Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Εντός έδρας νίκη για Vettel (updated)!

Ελλάδα 16:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Εντός έδρας νίκη για Vettel (updated)!

FORMULA 1

Εντός έδρας νίκη για Vettel (updated)!

FORMULA 1

Τη πρώτη του επιτυχία επί γερμανικού εδάφους πανηγύρισε στο Νίρμπουργκρινγκ ο Σεμπάστιαν  Φέτελ! Πίσω του τερμάτισε ο Κίμι Ράικονεν με τη Lotus. O Φινλανδός πίεσε στους τελευταίους γύρους έχοντας φρέσκα ελαστικά, κατάφερε να περάσει τον teammate του Ρομέν Γκροζάν και να φτάσει σε απόσταση βολής από το Φέτελ αλλά η καρό σημαία διέκοψε την προσπάθειά του. ΤΟΥ Τ. ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Advertisement
Advertisement

Το Γερμανικό GP στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ είχε συναρπαστική εξέλιξη από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο.  Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τις Red Bull να καταπίνουν τον poleman Λιούις Χάμιλτον με το Φέτελ να στρίβει πρώτος και το Γουέμπερ να ακολουθεί.

Πολύ σύντομα φάνηκε ότι οι υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος (44 βαθμούς Κελσίου) δεν ευνοούσαν τις Mercedes. Ο Χάμιλτον έχανε έδαφος και άρχισε να διαμαρτύρεται για τα ελαστικά του.
Μάλιστα μετά το πρώτο πιτ στοπ όπου έβγαλε τη μαλακή και έβαλε τη μέση γόμα βρέθηκε πίσω από τον teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ που είχε εκκινήσει 11ος με τη μέση γόμα και καθυστέρησε πολύ να τον περάσει. Εκεί ο Βρετανός έχασε την όποια ελπίδα του για βάθρο.

Το  πρώτο πιτ στοπ έκρυβε δράμα για το Γουέμπερ που είδε τον τροχό του να φεύγει και να χτυπά τον εικονολήπτη της FOM. Ο άτυχος κάμεραν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο τραυματίας. Η ευθύνη βρίσκεται αποκλειστικά στο σηματωρό της ομάδας που έδωσε εντολή στο Γουέμπερ να φύγει ενώ ακόμη πίσω δεξιά οι τεχνικοί προσπαθούσαν να ασφαλίσουν το μπουλόνι.
Οι μηχανικοί της Red Bull έσπρωξαν πίσω το μονοθέσιο που είχε τις άλλες 3 ρόδες στα πιτ και έβαλαν τον τροχό στο Γουέμπερ που κατάφερε τελικά να επανακάμψει από την τελευταία θέση και να τερματίσει 7ος.

Advertisement
Advertisement

Ο Φέτελ ήλεγχε τον αγώνα μέχρι τη στιγμή που η Marussia του Μπιάνκι εγκατέλειψε με σπασμένο κινητήρα. Ο Γάλλος στην αγωνία του να απομακρυνθεί από το μονοθέσιο που αναφλέγει το άφησε όπως ήταν στην κορυφή του λόφου και αυτό άρχισε να κυλά προς τα πίσω. Αφού διέσχισε την πίστα σταμάτησε σε μια διαφημιστική πινακίδα υποχρεώνοντας τον αλυτάρχη να οριοθετήσει το ρυθμό του αγώνα με το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Μετά την αποχώρησή του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Φέτελ είχε πίεση από τις Lotus μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ειδικότερα στην περίπτωση του Ράικονεν οι μηχανικοί της Βρετανικής ομάδας επέλεξαν να του βάλουν τη μαλακή γόμα στους 10 τελευταίους γύρους και ο Φινλανδός πίεσε ασφυκτικά προσπαθώντας να πάρει τη νίκη. Πέρασε τον teammate του Ρομέν Γκροζάν και έφτασε πίσω από το Φέτελ αλλά την προσπάθειά του διέκοψε το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο Αλόνσο επίσης με μαλακή γόμα στους τελευταίους 10 γύρους προσπάθησε εις μάτην να περάσει το Γκροζάν ώστε να περιορίσει την απώλεια βαθμών από το Φέτελ στους 10. Τελικά τερμάτισε 4ος μπροστά από το Λιούις Χάμιλτον που πέρασε στο φινάλε τον πρώην teammate του Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Ο Βρετανός ακολούθησε στρατηγική 2 πιτ στοπ ενώ σήμερα είδαμε 3 πιτ στοπ  από τους περισσότερους συνδυασμούς.

Advertisement

Μετά το τέλος του αγώνα ο Μπάτον διαμαρτύρονταν για τους δυο οδηγούς της Caterham, Κιέντο φαν ντερ Γκαρντ και Σαρλς Πικ. Ο Βρετανός πιστεύει πως καθυστέρησαν να κάνουν στην άκρη όταν τους έριχνε γύρο καθώς είχαν τη δική τους μάχη για θέση με αποτέλεσμα να τον φτάσει ο Χάμιλτον στο φινάλε.

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ που πήρε την 1η νίκη στην καριέρα του στον αγώνα της πατρίδας του δήλωνε ανακουφισμένος: «Είναι μεγάλη ανακούφιση για μένα και σπουδαία μέρα. Θα χρειαστεί λίγο για να συνειδητοποιήσω τι έγινε και να κατασταλάξει μέσα μου αλλά είμαι απίστευτα περήφανος σήμερα. Η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά και στη στρατηγική και στα πιτ στοπ. Ήταν πολύ δύσκολο, πίεζα σε κάθε γύρο και είναι πολύ σκληρό όταν είσαι συνεχώς στο όριο. Δεν μπορείς να το παρακάνεις πιέζοντας τα ελαστικά γιατί δεν αντέχουν να βγάλουν όσους γύρους θες με βάση τη στρατηγική ενώ πρέπει να απαλλαγείς από το κυκλοφοριακό όσο πιο γρήγορα γίνεται. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δε μας βοήθησε και οι Lotus ήταν πολύ γρήγορες σήμερα. Διαχειρίζονται τα ελαστικά τους και σήμερα μας έκαναν να ιδρώσουμε για να τα καταφέρουμε. Η Pirelli έκανε εξαιρετική δουλειά φέρνοντας εδώ ένα διαφορετικό πίσω ελαστικό και δεν υπήρξε καμία αστοχία όλο το τριήμερο. Μπράβο τους, ελπίζω σε ανάλογη συνέχεια».

Advertisement

Από την πλευρά ο Κίμι Ράικονεν προσπάθησε αλλά στο τέλος δεν κατάφερε να κερδίσει. Έμεινε με το ερώτημα αν θα ήταν δυνατόν να φτάσει μέχρι το τέλος με το δεύτερο σετ μέσης γόμας που έβαλε στον 30οστό γύρο: «Σίγουρα θα μπορούσα να συνεχίσω μ’ αυτό το σετ και ίσως έπρεπε να προσπαθήσουμε να πάμε μέχρι το τέλος. Είχαμε όμως πρόβλημα ενδοεπικοινωνίας άκουγα την ομάδα αλλά δεν με άκουγαν εκτός από δυο στροφές. Αναρωτιέμαι αν μπορούσαμε να είχαμε πάει μέχρι το τέλος χωρίς να βάλουμε ξανά τη μαλακή γόμα. Τα ελαστικά έδειχναν εντάξει. Ήταν καλός αγώνας για μας και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε».

Ο έτερος πιλότος της Lotus, Ρομέν Γκροζάν ήταν σίγουρα χαρούμενος που επέστρεψε στο βάθρο και στους βαθμούς μετά από τέσσερις αγώνες (σ.σ: από το Μπαχρέιν είχε να πάρει βαθμό) αν και κάποια στιγμή μπορεί να πίστεψε πως η νίκη ήταν κοντά: «Το πρώτο μέρος του αγώνα ήταν φανταστικό. Προηγούμουν και τα μαλακά ελαστικά δούλευαν πολύ καλύτερα απ’ όσο περιμέναμε. Μετά το πρώτο πιτ στοπ ήμασταν μπροστά απ’ όλους. Η ομάδα επέλεξε διαφορετικές στρατηγικές και αυτή του Κίμι απέδωσε καλύτερα. Είναι ωραία που ανέβηκα ξανά στο βάθρο. Η ζέστη του καλοκαιριού θα μας βοηθήσει να σταθεροποιηθούμε στην πρώτη θέση. Είναι ωραίο να δουλεύουν τα ελαστικά και το μονοθέσιο σε αρμονία».

Advertisement

H κατάταξη:

1.  Φέτελ Red Bull-Renault
2.  Ράικονεν Lotus-Renault
3.  Γκροζάν Lotus-Renault
4.  Αλόνσο Ferrari
5.  Χάμιλτον Mercedes
6.  Μπάτον McLaren-Mercedes
7.  Γουέμπερ Red Bull-Renault
8.  Πέρες McLaren-Mercedes
9.  Ρόσζμπεργκ Mercedes
10.  Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari
11.  Ντι Ρέστα Force India-Mercedes
12.  Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari
13.  Σούτιλ Force India-Mercedes
14.  Γκουτιέρες Sauber-Ferrari
15.  Μαλντονάντο Williams-Renault
16.  Μπότας Williams-Renault
17.  Πικ Caterham-Renault
18.  Φαν ντερ Γκάρντε Caterham-Renault
19.  Τσίλτον Marussia-Cosworth

 

Επόμενος αγώνας το Grand Prix Ουγγαρίας, σε τρεις εβδομάδες.