Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Ευρωκοινοβούλιο: Νέοι αυστηροί κανόνες στις οδικές μεταφορές

Ελλάδα 14:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ευρωκοινοβούλιο: Νέοι αυστηροί κανόνες στις οδικές μεταφορές

Fleet Cars

Ευρωκοινοβούλιο: Νέοι αυστηροί κανόνες στις οδικές μεταφορές

Fleet Cars

Το Ευρωκοινοβούλιο υπερψήφισε νέους κανόνες στον κλάδο των οδικών μεταφορών.

Advertisement
Advertisement

Νέους κανόνες που θα περιορίσουν παρανομίες στις οδικές μεταφορές και θα δημιουργήσουν ανθρώπινα ωράρια εργασίας στου οδηγούς και θα μπλοκάρουν τις παράνομες επιχειρήσεις υιοθετεί το Ευρωκοινοβούλιο.

Ειδικότερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε πρόσφατα τις θέσεις του για τις διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο σχετικά με τη δέσμη μέτρων κινητικότητας, οι οποίες περιλαμβάνουν αναθεώρηση τον κανόνων για την απόσπαση των οδηγών, τις ώρες ανάπαυσής τους και την καλύτερη εφαρμογή των κανόνων για το καμποτάζ.

Advertisement
Advertisement

Οι ευρωβουλευτές επιδιώκουν επίσης τον τερματισμό των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού από τις μεταφορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν εικονικές επιχειρήσεις έδρας.

Δικαιότερος ανταγωνισμός

Για να ενισχυθεί η δυνατότητα εντοπισμού περιστατικών παραβίασης των κανόνων από τις εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών, το ΕΚ θέλει να αντικαταστήσει τον υφιστάμενο περιορισμό για τον αριθμό των επιχειρήσεων καμποτάζ (αλλιώς ενδομεταφορών, δηλ. τη μεταφορά αγαθών εσωτερικά σε χώρα της ΕΕ από εταιρεία που εδρεύει σε άλλη χώρα της ΕΕ μετά τη διασυνοριακή παράδοσή των αγαθών) με τη θέσπιση χρονικού ορίου τριών ημερών και την καταγραφή διασυνοριακών μετακινήσεων μέσω ταχογράφων των οχημάτων.

Advertisement

Θα πρέπει επίσης να καθιερωθεί περίοδος αναμονής για τα οχήματα, τα οποία θα βρίσκονται στη χώρα προέλευσής τους για τουλάχιστον 60 ώρες πριν αναχωρήσουν για άλλη επιχείρηση καμποτάζ, για να αποφευχθεί το φαινόμενο του «συστηματικού καμποτάζ».

Για να καταπολεμηθεί η χρήση εικονικών επιχειρήσεων, οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν ουσιαστική δραστηριότητα στη χώρα έδρας τους.

Advertisement

Καλύτερες εργασιακές συνθήκες για τους οδηγούς

Προτείνονται επίσης αλλαγές για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί θα έχουν καλύτερες συνθήκες ανάπαυσης. Οι εταιρείες θα πρέπει να οργανώνουν τα χρονοδιαγράμματά τους με τέτοιο τρόπο ώστε οι οδηγοί να μπορούν να γυρνούν στο σπίτι τους σε τακτά χρονικά διαστήματα – τουλάχιστον κάθε τέσσερις εβδομάδες.

Οι ευρωβουλευτές προσθέτουν ότι οι οδηγοί δε θα πρέπει να περνούν την υποχρεωτική περίοδο ανάπαυσης στο τέλος της εβδομάδας στην καμπίνα των οχημάτων τους.

Advertisement