τριπλή ζώνη DRS. Μόνο ο Ρικιάρντο κατάφερε να περάσει στα ίσα το Χούλκενμπεργκ κατά τα άλλα οι μάχες δεν έφερναν καρπούς γι’ αυτούς που έπονταν.

Μέχρι το πρώτο πιτ στοπ ο Χάμιλτον φαίνονταν να ελέγχει τον αγώνα έχοντας πίσω του το Ράικονεν στα 3.5 sec. Ο Βρετανός είχε σε καλή κατάσταση την ultrasoft γόμα της Pirelli και μπορούσε να πιέσει στο τέλος του stint. Έτσι φτάσαμε στον 19ο γύρο όπου ο Ράικονεν από τη 2η θέση μπήκε στα πιτ και έβαλε τη μαλακή γόμα. Ο Χάμιλτον αντέδρασε με ταχύτερο γύρο, μπήκε στα πιτ και άλλαξε και αυτός ελαστικά στον επόμενο γύρο βάζοντας επίσης τη μαλακή γόμα της Pirelli. Αντίθετα ο Φέτελ παρέμεινε στην πίστα έχοντας ένα προβάδισμα 14 δευτερολέπτων. Προβάδισμα το οποίο ροκάνισε ο Χάμιλτον μέχρι τη στιγμή που μπήκε στα πιτ ο Μάγκνουσεν. Ο οδηγός της Haas που μέχρι εκείνη την ώρα ήταν 4ος υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη καθώς δεν κούμπωσε ο πίσω αριστερά τροχός. Αντίστοιχα 2 γύρους αργότερα το ίδιο συνέβη και με την άλλη Haas του Ρομέν Γκροζάν. Η ομάδα είναι υπό εξέταση για επικίνδυνη απελευθέρωση των μονοθεσίων της από τα πιτ.

grosjean-aus18-a640

Το δράμα της Αμερικάνικης ομάδας έφερε τα χαμόγελα στα πιτ της Ferrari. Η χρήση αρχικά εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και μετά κανονικού ώστε να μπει ο γερανός και να απομακρύνει τη Haas που σταμάτησε σε δύσκολο σημείο άνοιξε ένα παράθυρο ευκαιρίας. Ο Φέτελ μπήκε στα πιτ την ώρα που ο ρυθμός του αγώνα ήταν οριοθετημένος, και άλλαξε ελαστικά. Δεδομένου ότι οι Χάμιλτον και Ράικονεν δεν μπορούσαν εκείνη τη στιγμή να κινηθούν γρήγορα ο Γερμανός διατήρησε το προβάδισμα βγαίνοντας από τα πιτ.
Απογοητευμένος ο Χάμιλτον ζήτησε το λόγο από την ομάδα προσπαθώντας να εντοπίσει αν έγινε κάποιο λάθος από αυτούς ή τον ίδιο. Η αλήθεια είναι πως απλά ο Φέτελ είχε δωρεάν πιτ στοπ την ώρα του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

aus18-fp-sc640
Ο Φέτελ επωφελήθηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα και κράτησε την 1η θέση μετά το πιτ στοπ. 

Στην επανεκκίνηση του αγώνα ο Φέτελ κρατήθηκε με άνεση μπροστά από το Χάμιλτον. Η Ferrari έδειξε ότι έχει την ταχύτητα να κρατήσει τη Mercedes. Μη ξεχνάμε όμως και την διαμόρφωση της συγκεκριμένης πίστας που κράτησε το Μπότας πίσω από το Χούλκενμπεργκ στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα.

vettel-aus18-win640
Ο Φέτελ πήρε την καρό σημαία για 2η συνεχή χρονιά στο Άλμπερτ Παρκ.

Στο βάθρο ευτυχία και χαμόγελα με το Φέτελ να κερδίσει στο Άλμπερτ Παρκ για 2η συνεχή χρονιά και να φτάνει τις 100 παρουσίες στο βάθρο, είναι ο 4ος στην ιστορία που πετυχαίνει κάτι τέτοιο.

Ο Φέτελ δείχνοντας στόφα μεγάλου αθλητή παραδέχτηκε αμέσως ότι ήταν τυχερός: «Προφανώς ήμασταν λίγο τυχεροί σήμερα. Ο Λιούις ήλεγχε τον αγώνα αλλά εμείς κερδίσαμε. Δεν είμαστε ακριβώς εκεί που θέλαμε αλλά κάναμε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα και αυτό μας δίνει το καλύτερο δυνατό κίνητρο για τις ερχόμενες βδομάδες».

Προς τιμήν του ο Χάμιλτον συνεχάρη το μεγάλο νικητή: «Συγχαρητήρια στο Φέτελ σήμερα έκαναν καλύτερη δουλειά, εμείς πρέπει να δουλέψουμε πάνω σ’ αυτό. Είναι εκπληκτική πίστα αλλά δεν διευκολύνει τα προσπεράσματα παρά το έξτρα DRS. Ζήσαμε και θα δώσουμε μάχη μια άλλη μέρα».

aus18-podium640
Απογοήτευση σήμερα από το Χάμιλτον, πάρτι θα γίνει στη Ferrari. 

Ο Ράικονεν επίσης άτυχος από την εξέλιξη με το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν απογοητευμένος: «Είχα την ταχύτητα όλο τον αγώνα. Ο Σεμπάστιαν στάθηκε τυχερός είναι σημαντικό ότι η τύχη ήταν με την ομάδα μας. Δέχομαι την 3η θέση είμαι ικανοποιημένος από το μονοθέσιο».

Αξίζει να τονίσουμε πως στη Ferrari την έφτιαξαν την τύχη τους επιλέγοντας δυο διαφορετικές στρατηγικές για τους οδηγούς της. Άφησαν το Φέτελ αρκετά περισσότερα έξω και ήταν στην κατάλληλη θέση για να εκμεταλλευτεί το αυτοκίνητο ασφαλείας την κρίσιμη στιγμή. Αρκετές εγκαταλείψεις για πρώτο αγώνα εκτός από τις Haas έμειναν η Williams του Σιρότκιν, η Sauber του Έρικσον και η Toro Rosso Honda του Γκασλί.

aus18-plane640
Εντυπωσιακή εικόνα από την τιμητική χαμηλή διέλευση μαχητικού πριν την εκκίνηση.

Μεγάλη αναβάθμιση στο τηλεοπτικό προϊόν από τα νέα γραφικά της F1: Νέο εξαιρετικό σήμα 5λεπτου, νέα μουσική, εντυπωσιακή απεικόνιση του grid, αίσθηση ταχύτητας από τις καινούργιες κάμερες, σ’ έναν αγώνα όπως η Αυστραλία με παράδοση στα προβλήματα μετάδοσης. Η κάλυψη από τη Liberty Media είναι σε άλλο επίπεδο.

Όσον αφορά στις ισορροπίες δυνάμεων η Ferrari είναι πολύ κοντά στη Mercedes, η Haas είναι η ευχάριστη έκπληξη, απογοήτευση από τη Red Bull, ανταγωνιστικές Renault και McLaren. Άσχημη εικόνα για Williams, Force India, Toro Rosso, Sauber.

Επόμενος αγώνας το Πάσχα (8/4) το GP του Μπαχρέιν.
ausGP-race-times640

Δημοφιλή στο Protothema.gr