GP Βραζιλίας: «Αδιάβροχος» ο Vettel
FORMULA 1GP Βραζιλίας: «Αδιάβροχος» ο Vettel
FORMULA 1Με το εντυπωσιακό προβάδισμα 7 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον δεύτερο Νίκο Ρόζμπεργκ και διαφορά άνω του δευτερολέπτου έναντι του teammate του, ο Σεμπάστιαν Φέτελ εντυπωσίασε ξανά. Θα εκκινήσει στο Ιντερλάγκος από τη pole position…
WHAT CAR
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Η βροχή συνεχίστηκε με αμείωτη ένταση όλη τη μέρα στο Ιντερλάγος της Βραζιλίας.
Στις ελεύθερες δοκιμές αρκετοί πιλότοι απέφυγαν να κάνουν γύρους για να εξοικονομήσουν βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά. ‘Οπως ίσως γνωρίζετε κάθε πιλότος έχει στη διάθεσή του 4 σετ ενδιάμεσων ελαστικών και 3 σετ βρόχινων ελαστικών για όλο το τριήμερο. Δεδομένου ότι έβρεχε από χτες και όλα δείχνουν ότι αυτό θα συνεχιστεί και αύριο η προσπάθεια να διατηρήσει κανείς κάποια σετ ελαστικών είναι κομβική.
Ο Μαρκ Γουέμπερ αποφάσισε να συμπληρώσει αρκετούς γύρους στις ελεύθερες δοκιμές και πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο ενώ άλλοι πιλότοι όπως ο teammate του Σεμπάστιαν Φέτελ απέφυγαν να κάνουν πολλούς γύρους. Το μεσημέρι στις κατατακτήριες δοκιμές όλοι οι πιλότοι έσπευσαν να κάνουν όσο πιο νωρίς γίνονταν στο Q1 τον γρήγορο γύρο τους καθώς η βροχή άρχισε να δυναμώνει. Πράγματι η πίστα ήταν πιο γρήγορη στην αρχή του 20λεπτου και μετά έγινε πιο αργή. Ταχύτερος όλων ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Κάποιοι πιλότοι όπως ο Βερν και ο Γκουτιέρεζ είχαν πιαστεί στη ζώνη του υποβιβασμού και έκαναν συγκλονιστικές προσπάθειες στο βρεγμένο για να βελτιώσουν την επίδοσή τους. Ο Βερν τα κατάφερε τελικά στον τελευταίο γύρο πετώντας έξω το Μαλντονάντο. Ο Γάλλος πιλότος της Toro Rosso ήταν και ο μόνος που κατάφερε να πετύχει καλύτερο χρόνο. Τελικά αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι τέσσερις πιλότοι των Marussia και Caterham αλλά και οι Γκουτιέρεζ, Μαλντονάντο. Εντυπωσίασε ο Κοβαλάινεν με τη βελτίωση που πέτυχε στο χρόνο του υπό αυτές τις συνθήκες.
Στο Q2 οι Mercedes βγήκαν στην πίστα αμέσως μόλις ξεκίνησε η διαδικασία της αντίστροφης μέτρησης του 15λεπτου. Όλοι οι πιλότοι προσπάθησαν να αποφύγουν τα λάθη, πράγμα δύσκολο για τους περισσότερους και συμπλήρωσαν αρκετούς γύρους στην πίστα ψάχνοντας για το ιδανικό πέρασμα και τις καλύτερες συνθήκες. Ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν ταχύτερος όλων από την πρώτη του προσπάθεια και χωρίς πραγματικά να χρειάζεται έκανε και δεύτερη όπου βελτίωσε οριακά. Το θέαμα στο βρεγμένο οδόστρωμα που δεν συγχωρούσε λάθη ήταν συγκλονιστικό με τους πιλότους να χρησιμοποιούν τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli.
Οι συνθήκες στην πίστα άρχισαν να βελτιώνονται προς το τέλος όπως και οι χρόνοι. Ο Αλόνσο πλησίασε τον Φέτελ και ο Γκροζάν τον πέρασε φλερτάροντας με το φράγμα του 1:26. Ο Φέτελ αντέδρασε αμέσως βελτιώνοντας την επίδοσή του αλλά παρέμεινε 2ος. Προσπαθώντας να βελτιώσει το χρόνο του ο Πέρεζ έχασε τον έλεγχο της McLaren στην έξοδο της στροφής 3 και διέλυσε το μονοθέσιο στα προστατευτικά. Ο Μεξικάνος πιλότος βγήκε ανέπαφος από το μονοθέσιο, αλλά το βράδυ θα είναι μεγάλο στο Ιντερλάγος για τους μηχανικούς της McLaren. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας και οι δυο ΜcLaren όπως επίσης και η δεύτερη Williams του Μπότας, οι δυο Force India των ντι Ρέστα και Σούτιλ αλλά και η Lotus του Κοβαλάινεν.
Αντίθετα εντυπωσίασαν με την είσοδό τους στο Q3 οι δυο οδηγοί της Toro Rosso. Στη μάχη της pole μπήκαν επίσης οι δυο Red Bull, οι δυο Ferrari, η Lotus του Γκροζάν, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Sauber και οι δυο Mercedes. Η διαδικασία καθυστέρησε 10 λεπτά μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια της McLaren και να γίνει έλεγχος στη διαδρομή. Εν τω μεταξύ η βροχή που δεν είχε σταματήσει να πέφτει στην πίστα του Ιντερλάγος, δυνάμωσε ξαφνικά. Οι πιλότοι άρχισαν ν’ αναρωτιούνται αν χρειάζονται ελαστικά βροχής την ώρα που το ιατρικό αυτοκίνητο (;) συνέχιζε να γυρνάει στην πίστα και ο αλυτάρχης του αγώνα Τσάρλι Ουίτινγκ έδωσε ξανά καθυστέρηση 10 λεπτών. Συνολικά η διαδικασία καθυστέρησε 40 λεπτά και όταν τελικά ξεκίνησε όλοι βγήκαν στην πίστα με βρόχινα ελαστικά.
Τα ελαστικά αυτά με το μπλε χρώμα είναι ακραίων καιρικών συνθηκών και όλοι δοκίμασαν ένα γρήγορο γύρο μ’ αυτά τα λάστιχα. Οι συνθήκες ήταν πραγματικά πολύ δύσκολες, ο Γουέμπερ παραπονιόταν για χαμηλή πρόσφυση και ο Γκροζάν ενώ ήταν ταχύτερος στα δυο πρώτα sector εγκατέλειψε την προσπάθειά του για να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά.
Την ίδια στιγμή και ο Φέτελ ζητούσε το ίδιο από την ομάδα όπως και ο Γουέμπερ. Η δεύτερη προσπάθεια λοιπόν όλων των οδηγών έγινε με ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Φέτελ ήταν συγκλονιστικά γρήγορος κατεβάζοντας σε σχέση με το Γουέμπερ 1. 150 δευτερόλεπτα. Λες και δεν οδηγούσαν ίδιο μονοθέσιο σε ίδιες συνθήκες. Οι προσπάθειες των υπολοίπων οδηγών κατάφεραν απλά να μειώσουν τη διαφορά. Όμως οι εντυπώσεις μένουν 6 δέκατα ταχύτερος από το δεύτερο είναι ο Φέτελ που πραγματικά εκθέτει τους αντιπάλους του με την απόδοσή του.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών αύριο στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση. Ο αγώνας που επίσης αναμένεται βροχερός θα μεταδοθεία απευθείας από τη ΔΤ και τον ΟΤΕ αύριο στις 18:00.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. | Φέτελ | Red Bull-Renault | 1m26.479s |
2. | Ρόσμπεργκ | Mercedes | 1m27.102s +0.623s |
3. | Αλόνσο | Ferrari | 1m27.539s +1.060s |
4. | Ουέμπερ | Red Bull-Renault | 1m27.572s +1.093s |
5. | Χάμιλτον | Mercedes | 1m27.677s +1.198s |
6. | Γκροζάν | Lotus-Renault | 1m27.737s +1.258s |
7. | Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | 1m28.052s +1.573s |
8. | Βερν | Toro Rosso-Ferrari | 1m28.081s +1.602s |
9. | Μάσα | Ferrari | 1m28.109s +1.630s |
10. | Χούλκενμπεργκ | Sauber-Ferrari | 1m29.582s +3.103s |
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m27.441s | |||
11. | Κοβαλάινεν | Lotus-Renault | 1m27.456s +1.295s |
12. | Ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | 1m27.798s +1.637s |
13. | Μπότας | Williams-Renault | 1m27.954s +1.793s |
14. | Πέρεζ | McLaren-Mercedes | 1m28.269s +2.108s |
15. | Μπάτον | McLaren-Mercedes | 1m28.308s +2.147s |
16. | Σούτιλ | Force India-Mercedes | 1m28.586s +2.425s |
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m27.441s | |||
17. | Μαλντονάντο | Williams-Renault | 1m27.367s +2.025s |
18. | Γκουτιέρεζ | Sauber-Ferrari | 1m27.445s +2.103s |
19. | Πικ | Caterham-Renault | 1m27.843s +2.501s |
20. | Φαν ντερ Γκάρντε | Caterham-Renault | 1m28.320s +2.978s |
21. | Μπιανκί | Marussia-Cosworth | 1m28.366s +3.024s |
22. | Τσίλτον | Marussia-Cosworth | 1m28.950s +3.608s |