Επιστρέφουν οι ανεφοδιασμοί στη Formula 1
FORMULA 1Επιστρέφουν οι ανεφοδιασμοί στη Formula 1
FORMULA 1To μεγάλο θέμα των προηγούμενων ημερών ήταν αναμφίβολα η συνάντηση του Strategy Group της Formula 1, εκεί όπου πάρθηκαν σημαντικές και ουσιαστικές αποφάσεις για το μέλλον του σπορ. Άλλες με άμεση εφαρμογή, άλλες που θα αφορούν στις επόμενες σεζόν!
ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis)
WHAT CAR
Ας αρχίσουμε από τα βασικά και το ποιοι συμμετέχουν στη συγκεκριμένη συνάντηση: ο ισχύος άνδρας της F1 Bernie Ecclestone, ο πρόεδρος της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού Jean Todt και οι επικεφαλείς των Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren και Force Indi. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Μπίγκιν Χιλ της Αγγλίας και έπεσαν στο τραπέζι πολλές ιδέες. Άλλες έχουν ήδη ακουστεί στο πρόσφατο παρελθόν, άλλες ήταν νέες. Όμως ο στόχος ήταν ξεκάθαρος: να βελτιωθεί το θέαμα!
Με ορίζοντα λοιπόν το 2017, αποφασίστηκε να επιστέψουν οι ανεφοδιασμοί που έχουν σταματήσει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 2010. Ωστόσο, θα διατηρηθούν περιορισμοί στην ποσότητα καυσίμου που θα χρησιμοποιεί κάθε ομάδα. Θα υπάρξουν αλλαγές στο μέτωπο της αεροδυναμικής, θα μειωθεί το συνολικό βάρος των μονοθεσίων ενώ αναμένεται να έχουμε και πιο φαρδιά ελαστικά. Κοινής αποδοχής είναι η πρόθεση να αυξηθεί ο αριθμός των στροφών των κινητήρων και φυσικά ο θόρυβος τους – στοιχείο που λείπει έντονα σήμερα.
Για το 2016 αποφασίστηκε οι ομάδες να έχουν ελεύθερη επιλογή δύο εκ των τεσσάρων διαθέσιμων γομών ελαστικών, εξέλιξη που φέρνει προβληματισμό στο στρατόπεδο της Pirelli καθώς ο αγωνιστικός της διευθυντής, Paul Hembery, είχε ξεκάθαρα ταχθεί ενάντια αυτής της ιδέας πριν από μερικές ημέρες.
Συζητήθηκε το θέμα περιορισμού στα κόστη ώστε να είναι βιώσιμες και οι μικρές ιδιωτικές ομάδες ενώ όπως αναμενόταν, δεν υπήρξε ομοφωνία στην πρόταση αύξησης του αριθμού των μονάδων ισχύος μέσα στη σεζόν που διανύουμε. Έτσι κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τέσσερις, με τη χρήση πέμπτης να επιφέρει ποινή στο grid του επόμενου αγώνα.
Πρέπει πάντως να σημειωθεί, πως όλα τα παραπάνω είναι ακόμα σε… θεωρητικό επίπεδο, καθώς θα πρέπει να εγκριθούν από την Κομισιόν της F1 και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.