GP Ινδίας: Ταχύτερος ο Vettel στα ελεύθερα!
FORMULA 1GP Ινδίας: Ταχύτερος ο Vettel στα ελεύθερα!
FORMULA 1Ο Γερμανός παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το Ινδικό Grand Prix, πρωτεύοντας και στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Αν ο Φέτελ πάρει 10 βαθμούς θα διατηρήσει τον τίτλο για 4η συνεχή χρονιά.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Η πίστα Μπούντ υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και μηχανικούς με αρκετή καταχνιά και θερμοκρασία στους 30 βαθμούς Κελσίου στο αέρα και 40 στο οδόστρωμα ενώ τα επίπεδα υγρασίας βρίσκονταν στο 38%.
Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι πιλότοι χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα της Pirelli την πιο σκληρή εκ των δυο. Ο μόνος που φάνηκε ικανός να κινηθεί στο ρυθμό των Red Bull ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes που για ένα διάστημα είχε φέρει την W04 στην κορυφή των χρόνων. Από εκεί τον εκθρόνισε όπως ήταν αναμενόμενο ο Φέτελ τη στιγμή που ο μόνος – θεωρητικά – αντίπαλος του Γερμανού στην κούρσα του τίτλου, ο Φερνάντο Αλόνσο κάθονταν άπραγος στα πιτ. Μόλις 6 γύρους μετά το ξεκίνημα της προσπάθειάς του ο Ισπανός άσσος είχε πρόβλημα στο κιβώτιο της F138 πράγμα που του κόστισε πολύτιμο χρόνο στην πίστα.
Ο Τζέιμς Καλάντο πήρε τη θέση του Πωλ ντι Ρέστα στο τιμόνι της Force India. Ο Σκωτσέζος πιλότος που τελευταία είναι ντεφορμέ ήταν αδιάθετος ή τουλάχιστον αυτή ήταν η επίσημη δικαιολογία.
Όπως και να έχει ο ντι Ρέστα συμμετείχε στην 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Εκεί όλοι οι πιλότοι δοκίμασαν τη μαλακή γόμα της Pirelli και όπως ήταν φυσικό οι χρόνοι βελτιώθηκαν. Η μαλακή γόμα παρότι ταχύτερη δεν ήταν σταθερή για πολλούς γύρους με το εμπρός αριστερά ελαστικό να υφίσταται τη μεγαλύτερη καταπόνηση. Ο Φέτελ παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων παρά τα προβλήματα με το KERS που αντιμετώπισε για δεύτερο συνεχή αγώνα μετά την Ιαπωνία.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου ακούσαμε το Μπάτον να διαμαρτύρεται για το πίσω μέρος της McLaren ότι χάνει την πρόσφυσή του. Ο Βρετανός έλεγε χτες στον Τύπο ότι θα δοκιμάσουν μια ακραία λύση στο set – up. Οι Χούλκενμπεργκ και Ρόσμπεργκ φάνηκε να έχουν πολλά υποστροφικά προβλήματα και ακραία φθορά στο εμπρός αριστερά ελαστικό με τη μαλακή γόμα. Ο Μαλντονάντο έχασε το μπουλόνι του εμπρός δεξιά τροχού και σταμάτησε τη Williams στην είσοδο των πιτ.
Ενδεικτικός του κλίματος που επικρατούσε όσον αφορά στην αντοχή της μαλακής γόμας ήταν ο διάλογος του Ράικονεν με τους μηχανικούς του. Ο Iceman ζήτησε να αλλάξει ελαστικά γιατί έπεφτε η απόδοσή τους και άκουσε: «Πίεσέ τα οριακά μέχρι να μην είναι πλέον ασφαλές να συνεχίσεις, θέλουμε να δούμε το όριο τους».
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες γι' αύριο στις 11:30 ώρα Ελλάδος.
Αναλυτικά οι χρόνοι της πρώτης περιόδου:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Φέτελ | Red Bull-Renault | 1m26.683s | 24 |
2. | Γουέμπερ | Red Bull-Renault | 1m26.871s +0.188s | 17 |
3. | Ρόζμπεργκ | Mercedes | 1m26.899s +0.216s | 23 |
4. | Γκροζάν | Lotus-Renault | 1m26.990s +0.307s | 20 |
5. | Χάμιλτον | Mercedes | 1m27.227s +0.544s | 21 |
6. | Μπάτον | McLaren-Mercedes | 1m27.335s +0.652s | 23 |
7. | Πέρες | McLaren-Mercedes | 1m27.416s +0.733s | 23 |
8 | Μάσα | Ferrari | 1m27.692s +1.009s | 21 |
9. | Χούλκενμπεργκ | Sauber-Ferrari | 1m27.770s +1.087s | 19 |
10. | Μπότας | Williams-Renault | 1m27.800s +1.117s | 23 |
11. | Βερν | Toro Rosso-Ferrari | 1m28.035s +1.352s | 25 |
12. | Αλόνσο | Ferrari | 1m28.214s +1.531s | 6 |
13. | Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | 1m28.336s +1.653s | 18 |
14. | Μαλντονάντο | Williams-Renault | 1m28.342s +1.659s | 21 |
15. | Σούτιλ | Force India-Mercedes | 1m28.468s +1.785s | 20 |
16. | Γκουτιέρες | Sauber-Ferrari | 1m28.538s +1.855s | 18 |
17. | Ράικονεν | Lotus-Renault | 1m28.730s +2.047s | 18 |
18. | Καλάντο | Force India-Mercedes | 1m29.197s +2.514s | 22 |
19. | Φαν ντερ Γκάρντε | Caterham-Renault | 1m29.413s +2.730s | 24 |
20. | Μπιανκί | Marussia-Cosworth | 1m29.560s +2.877s | 20 |
21. | Πικ | Caterham-Renault | 1m30.026s +3.343s | 23 |
22. | Τσίλτον | Marussia-Cosworth | 1m30.471s +3.788s | 17 |
Αναλυτικά οι χρόνοι της δεύτερης περιόδου:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Φέτελ | Red Bull-Renault | 1m25.722s | 35 |
2. | Γουέμπερ | Red Bull-Renault | 1m26.011s +0.289s | 38 |
3. | Γκροζάν | Lotus-Renault | 1m26.220s +0.498s | 36 |
4. | Χάμιλτον | Mercedes | 1m26.399s +0.677s | 36 |
5. | Αλόνσο | Ferrari | 1m26.430s +0.708s | 39 |
6. | Ρόζμπεργκ | Mercedes | 1m26.582s +0.860s | 40 |
7 | Μάσα | Ferrari | 1m26.601s +0.879s | 41 |
8 | Ράικονεν | Lotus-Renault | 1m26.632s +0.910s | 32 |
9. | Πέρες | McLaren-Mercedes | 1m26.857s +1.135s | 40 |
10. | Μπάτον | McLaren-Mercedes | 1m26.972s +1.250s | 39 |
11. | Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | 1m27.304s +1.582s | 17 |
12. | Σούτιλ | Force India-Mercedes | 1m27.375s +1.653s | 36 |
13. | Μπότας | Williams-Renault | 1m27.429s +1.707s | 31 |
14. | Χούλκενμπεργκ | Sauber-Ferrari | 1m27.491s +1.769s | 40 |
15. | Ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | 1m27.608s +1.886s | 38 |
16. | Μαλντονάντο | Williams-Renault | 1m27.720s +1.998s | 23 |
17. | Γκουτιέρες | Sauber-Ferrari | 1m27.949s +2.227s | 34 |
18. | Βερν | Toro Rosso-Ferrari | 1m28.431s +2.709s | 30 |
19. | Φαν ντερ Γκάρντε | Caterham-Renault | 1m28.692s +2.970s | 39 |
20. | Μπιανκί | Marussia-Cosworth | 1m28.799s +3.077s | 32 |
21. | Πικ | Caterham-Renault | 1m29.366s +3.644s | 37 |
22. | Τσίλτον | Marussia-Cosworth | 1m30.164s +4.442s | 27 |