Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Fleet Cars

Mercedes-Benz: Δύο νέες εταιρίες δοκιμάζουν τα ηλεκτρικά eActros

  • Θοδωρής Ξύδης

Δύο πλήρως ηλεκτρικά Mercedes-Benz eActros 18 και 25 τόνων αντίστοιχα βρίσκονται πλέον σε καθημερινή λειτουργία στην Ελβετία με την γερμανική εταιρία να δοκιμάζει στην πράξη τα φορτηγά της ως μέρος του προγράμματος “innovation fleet”.

 

Συγκεκριμένα η Mercedes-Benz παρέδωσε δύο eActros 18 και 25 τόνων αντίστοιχα, το ένα στην εταιρία logistics Camion Transport και το άλλο στην εταιρία λιανικής Migros. Η παράδοση-παραλαβή έλαβε μέρος στα κεντρικά της Mercedes-Benz Trucks που βρίσκονται στο Schlieren κοντά στην Ζυρίχη.

Τα δύο πλήρως ηλεκτρικά eActros που έχουν αυτονομία 200 χλμ. αποτελούν μέρος του προγράμματος της γερμανικής εταιρίας “innovation fleet” ή “Στόλος Καινοτομίας” αν προτιμάτε και το εν λόγω πρόγραμμα έχει σαν στόχο την συλλογή δεδομένων των ηλεκτρικών φορτηγών, από την Mercedes που προέρχονται από πραγματική χρήση με πραγματικούς πελάτες.

Το 18 τόνων eActros χρησιμοποιείται Camion Transport για την μεταφορά γενικού φορτίου, ενώ το 25 τόνων της Migros χρησιμοποιείται για να μεταφέρει ευαίσθητα αγαθά σε υπεραγορές και για αυτό το λόγο φέρει ψυγείο της Schmitz Cargobull.

Καθημερινά και τα δύο φορτηγά καλούνται να διανύσουν συνολικά αποστάσεις γύρω στα 150 χλμ. κάτι που καταφέρνουν με άνεση χάρη στην αυτονομία των 200 χλμ. που προσφέρουν οι μπαταρίες τους. Το κάνουν μάλιστα εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους, ενώ οι μπαταρίες τους φορτίζουν στο τέλος κάθε βάρδιας για να είναι έτοιμες για την επόμενη ημέρα.

To eActros βασίζεται στην πλατφόρμα του Actros, φέρει ωστόσο δύο ηλεκτρικούς κινητήρες κοντά στους τροχούς του πίσω άξονα και μπαταρίες χωρητικότητας 240 kWh που μπορούν να φορτίσουν πλήρως μέσα σε μόλις δύο ώρες με χρήση ταχυφορτιστή. Ο καθένας από αυτούς τους κινητήρες αποδίδει 126 kW (171 ίπποι) έκαστος με την ροπή για τον καθένα να ανέρχεται στα 49,5 κιλά. Σε συνδυασμό με τον υποπολλαπλασιασμό του κιβωτίου η ροπή που φτάνει σε κάθε τροχό ανέρχεται στα 1.121 κιλά (!) συγκρινόμενη έτσι με ένα αντίστοιχο συμβατικό φορτηγό.

Το πρόγραμμα “Innovation Fleet” για το eActros που αφορά τη χρήση του φορτηγού από πελάτη της γερμανικής εταιρίας “τρέχει” ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2018, όταν και παραδόθηκε το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό της Mercedes-Benz σε πελάτη. Τα δεδομένα που συλλέγει η εταιρία από την χρήση του ηλεκτρικού φορτηγού της σε πραγματικές συνθήκες πηγαίνουν απευθείας στο ανάλογο τμήμα για την περαιτέρω εξέλιξη του eActros παραγωγής. Στόχος της Mercedes-Benz είναι να κάνει πραγματικότητα την διανομή αγαθών σε αστικές περιοχές με μεγάλα φορτηγά από το 2021 και μετά.

Δημοφιλή στο Protothema.gr