Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Abu Dhabi: Ο Webber έκλεψε την pole!

Ελλάδα 16:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Abu Dhabi: Ο Webber έκλεψε την pole!

FORMULA 1

F1 GP Abu Dhabi: Ο Webber έκλεψε την pole!

FORMULA 1

Τη μπουκιά από το στόμα του teammate του πήρε ο 37χρονος Μαρκ Ουέμπερ που στη Γιας Μαρίνα πανηγύρισε τη pole position! Η Red Bull Racing έκανε για μία ακόμα φορά κατάληψη στη πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Όπως στη Σουζούκα έτσι και εδώ ο Αυστραλός κέρδισε τον παγκόσμιο πρωταθλητή στη μάχη του χρόνου. Όπως χτες και σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές έτσι και στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν ταχύτατος αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να κερδίσει το Γουέμπερ. Όλα δείχνουν ότι αύριο οι δυο Red Bull θα κάνουν το 1 – 2 στην κατάταξη.

Με τον ήλιο να δύει και τις θερμοκρασίες να πέφτουν στη Yas Marina οι πιλότοι ξεκίνησαν την προσπάθειά τους χρησιμοποιώντας τη πιο σκληρή από τις δυο διαθέσιμες γόμες της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα.

Advertisement
Advertisement

Οι δυο Mercedes έδωσαν νωρίς τον τόνο φλερτάροντας με το 1:42.5 ενώ οι τελευταίοι πιλότοι που πήραν χρόνο ήταν οι Αλόνσο, Γουέμπερ και Φέτελ. Η Ferrari φάνηκε καθαρά να υστερεί στο 3ο και πιο αργό – κλειστό κομμάτι της πίστας όπου απαιτείται καλύτερη μηχανική πρόσφυση. Το χρόνο των Mercedes που βελτιώθηκε στα δεύτερα περάσματα των Ρόσμπεργκ Χάμιλτον έσπασαν μόνο οι Red Bull.

Σαφώς βελτιωμένες και πιο ανταγωνιστικές φάνηκαν οι McLaren που δείχνουν σ’ αυτό τον αγώνα μια δυναμική που ίσως τους επιτρέψει να κοντράρουν τις Ferrari. Οι Red Bull βγήκαν στην πίστα ενώ απέμεναν πλέον 7 λεπτά για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Εκείνη τη στιγμή ταχύτερος όλων ήταν ο Χάμιλτον. Ο πρώτος εκ των κορυφαίων συνδυασμών που έβαλε τη μαλακή γόμα ήταν ο Φέτελ. Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο έτερος πιλότος της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ. Ο Φέτελ βελτίωσε το χρόνο του Χάμιλτον κατά μισό δευτερόλεπτο ενώ ο Γουέμπερ ήταν ακόμη πιο γρήγορος κατά 1 δέκατο. Αμέσως μετά ο Ράικονεν με τη μαλακή γόμα κατέβασε άλλα 3 δέκατα. Ο Φινλανδός ζήτησε και επανέφερε σε χρήση την κοντύτερη έκδοση της Ε21 που του ταιριάζει καλύτερα οδηγικά. Στο φινάλε τελικά όλοι αναγκάστηκαν να βάλουν τη μαλακή γόμα με ταχύτερο το Λιούις Χάμιλτον. Εκτός 16αδας έμειναν εκτός από τους τέσσερις πιλότους των Caterham και Marussia οι Γκουτιέρεζ με τη Sauber και Σούτιλ με τη Force India. Θεαματική ήταν η βελτίωση της πίστας με το πέσιμο της θερμοκρασίας του οδοστρώματος.

Στο Q2 ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:41 ήταν ο Κίμι Ράικονεν δείχνοντας πως έχει βρει τα πατήματά του με το κοντύτερο σασί. Πολύ σύντομα ο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes χαμήλωσε μισό δευτερόλεπτο και κάπου εκεί φάνηκε πως Ferrari, McLaren δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν. Το περίεργο ήταν πως το ίδιο έδειξε και ο Φέτελ στην πρώτη του προσπάθεια που τον έφερε πίσω από τις Mercedes. Τους Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον σ’ εκείνο το σημείο τους χώριζαν μόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Από την ενδοεπικοινωνία της Lotus ακούστηκε να λένε στο Ράικονεν πως εκτιμούν ότι ο χρόνος εισόδου στο Q3 θα είναι το 1:41.1. Όπως αποδείχτηκε τελικά στην πράξη είχαν δίκιο. Εκτός δεκάδας έμειναν οι δυο Williams των Μπότας και Μαλντονάντο, ο Πωλ ντι Ρέστα με τη Force India, o Ζαν Ερικ Βερν με την Toro Rosso, ο Αλόνσο με τη Ferrari και ο Μπάτον με τη McLaren.

Advertisement

Κατήφεια και προβληματισμός στην Ιταλική ομάδα, ενώ και στη McLaren ο Μπάτον διαμαρτύρονταν για έλλειψη πρόσφυσης τη στιγμή που ο Πέρεζ είχε σημειώσει τον 5ο χρόνο.

Στο Q3 υπήρχε αρκετός προβληματισμός για το αν οι Red Bull μπορούν να “κλειδώσουν” την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Τελικά όπως αποδείχτηκε στην πράξη ο Φέτελ είχε τη δυναμική που του επέτρεψε να κάνει τη διαφορά από τον πρώτο κιόλας γύρο αφήνοντας με την όρεξη τους αντιπάλους του. Ο Γερμανός με τη Red Bull κινήθηκε απίστευτα γρήγορα στο 2ο από τα τρία sector και έκανε χρόνο 328 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερο του Ρόσμπεργκ.
Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος 3 βαθμούς χαμηλότερη από το ξεκίνημα. ο Γουέμπερ φάνηκε να κινείται ταχύτερα στα δυο πρώτα sector και τελικά κατάφερε να σπάσει το φράγμα του 1:40. Ανήμπορες ν’ αντιδράσουν οι Μercedes με το Χάμιλτον να κάνει λάθος στον κρίσιμο γύρο. Ο Φέτελ τελικά έχασε την pole στις λεπτομέρειες από το Γουέμπερ μετά το τέλος της διαδικασίας ακούστηκε να ζητά συγνώμη από τους μηχανικούς του γιατί έκανε λάθος στη στροφή 1.

Advertisement

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Ουέμπερ Red Bull-Renault 1m39.957s
2. Φέτελ Red Bull-Renault 1m40.075s  +0.118s
3. Ρόζμπεργκ Mercedes 1m40.419s  +0.462s
4. Χάμιλτον Mercedes 1m40.501s  +0.544s
5. Ράικονεν Lotus-Renault 1m40.542s  +0.585s
6. Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari 1m40.576s  +0.619s
7. Γκροζάν Lotus-Renault 1m40.997s  +1.040s
8. Μάσα Ferrari 1m41.015s  +1.058s
9. Πέρες McLaren-Mercedes 1m41.068s  +1.111s
10. Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1m41.111s  +1.154s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m40.989s
11. Αλόνσο Ferrari 1m41.093s  +0.620s
12. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes  1m41.133s  +0.660s
13. Μπάτον McLaren-Mercedes 1m41.200s  +0.727s
14. Βερν Toro Rosso-Ferrari 1m41.279s  +0.806s
15. Μαλντονάντο Williams-Renault 1m41.395s  +0.922s
16. Μπότας Williams-Renault 1m41.447s  +0.974s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m41.884s
17. Γκουτιέρες Sauber-Ferrari 1m41.999s  +1.306s
18. Σούτιλ Force India-Mercedes 1m42.051s  +1.358s
19. Φαν ντερ Γκάρντε Caterham-Renault 1m43.252s  +2.559s
20. Μπιανκί Marussia-Cosworth 1m43.398s  +2.705s
21. Πικ Caterham-Renault 1m43.528s  +2.835s
22. Τσίλτον Marussia-Cosworth 1m44.198s  +3.505s