Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Το καλοκαιρινό έγκλημα συνεχίζεται

Ελλάδα 10:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(65) "Το καλοκαιρινό έγκλημα συνεχίζεται"
    

Το καλοκαιρινό έγκλημα συνεχίζεται

Mobility

Στην Ελλάδα του καλοκαιριού, τα νησιά γεμίζουν από τις γουρούνες. Και μαζί γεμίζουν τα νοσοκομεία από θύματα. Δεν είναι υπερβολή…

Advertisement
Advertisement

Κάθε καλοκαίρι τα νησιά μας γεμίζουν με ATV, τις γνωστές «γουρούνες». Ένα μέσο μετακίνησης που έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές στους τουρίστες, κυρίως επειδή μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα αυτοκινήτου. Το γεγονός αυτό το καθιστά εξαιρετικά βολικό για τους ενοικιαστές και ιδιαίτερα ελκυστικό για τους επισκέπτες που αναζητούν εύκολη μετακίνηση.
Όμως, πίσω από αυτήν την πρακτικότητα κρύβεται μια μεγάλη παγίδα. Οι γουρούνες είναι κατασκευασμένες για off-road διαδρομές. Δεν σχεδιάστηκαν για την άσφαλτο. Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τα ελαστικά τους: χοντρά, με τακούνια, φτιαγμένα για χώμα και χαλίκι, όχι για δρόμους με άσφαλτο.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στο άρθρο 81, παράγραφος 6 αναφέρει ρητά:
«Τα οχήματα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ελαστικά σε καλή κατάσταση, κατάλληλα για τον τύπο του οχήματος και της χρήσης του, με τις διαστάσεις και τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής και φέρουν την προβλεπόμενη έγκριση τύπου ΕΟΚ ή ΕΕ.»

Αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά που δεν έχουν έγκριση για χρήση σε δρόμο –όπως τα καθαρά εκτός δρόμου, με σήμανση NHS (Not for Highway Service)απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται στην κυκλοφορία. Είναι ξεκάθαρο: ο νόμος υπάρχει. Αυτό που λείπει είναι ο έλεγχος. Οι «γουρούνες» κατασκευάζονται για off -road διαδρομές και όχι για τους δρόμους. Αυτός είναι και ο λόγος που φέρουν τέτοια ελαστικά.

Advertisement
Advertisement

Από τη νομιμότητα στην επικινδυνότητα
Η αντίφαση είναι εξοργιστική. Από τη μία, οι γουρούνες, παρανόμως, νομιμοποιούνται για οδήγηση στην άσφαλτο, ακριβώς επειδή έχουν τέσσερις τροχούς και «μεταφράζονται» σε όχημα κατηγορίας Β. Από την άλλη, τα ίδια αυτά οχήματα φέρουν ελαστικά που δεν έχουν καμία απολύτως πρόσφυση στον δρόμο. Το αποτέλεσμα είναι εκατοντάδες ατυχήματα κάθε χρόνο.

Ηδη φέτος, μόνο στα νησιά, καταγράφηκαν πολλαπλά θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία με εμπλοκή ATV με πρόσφατο παράδειγμα του επιχειρηματία Tom Greenwood. Οι εικόνες είναι γνωστές: τουρίστες να χάνουν τον έλεγχο σε μια απλή στροφή, οχήματα να γλιστρούν σε κατηφόρες, τραυματισμοί που στοιχίζουν ζωές και χαλούν την εικόνα της χώρας στον τουρισμό.

Η βολική σιωπή
Οι εταιρείες ενοικίασης συνεχίζουν να παραδίδουν γουρούνες χωρίς να αλλάζουν τα λάστιχα. Οι Δήμοι, των νησιών που πλέον έχουν την απόλυτη ευθύνη, ενώ έχουν δυνατότητα να επιβάλουν τοπικούς κανονισμούς, κάνουν τα «στραβά μάτια». Η Τροχαία δεν έχει ούτε τη στελέχωση αλλά προφανώς ούτε την εντολή να στήσει στοχευμένους ελέγχους. Και έτσι, το πρόβλημα αναπαράγεται.

Advertisement

Δεν χρειάζεται νέα νομοθεσία. Χρειάζεται εφαρμογή της ήδη υπάρχουσας. Οι γουρούνες μπορούν να συνεχίσουν να κυκλοφορούν, αλλά μόνο με ελαστικά με έγκριση οδικής χρήσης. Οι στόλοι ενοικίασης πρέπει να ελεγχθούν και να υποχρεωθούν να αντικαταστήσουν όλα τα off-road λάστιχα. Και οι τουρίστες να ενημερώνονται με σαφήνεια για το όχημα που παραλαμβάνουν.

Γιατί, κακά τα ψέματα, όσο συνεχίζουμε να κλείνουμε τα μάτια, η Ελλάδα θα μετράει κάθε καλοκαίρι κι άλλα θύματα. Κι όλα αυτά, για να «βολεύονται» οι ενοικιαστές και να δουλεύει η βιομηχανία χωρίς κανένα φρένο.

Advertisement

Η γουρούνα από μόνη της δεν σκοτώνει. Τα λάστιχα που φοράει όμως, ναι. Και αυτή η ευθύνη βαραίνει ολόκληρη την Πολιτεία.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Πουλήθηκε στην Ελλάδα πάνω από 300.000 ευρώ η ακριβότερη BMW M4 (+video)

Ποιος πρώην οδηγός της F1 μοίρασε αλκοτέστ στην Μύκονο (+video)

Όρια ταχύτητας: Ο κανόνας του 85% και η εφαρμογή του στην Ελλάδα